Vissa kanske säger att Mark Zuckerberg är "kommunist" och "globalist" men jag är osäker på sånt då jag inte har någon aning, jag tror inte han identifierar sig eller deltar i någon speciell plan, men han har ju naturligtvis affärskontakter i dessa svårdefinierade områden, vem vet.
Jag gillar dock inte att han fått så mycke skit på senare tid och detta påverkat honom att censurera olika nyhetsorgan i flödet osv på facebook,-jag menar, oavsett vem som anser vad som är "fakenews", så måste individen kritiskt granska och bilda det som är rimligt. Jag hoppas inte att han låter statsapparater få censurera hur dem vill.
Förhoppningsvis med all detta "fake-news" så kanske journalistik börjar prata siffror och orsak på ekonomi lokalt istället för massa känsloargument, det behövs mer sånt för att bilda opinion.
men
påtal igen om Zuckerberg så tror jag han skulle vara en intressan kandidat om 8 år, och han har ju hintat att det kanske skulle bli en kampanj då...jag tror han kan ha bra idéer. http://fortune.com/2017/01/27/mark-zuckerberg-immigration-refugees/ han verkar vilja väl och kan Trump renovera i åtta år så tror jag Zuckerberg kan bli en bra balans för en mer global idé (och inte en "globalistisk" per se).... fast vad vet jag
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vilka löften har han hållit?
Har han åtalat Hillery än? Eller de kvinnorna som han skulle åtala?
Han skulle nog kunna driva dessa ärenden vidare men jag tror han har större uppgifter att fokusera på.
Han har ju redan börjat reda ut olika handelsavtal och börjat ifrågasätta och rota i hur handelsavtalen gynnar allmänheten vs storföretag i konstellation. Jag tror Trump vill ha en mer rättvis marknad för småfolket och mera mindre starka företag istället för en statsapparat som inte fungerar speciellt bra. Statsapparaten behövs på många olika sätt men det har skötts dåligt i många aspekter.
Allt sker inte över en natt- men han visar att han är seriös och står för den oro över samhället han ofta pratade om på sina rallies.
Och är det någon som fått kämpa under presidentvalet så var det President Trump, han var(ÄR) redan stenrik innan och jag tror han gjorde detta av genuina kollektiva skäl. Jag tycker fler borde ge han en chans och hoppas på att någon utanför politikersfären kanske kan inspirera flera med idéer hur vi ska få en mer och harmonisk tid.
Citat:
Har han byggt någon mur och har han fått klartecken från Mexiko att de betalar? De kanske redan har överfört pengar till USA?
Muren kan betalas med tullar. Och oavsett vad någon tycker om muren, så drabbas miljontals människor på olika sätt när "illegala invandrare" pressar lönerna och arbetsvillkoren, det är logiskt att han som entreprenör ser detta som ett stort problem och det är väl där ironin ligger i också, han skulle tjäna på att köpa billig arbetskraft men han är trött på dillemmat det skapar för vanliga arbetare.
Det största problemet från Mexiko är väl droghandeln, jag hoppas Donald Trump inser att den marknaden behöver liberaliseras, kanske inte legalisera crystal meth lol men liksom Cannabis, Obama lät ju så jäkla pro cannabis men där hände det inte så mycke...men han är ju nykterist så han kanske bannar alkohol? (Trump alltså )
Jag hoppas också att han ger dem som skött sig en chans att få ett medborgarskap, om föräldrar som arbetat som vilken annan Amerikan som helst och fått barn inom USA så är det absurt att föräldrarna ska skickas hem, det tycker åtminstone jag.
Citat:
Har deporterat några människor ut ur USA?
Vet inte. "Muslim ban" är ett felaktigt uttryck från ett inrese-stopp mot folk från länder där det rått stor oro och som den tidigare adminstrationen varit involverad i. Dem har intervenerat, säkert med goda intentioner från begynnelsen... men kriget i Syrien och ISIS/Daesh framtoning har nog skrämt honom, vem kan klandra det?
While the Democrats are chastising Trump for his travel ban twisting it into a ban on Muslims when we have Muslim staff who travel here freely without green cards, (we also have staff that are Black , Yellow, as well as Gay),
Det heter inte "Muslim ban" när han säger "Radical Violent Islam"
Citat:
Har han sänkt skatterna?
