2017-08-28, 21:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Usch vilket dålig liknelse. Bättre vore:

Du ställer upp i stadsdelsförvaltningsvalet med en för den lokala ICA-butiken gynnsam politik för att du skall få sälja dina varor där. Att du ännu inte har fått göra detta är irrelevant, det intressanta är att du och ICA-butiken kom överens om att de skulle sponsra din kampanj för att de skulle få en gynnsam politik och du skulle tjäna pengar.
Fortfarande har inget hänt.
2017-08-28, 21:12
Medlem
bernad_laws avatar
Mer från WaPo:

Citat:
Michael Cohen, a Trump attorney and executive vice president for the Trump Organization, sent the email in January 2016 to Dmitry Peskov, the Kremlin’s top press aide.

“Over the past few months I have been working with a company based in Russia regarding the development of a Trump Tower - Moscow project in Moscow City,” Cohen wrote Peskov, according to a person familiar with the email. “Without getting into lengthy specifics the communication between our two sides has stalled.”

“As this project is too important, I am hereby requesting your assistance. I respectfully request someone, preferably you, contact me so that I might discuss the specifics as well as arranging meetings with the appropriate individuals. I thank you in advance for your assistance and look forward to hearing from you soon,” Cohen wrote.
https://www.washingtonpost.com/politics/top-trump-organization-executive-reached-out-to-putin-aide-for-help-on-business-deal/2017/08/28/095aebac-8c16-11e7-84c0-02cc069f2c37_story.html?tid=ss_tw&utm_term=.1a3fcb 613be9
2017-08-28, 21:32
Medlem
Tarstans avatar
Fasen vad den här tråden är rolig ibland!
Trump sitter perioden ut, var så säkra, och nästa höst så är 25(!) demokrater till omval i senaten.

Den här diskussionen startade direkt när han blev nominerad. Jag måste medge att jag verkar ha fel att trumphatarna inte skulle orka så länge som de gjort. Fast jag tycker numera det är mest komedi, inte ens tragiskt.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-28 kl. 21:35.
2017-08-28, 21:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Usch vilket dålig liknelse. Bättre vore:

Du ställer upp i stadsdelsförvaltningsvalet med en för den lokala ICA-butiken gynnsam politik för att du skall få sälja dina varor där. Att du ännu inte har fått göra detta är irrelevant, det intressanta är att du och ICA-butiken kom överens om att de skulle sponsra din kampanj för att de skulle få en gynnsam politik och du skulle tjäna pengar.
Nja. Felix Sater har försökt (ganska "autonomt") att genomföra projektet i många-många år. Han pratade exempelvis om det redan i 2005 enligt WaPo. Och här är Trump's tweet från 2013
Donald J. Trump‏Verifierat konto
@realDonaldTrump

@AgalarovAras I had a great weekend with you and your family. You have done a FANTASTIC job. TRUMP TOWER-MOSCOW is next. EMIN was WOW!
18:39 - 11 nov. 2013
Citat:
Mer från WaPo:

https://www.washingtonpost.com/politics/top-trump-organization-executive-reached-out-to-putin-aide-for-help-on-business-deal/2017/08/28/095aebac-8c16-11e7-84c0-02cc069f2c37_story.html?tid=ss_tw&utm_term=.1a3fcb 613be9

Det här ser allvarligare ut. Det medger jag.
Men Trump/Kushner har även avancerat sina positioner i många andra länder, bland annat Kina. T.ex. http://money.cnn.com/2016/03/08/news/companies/donald-trump-wealthy-chinese-visas/index.html

Just nu, mitt under stormen Harvey, är Trump iklädd i sin 'USA'-keps som säljs på hans webbsida.
Fult och omoraliskt? Kanske, men det är inte ett bevis att Trump har haft ett samarbete med stormen Harvey

Hur som helst får vi se hur teflon Trump är

Vad tror du?
2017-08-28, 22:20
Medlem
Citat:
Inget av detta har hänt. Ryssland är inte isolerat och försvagat, tvärtom har Trump gått på Putins linje i Syrien (ingen med större intresse för realpolitik bryr sig om "moderata" islamister mer än som ett medel). Ukraina vägrar Trump beväpna, men Mattis kanske driver igenom det ändå om vi har tur. Iran är inte mer hotat nu än innan. Kuba kommer ty sig mera till Ryssland nu än med en solskenspolitik, Nordkorea har Trump inte gjort något som helst mot förutom att babbla. Kan dock ge dig Venezuela.

