2017-08-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Måste vara svårt att bränna ner något som står i någon meter vatten.

Vilken vidrig människa du är. Stormens första kända offer dog i en husbrand.
2017-08-28, 18:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Syftade på att om han är smart så tar han faktiskt i en spade samt tar på sig en billig skjorta och smutsar ner den...Tror inte han tänker gå så långt dock
Under förra årets översvämningar i Louisiana togs det ju bilder på honom när han delade ut förnödenheter.
2017-08-28, 19:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Jag sammankopplar artikeln med något Felix Sater sa i en interview med NYMAG för en månad sedan.

Förhoppningsvis kommer Washington Post att bringa mer klarhet i detta kryptiska uttalande senare under veckan.

NYT har redan kommit med sitt:

Citat:
WASHINGTON — A business associate of President Trump promised in 2015 to engineer a real estate deal with the aid of the president of Russia, Vladimir V. Putin, that he said would help Mr. Trump win the presidency.

The business associate, Felix Sater, wrote a series of emails to Mr. Trump’s lawyer, Michael Cohen, in which he boasted about his ties to Mr. Putin and predicted that building a Trump Tower in Moscow would be a political boon to Mr. Trump’s candidacy.
https://www.nytimes.com/2017/08/28/us/politics/trump-tower-putin-felix-sater.html?mtrref=t.co&gwh=44635CA3333084A367BDA42 9727AC1C7&gwt=pay

Kommer nog att ta hus i helvete detta.
2017-08-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

https://www.nytimes.com/2017/08/28/us/politics/trump-tower-putin-felix-sater.html?mtrref=t.co&gwh=44635CA3333084A367BDA42 9727AC1C7&gwt=pay

Blev det något Trump-torn?

Det hela blir lustigt tycker jag. Sanktioner och Trumps satsning på energiexport samt utmärkta relation till övriga Östeuropa (något som demokrater och alla andra republikaner är militanta motståndare mot!) isolerar Ryssland mer än på mycket länge samtidigt som Merkel gnäller över att inte få rysk gas -- och Trump är problemet vad gäller Ryssland???

Detta är ungefär som när liberaler påstod att Reagan var Sovjetagent ända fram till slutet (d.v.s murens fall).
Senast redigerad av experten10 2017-08-28 kl. 19:17.
2017-08-28, 19:52
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Det hela blir lustigt tycker jag. Sanktioner och Trumps satsning på energiexport samt utmärkta relation till övriga Östeuropa (något som demokrater och alla andra republikaner är militanta motståndare mot!) isolerar Ryssland mer än på mycket länge samtidigt som Merkel gnäller över att inte få rysk gas -- och Trump är problemet vad gäller Ryssland???

Detta är ungefär som när liberaler påstod att Reagan var Sovjetagent ända fram till slutet (d.v.s murens fall).

"Some of the emails were obtained by The Times."

Det kommer mera. Du som är Trumps största okritiska supporter öster om Alabama borde rimligtvis tycka att det hela är olustigt. Frågan är hur Trump kommer att försvinna, vad tror du? Kommer han hastigt och lustigt att avgå självmant eller kommer han envist att stanna kvar tills den dagen då han tvingas bort.
2017-08-28, 19:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det är naturligtvis totalt irrelevant.

Om vi bortser från förräderi-spåret så är talet om bättre relationer med Ryssland i kampanjen samtidigt som han håller på att försöka få deals med Moskva för att få bygga där något som mycket väl kan vara ett allvarligt lagbrott; han tjänar personligen pengar på att förbättra relationerna.

Detta kan Mueller mycket väl gå efter.
2017-08-28, 20:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Mike Pence tar över inom en vecka!!!

Det blir också alltmer tydligt att det inte Kushner, men... Ivanka som är Putins KGB agent

Citat:

Det kommer mera. Du som är Trumps största okritiska supporter öster om Alabama borde rimligtvis tycka att det hela är olustigt. Frågan är hur Trump kommer att försvinna, vad tror du? Kommer han hastigt och lustigt att avgå självmant eller kommer han envist att stanna kvar tills den dagen då han tvingas bort.

Alla vet redan svaret - Trump avgår snart. Nu tar det hus i helvete!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-28 kl. 20:05.
2017-08-28, 20:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Fortfarande handlar det om något han aldrig gjorde, någonting som inte inträffade, nämligen att bygga ett Trump Tower i Ryssland.

Jag rånade inte närmaste ICA-affär idag. Kommer snuten och hälsar på imorgon tro?
2017-08-28, 20:28
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Mike Pence tar över inom en vecka!!!