Har du sett avsnittet från Joe Rogans podcast med Alex Jones och Eddie Bravo? Avsnitt #911. Riktigt intressanta och skruvade samtalsämnen bästa på länge. Underbart att se några "normala" som pratar om saker som vi vet så lite om..... https://www.youtube.com/watch?v=UZPCp8SPfOM
Men, där tog dem upp Trumps planer på skatten och jag hade ingen aning om hur faktiskt mycke detta gynnar vanliga människor och där tycker jag faktiskt han är riktigt ädel som väljer att göra det när statsapparaten, som i många länder globalt på jordklotet- mest är en byråkratisk pengakossa som på många områden borde effektiviseras och inte kosta så helvetiskt mycke pengar.
om vi tar som Kalifornien, är det rättvist att statsapparaten i delstaten spekulerat och dragit på sån stor skuld till vanliga människor? det är orättvist!
California is a complete black hole. The people do not even realize that government has been so corrupt, that every person in California owe $93,000 at the end of 2016 to cover state employee pensions.
Citat:
Har alla i USA healthcare nu?
Premien för Obamacare hade stuckit iväg ordentligt och ändå så var det ingen riktig lösning nationellt, jag hoppas han ordnar något mera konkret och lättare för alla människor inom delstaterna å att riva upp just Obamacare är helt rätt riktning för att försöka spåna fram något bättre, det kunde bara bli värre med den föregående "healthcare"-försäkringen.
Citat:
Tung övervakning av moskeer?
Trump ser inte nationella medborgare som gör rätt för sig som hot och behov av övervakning,
Muslimer i delar av världen har all rätt att vara förbannad på USA över hur mellanöstern påverkats och hur dem själva påverkats, Irak-kriget skulle aldrig ägt rum så som det gjorde och det skapade en rädd och arg grupp människor som radikaliserades i sin övertygelse att "dem onda" ville deras religion något ont. Klart som fan dem hatar västvärlden efter det dem tidigare adminstrationerna hållt på med med tanke på utgången.
och det finns supportrar som är muslimer som gillar trump, som bara vill ha en lugn och stabil tillvaro utan terrordåd och våld...varför skulle dem vara rädda för att få moskén övervakad? https://www.youtube.com/watch?v=UsXt7WfkaFk
Citat:
Stärka militären?
Har du sett korsförhöret med "Mad dog" Mattis? Jag såg ett par timmar och det var intressant. Han fick ofta frågor om att vapen behöver förnyas, och en del HBTQ-frågor, frågor om Kina och Ryssland och geopolitik osv...får du tid så ha på den och lyssna vad som sägs https://www.youtube.com/watch?v=OE32ESVo48w
Jag hoppas personligen Donald Trump stärker den teknologiska aspekten och utvecklingen men att han istället för att attackera länder med intervenering av olika orsaker och påståenden, istället använder verktyget som en humanitär stormakt som kan dundra in vid en allvarlig händelse, typ en naturkatastrof exempelvis. Jag hoppas också att positiv teknik kan erbjudas till allmänheten i större utsträckning, vore ju rätt fett om militären eller typ NASA kunde börja producera solpaneler till vanliga hushåll..
btw, sveriges statsapparat försökte sig på att beskatta http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/11/sa-tar-regeringen-bort-skatten-pa-solel/ och dem fick väl krypa till korset, men jag tycker ändock att det ska vara helt skattefritt. Har du köpt mark villa rubbet så ska inte någon statsmakt kräva inkomster på solenergi och det är något Trump aldrig skulle godkänna. Det är absurt att beskatta något sådant från ett statsskick och etablissemang som helatiden oroas över miljön?
Trump är en PR-mästare....
liksom, han ratade och klagade på allihopa under varrörelsen även Kina...och det är bra att han ser till att samarbeta med den stora draken från öst https://www.theguardian.com/world/2017/feb/10/donald-trump-agrees-support-one-china-policy-phone-call-xi-jinping så, Trump håller ju inte allt vad han lovar...men han är ett politiskt geni som skapade rubriker i rätt tid. Han har rivit upp andra viktigare handelsavtal så nog tror jag han förstår att han måste "ge" för att få.
Fler borde ge Trump en chans och sluta låtsats vara så jävla perfekta jämförelsevis med honom, han bjuder åtminstone på sig själv och sin stereotyp https://www.youtube.com/watch?v=M49CrWQdV70 haha jag älskar att en president har den tillgången
Senast redigerad av raxmouse 2017-02-11 kl. 01:02.
Nä, Mexiko har fullt upp att förbereda för dom utländska företag som planerar i Mexiko.
US är lika beroende av Mexiko som tvärtom. Man ska nog se det som att han gick händelserna i förväg och inbillar sig att Mexiko ska betala för muren. Drogkartellen möjligtvis, men dom skrattar bara åt muren. Trump fattade inte att US och handel inte är riktigt samma som att driva ett hotell.