Jag noterar att du inte tar upp Kina. Ganska viktigt ryssallierat land men du anmärker inte på det. Det är som sagt noterat. Både du och jag vet att Obama var väldigt mjuk mot Iran och Kuba. Du vet dessutom att de senaste sanktionerna mot Fettot i NK är de hårdaste någonsin. Assad är så sakteliga på väg bort (Tillerson har sagt att han inte ska vara kvar) och detta utan att det blir ett nytt Libyen (arabiska våren var till stora delar ett fiasko), denna bit är ordnad tillsammans med SA, Egypten och Jordanien. Minns du Trumps mellanösternresa? Jag tar upp dessa länder eftersom de är viktiga i Mellanöstern.

Citat:
När det gäller energiexporten kan Trump eventuellt leverera, men vi vet inte riktigt än hur den biten slutar. En mer republikansk politik här är generellt sett dock bra.

Stryk det där. Har levererat. Återigen: demokrater och övriga republikaner är emot att vara vän med övriga östeuropa.
https://www.cnbc.com/2017/07/06/trump-natural-gas-europe-leaders.html
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/trump-urges-east-europe-to-loosen-russia-s-grip-with-u-s-gas
"Trump targets Putin's Energy Empire: http://dailycaller.com/2017/07/05/trump-plans-to-undermine-russias-hold-on-europe-through-natural-gas-exports/
http://foreignpolicy.com/2017/06/08/first-u-s-natural-gas-shipped-to-poland/ (juni)

Citat:
"Bögarna" som du kallar Rysslands brott mot mänskliga rättigheter kanske Trump slutar kritisera, men det är väl knappast något bra? Dessutom är ett ett utmärkt vapen att angripa Putin med, oavsett vad man än tycker om frågan.

När jag skriver "bögarna" så menar jag just bögarna, d.v.s att homosex ska läras ut till barn. Detta är inget Trump-administrationen kommer att driva. Det är ett riktigt uselt vapen att angripa Putin med eftersom Putin har enormt stöd av Rysslands befolkning i just den frågan. Än värre, det signalerar fiendeskap mot andra östeuropeiska länder.

Slutsats: Trump är inte rysk agent. Jag påminner om att Trump inte vill försvaga Polen och Baltikum medelst "flyktingar". Vad skulle en faktiskt Putin-agent göra? Jo, medvetet försvaga Polen och Baltikum. Vad skulle en faktisk Putin-agent göra? Ta Mexikos sida mot USA i alla lägen. Vad skulle en faktisk Putin-agent göra? Försöka försvaga USA:s ledning med alla möjliga medel. Vilka storys som helst. Pumpa ut dem. Non-stop.

Vi kan nämna en regeringsledare som "vägrar" beväpna Ukraina: Merkel. Fråga dig själv varför.
Senast redigerad av experten10 2017-08-28 kl. 22:22.
2017-08-28, 22:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Menar du att Trump undanhåller informationen att han inte har några planer på att bygga ett Trump Tower i Moskva och att Putin tycker att han är färgstark. För det är kort sammanfattning av vad WaPo säger.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/819159806489591809
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Russia has never tried to use leverage over me.
I HAVE NOTHING TO DO WITH RUSSIA - NO DEALS, NO LOANS, NO NOTHING!

Märkligt nog har du själv öppet erkänt att Donald konstant ljuger, även om du iofs. tycks beundra och bli lite mer upprymd över detta ofrånkomliga och groteska faktum än vad vanliga människor utanför sekten blir?
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Facts and Figures don't matter! Du måste väl ändå hålla med om att det är ett vinnande koncept. Han är ju USA:s 45:te president och inte Hillary!
2017-08-28, 22:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det här ser allvarligare ut. Det medger jag.

Det intressanta här är att detta är samme Cohen som enligt Steele-dossieren mötte ryssar från Kreml i augusti 2016. Han sade senast i januari att han inte hade några Krem-kontakter, något vi nu vet är falskt:

Citat:
“I went to Kiev. That’s the extent of it. I’ve never been to Russia. I have no Russian Kremlin connections. My father-in-law is not a real estate developer friend of Putin’s in Russia. I don’t even think my father-in-law ever has been to Russia,” he said
https://www.yahoo.com/news/trump-attorney-michael-cohen-i-have-no-russian-kremlin-connections-071908867.html

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag noterar att du inte tar upp Kina.

