Citat:
Ursprungligen postat av
squeaky
Som bernad_law skriver, hade Trumpen förankrat det på en juridiskt korrekt sätt så hade det inte blivit något större tjafs som saken men amatören har som vi vet samma impulskontroll som ett barn med ADHD.
Nu kan inte jag något alls om lagar och konstitutioner i USA, men rent logiskt så kan man ju tycka att lagtexterna i detta fallet vad avser nationens säkerhet och om man som president skall ha befogenheten att kunna stänga gränserna för vissa högriskgrupper vilka de än må vara, när man anser detta vara lämpligt borde framgå klart och tydligt i lagen med tanke på allvarlighetsgraden i det hela.
Känner mig väldigt övertygad om att så är fallet och att denne enligt Trump "så kallade domare" hittat något litet kryphål i den egentligen väldigt självklara lagtexten som han anser vara tillräckligt skäl att kunna visa och utnyttja sin makt tillfälligt för en ond agenda utan att riskera att bli betecknad som rättshaverist.
Den onda agendan är förmodligen att orsaka splittringar och mer hat via den desinformation som media kablat ut senaste tiden, och så även fortsätter med. Senaste t.ex nu med att media skriver att Trump säger att media inte rapporterar om terrorattacker, när han i själva verket antagligen menar vissa terrorattacker som sker i stor skala utanför västvärlden dagligen, och även Bill Gats och co som försöker påverka rättsväsendet. Tyder även det på att lagtexten är tydlig, att Trump har rätt, men att de är rädda och försöker få sympatier från massorna som blint tror på media tycker jag.
Slutmålet torde vara att få så mycket sympatier som möjligt på detta viset för att tillslut kunna avsätta Trump med diffusa tolkningar av lagen, skulle jag tro
Återstår att se hur detta slutar, men blir verkligen inte förvånad om hatet från media och massorna som blint tror på media kommer att nå nya höjder, efter den slutgiltiga domen fallit från högsta instans, och som jag är övertygad om kommer att ge Trump rätt.