Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Det första han gjorde redan under installationsdagen var att avveckla public service. Det är väldigt typiskt för en diktator. I alla tider har det varit högprioriterat för en envåldshärskare att kontrollera media för sina egna syften. I ett land där det bara finns reklamfinansierade kanaler ökar sannolikheten att man i större utsträckning får se gulliga hundvalpar och att man i mindre utsträckning får se kritiska reportage om Exxon Oil.
Tänker du klart nu med vad du själv säger? Vem kontrollera media... för sina egna syften... kritiska reportage om ... börja ni först vetja! Tror du garanterat att "kritiska reportage om" oljebolag skulle vara lik med ren miljöhatande "bankmän" eller d.v.s ren propaganda bara för att det är oljebolag, även i verkligheten? Tre terminer Obama ger en ganska nordkoreansk vibb om du frågar mig.
Ser det som logiskt och bättre med tanke på häxjakten och samtidigt mena det man säger, två flugor i en smäll alltså, the trump way.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Det är för att du
inte tittar på protester... Black block-miffon har alltid bara varit ute efter att paja grejor. Och detta är ett effektivt verktyg för att skapa sympati för rådande ordning och alienera ev. legitima protester.

l:
Man utnyttjar kvinnorna och deras kroppar för att de är så naiva dumt trodde att "women march", inte skulle vara en ren anti-trump jippo av demokratisk lobbyistorganisationer med michael moore och hatfull uppdelande, korttänkt vänsterretorik var innebörden. Finns live-stream här som jag sett tiotal sekundrar här och där, att hitta någon med IQ högt nog att platsa i en Trump-kabinett lär vara omöjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=a3MFFC_g0oM
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
När vet jag inte, men rädd för kall fusion sant, varför?
Allt vatten du pratar om, är inget jag ens nämnt.
Så det får stå för dig.
Varför D eller R ska gå vilse med kall fusion är en gåta.
Dock kommer den som löser kall fusion tjäna extrema pengar, sånt är ju inte R det minsta intresserad av

Det undrar jag med, varför är jag rädd för kall fusion, säg mig de kommunist-prästen. Varför är du rädd för polisen och rasism? För att det leder till förintelsen, really?

Allt vatten ni tala om, alltså som skulle komma efter att global warming gjort sitt och smält glaciären vilket skulle leda till storstäder och kuster kommer drunka och döö, nej det talar man inte om längre.
Och btw, att vilja tjäna extrema pengar är R öppna med att vilja göra, för vem gör inte det.. right? Men i verkligheten är det bara R som är ärliga och D som är korrupta ansvarslösa gnälliga lögnare (de kommer undan med det, för att alla vet att de stämmer). Varför sälja sig själv billigt, men före det hur hamna man i den positionen att behöva sälja sig öht.