Vi får fortsätta detta i Utrikestråden.
2017-08-28, 23:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det intressanta här är att detta är samme Cohen som enligt Steele-dossieren mötte ryssar från Kreml i augusti 2016. Han sade senast i januari att han inte hade några Krem-kontakter, något vi nu vet är falskt:

https://www.yahoo.com/news/trump-attorney-michael-cohen-i-have-no-russian-kremlin-connections-071908867.html

Men har har fortfarande inte 'Russian Kremlin connections' kan man säga.

Enligt NyT:s journo Maggie Haberman https://twitter.com/maggieNYT/status/902239965119176704
Citat:
Maggie Haberman‏Verified account @maggieNYT 2h2 hours ago

It suggests he did not actually have access to Peskov, as opposed to being evidence of his strong connections.

Citat:
Maggie HabermanVerified account @maggieNYT
Michael Cohen did indeed email Putin flak Peskov...at a general email addy equivalent to the press@whitehouse.gov. Not Peskov's email.
https://twitter.com/maggieNYT/status/902241503040425984
Citat:
Maggie Haberman‏Verified account @maggieNYT 2h2 hours ago

Someone who wanted an answer and knew how to get it would not have sent an email there

Så det verkar som att man aldrig haft någon direkt kanal (via kompisar&KBG-agenter) till Kreml. Man använde vanliga kanaler såsom en vanlig affärsman skulle göra.

I januari 2016 var det nog få (även i Trump's närmsta krets) som trodde att Trump har alls någon chans. Men att det var bra PR tvekade nog få, så varför inte göra snabba cash?

Med reservation för att vi inte har full tillgång till all info - det kan absolut vara något allvarligt - det ser som sagt inte speciellt bra ut. Men jag förutsätter att MSM tar upp det "värsta" utan kontext som de brukar göra

Jag tror att de vill få Trump ur balansen... mitt under Harvey, det skulle ge en riktig dålig bild av honom
2017-08-28, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Måste vara svårt att bränna ner något som står i någon meter vatten.

Vänstern är duktiga på rasera allt, så de lär finna ett sätt.
2017-08-29, 00:07
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Fasen vad den här tråden är rolig ibland!
Trump sitter perioden ut, var så säkra, och nästa höst så är 25(!) demokrater till omval i senaten.

Tänk att Dems har stöd hos 90% av de stora medier, Hollywood, på universitet, att de importerat så många miljoner nya demokrat-väljare och ändå förlorar de. Borde vara nästan omöjligt.
Deras politik måste verkligen vara pissdålig. Hela den rasbaserade identitetspolitiken som de driver... usch. Och inte kommer det bli bättre nu när de börjat förstöra statyer, ger stöd till våldsamma grupper och liknande.
Senast redigerad av stone_sleeper 2017-08-29 kl. 00:12.
2017-08-29, 01:03
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Mer från WaPo:

Louise 'the retard' Mensch

Du borde inte få posta utanför konspirationsforat, då du i månader postat detta psykos jävla svammel. Har sagt det förr men nu har vi även kvitto på att du är en jubelidiot och att allt som kom från detta tungt drogande psykfall och som du blint trodde på om Trump var påhittat. Grattis till titeln 'trådens klappmongo' går ohotat till dig, Bernie.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-08-29 kl. 01:08.
2017-08-29, 01:30
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Louise 'the retard' Mensch

Du borde inte få posta utanför konspirationsforat, då du i månader postat detta psykos jävla svammel. Har sagt det förr men nu har vi även kvitto på att du är en jubelidiot och att allt som kom från detta tungt drogande psykfall och som du blint trodde på om Trump var påhittat. Grattis till titeln 'trådens klappmongo' går ohotat till dig, Bernie.

Dina allt mera desperata försök att förolämpa mig blir övertydliga i ljuset av vad som nu framkommer även i MSM. Nu vet jag inte exakt hur det ligger till med denna story i the Guardian, eller vad denne Claude Taylor har ansett om detta, men det är onekligen intressant att artikeln kommer just nu när marken rämnar under de som i månader svamlat om "no collusion".

Tyvärr måste jag säga att detta kommer vara helt irrelevant i det stora hela; vi vet nu att Trump försökte bygga .ett Trump Tower i Moskva medan valkampanjen pågick. Precis tvärtemot vad Trump gång efter annan sagt om "no business in Russia", och vi kan vara säkra på att detta bara är början.

Så försök förolämpa på du, min bäste herre, men missa inte att följa nyheterna medan du fortsätter tugga fradga till ingen nytta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in