Rex Tillerson ska till Mexiko den 15 feb, så då vet vi kanske mer.
Dom stjäl kanske arbeten från US och det är high tech.
Citat:
Querétaro, Hidalgo, Puebla, and the federal district of Mexico City are all ramping up their courtship of foreign businesses, offering what they say is a friendlier business environment than Trump’s America.
National security adviser Michael Flynn privately discussed U.S. sanctions against Russia with that country's ambassador to the United States during the month before President Trump took office, contrary to public assertions by Trump officials, current and former U.S. officials said.
Flynn i blåsväder med anklagelser att ha talat med Ryssland om sanktionerna. Det är den storyn som rullar mest i dag. Så det här går dom förmodligen till botten med. Vilket spektakel han rör sig med, och Trumps order går inte igenom osv. Han använder caps lock då han kommer in i trotsåldern, och skriver en massa smörja på Twitter.
Senast redigerad av Moosky 2017-02-11 kl. 01:27.
Det är ganska långsökt att Trump skulle ta ut en 20% tull på Mexiko.
NAFTA är ett lagstiftat avtal och det kan en president inte göra något åt. TPP var å andrasidan bara på förhandlingsbordet. Han måste ta hjällp av kongresshuset för att få stöd, något han inte kommer att få.
Förövrigt ska man komma ihåg att detta bara var ett hot. Han använder sådana hot i olika syften, ibland mot företag och ibland mot länder, men bara för att få in ett fungerande avtal. Han har hotat Ford, Carrier osv. Och i detta fall har han påstått att det skulle vara mycket enklare för Mexiko att bara gå med på en engångstransaktion än att betala kostnaderna genom en tullavgift.
Att gå in med trupper för att råna Mexiko är det enklaste medlet att få in den summa som han kommer att utkräva så småningom. Det är dock inte populärt, så han kommer antagligen att försöka med fredliga medel så gott det går.
Och vi alla vet vad Donald tycker om lagar: "SAD!"
Citat:
The two top lawmakers on the House Oversight Committee on Thursday called on the Office of Government Ethics (OGE) to recommend disciplinary action against White House counselor Kellyanne Conway for publicly promoting Ivanka Trump's clothing line.
Det är ganska långsökt att Trump skulle ta ut en 20% tull på Mexiko.
NAFTA är ett lagstiftat avtal och det kan en president inte göra något åt. TPP var å andrasidan bara på förhandlingsbordet. Han måste ta hjällp av kongresshuset för att få stöd, något han inte kommer att få.
Förövrigt ska man komma ihåg att detta bara var ett hot. Han använder sådana hot i olika syften, ibland mot företag och ibland mot länder, men bara för att få in ett fungerande avtal. Han har hotat Ford, Carrier osv. Och i detta fall har han påstått att det skulle vara mycket enklare för Mexiko att bara gå med på en engångstransaktion än att betala kostnaderna genom en tullavgift.
Att gå in med trupper för att råna Mexiko är det enklaste medlet att få in den summa som han kommer att utkräva så småningom. Det är dock inte populärt, så han kommer antagligen att försöka med fredliga medel så gott det går.
I vilket fall så är det lika mycket ett hot mot amerikanska medborgare som det är mot Mexiko. Om Mexiko inte betalar så måste han genomföra det som han hotade med, annars kommer ingen ta hans hot på allvar i fortsättningen.
I vilket fall så är det lika mycket ett hot mot amerikanska medborgare som det är mot Mexiko. Om Mexiko inte betalar så måste han genomföra det som han hotade med, annars kommer ingen ta hans hot på allvar i fortsättningen.
Nej, hur kan det vara LIKA MYCKET hot mot amerikanska medborgare?
Jag tror att max 100 amerikanska soldater dör för att få in medlenna från Mexico i ett worst case scenario, men då blir det även sjöar av tacosås från Mexikanska medborgare.
I ett best case scenario tror jag mig att ingen Amerikansk soldat såras, ett krim scenario. I realiteten kanske det blir en 5-6 sårade. Dessutom tror att man kan få ut mer än bara medel som går till muren, man kan även få in en hel del resurser som kan gå till veteraner, civil infrstruktur, militär infrastruktur och annat.
Tror folk här på alvar att USA kommer att starta regelrätt krig mot Mexiko för att Trump hittat på att de ska betala för en mur han vill bygga. Men om är det fråga om det inte skulle räcka för att förklara honom mentalt oförmögen att vara POTUS.
Att Trump skulle bli så här bisarr som POTUS hade jag inte kunnat föreställa mig.