Det blir också alltmer tydligt att det inte Kushner, men... Ivanka som är Putins KGB agent

Alla vet redan svaret - Trump avgår snart. Nu tar det hus i helvete!

Jaså, det låter optimistiskt. Själv tror jag att republikanerna avvaktar och väntar för att se hur huset och senaten ser ut efter valen 2018. Det är ju möjligt att det blir demokraterna som tar han om deras problem. Det beror givetvis på vad som händer med super-agenten Muellers utredning och vad problemet själv hittar på. Det är fullt möjligt att problemet är borta redan innan.
2017-08-28, 20:37
Medlem
Citat:

Det är noterat att du inte kunde invända något om det jag skrev om den politiska realtiteten vad gäller Ryssland. Vad gäller hur Rysslands-dramat slutar vet jag inte, lika lite som du vet.

Citat:
Om vi bortser från förräderi-spåret så är talet om bättre relationer med Ryssland i kampanjen samtidigt som han håller på att försöka få deals med Moskva för att få bygga där något som mycket väl kan vara ett allvarligt lagbrott; han tjänar personligen pengar på att förbättra relationerna.

Detta kan Mueller mycket väl gå efter.

Bättre relationer med Ryssland innebär exempelvis dessa fyra saker 1) man kan prata med varandra, vilket innebär att man inte bjäbbar om bögar och "moderata" islamister, 2) ett Ryssland som är isolerat och försvagat vilket bland annat innebär att övriga Östeuropa har en vän i stället för en fiende i USA, 3) Rysslands vänner så som Iran, Kuba, Venezuela, Kina, Nordkorea sätts på plats, 4) amerikansk energiexport vilket minskar beroendet av rysk energi.

Notera vad gäller allt det jag listade så är övriga republikaner och demokrater emot detta. Uppriktigt sagt vill jag se dig komma med en ursäkt för det. Du har koll på mycket men detta tror jag inte att du klarar.

Det jag tagit upp väcker frågor om varifrån förräderiet verkligen kommer. Det är inte Trump som vill försvaga Baltikum och Polen genom pracka på dem så många "flyktingar" som möjligt. De som vill det huserar i regeringen. W*llström -- låter det bekant?
Senast redigerad av experten10 2017-08-28 kl. 20:40.
2017-08-28, 20:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fortfarande handlar det om något han aldrig gjorde, någonting som inte inträffade, nämligen att bygga ett Trump Tower i Ryssland.

Jag rånade inte närmaste ICA-affär idag. Kommer snuten och hälsar på imorgon tro?

Usch vilket dålig liknelse. Bättre vore:

Du ställer upp i stadsdelsförvaltningsvalet med en för den lokala ICA-butiken gynnsam politik för att du skall få sälja dina varor där. Att du ännu inte har fått göra detta är irrelevant, det intressanta är att du och ICA-butiken kom överens om att de skulle sponsra din kampanj för att de skulle få en gynnsam politik och du skulle tjäna pengar.
2017-08-28, 21:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Bättre relationer med Ryssland innebär exempelvis dessa fyra saker 1) man kan prata med varandra, vilket innebär att man inte bjäbbar om bögar och "moderata" islamister, 2) ett Ryssland som är isolerat och försvagat vilket bland annat innebär att övriga Östeuropa har en vän i stället för en fiende i USA, 3) Rysslands vänner så som Iran, Kuba, Venezuela, Kina, Nordkorea sätts på plats, 4) amerikansk energiexport vilket minskar beroendet av rysk energi.

Notera vad gäller allt det jag listade så är övriga republikaner och demokrater emot detta. Uppriktigt sagt vill jag se dig komma med en ursäkt för det. Du har koll på mycket men detta tror jag inte att du klarar.

Inget av detta har hänt. Ryssland är inte isolerat och försvagat, tvärtom har Trump gått på Putins linje i Syrien (ingen med större intresse för realpolitik bryr sig om "moderata" islamister mer än som ett medel). Ukraina vägrar Trump beväpna, men Mattis kanske driver igenom det ändå om vi har tur. Iran är inte mer hotat nu än innan. Kuba kommer ty sig mera till Ryssland nu än med en solskenspolitik, Nordkorea har Trump inte gjort något som helst mot förutom att babbla. Kan dock ge dig Venezuela.

När det gäller energiexporten kan Trump eventuellt leverera, men vi vet inte riktigt än hur den biten slutar. En mer republikansk politik här är generellt sett dock bra.

"Bögarna" som du kallar Rysslands brott mot mänskliga rättigheter kanske Trump slutar kritisera, men det är väl knappast något bra? Dessutom är ett ett utmärkt vapen att angripa Putin med, oavsett vad man än tycker om frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in