2017-08-25, 14:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump 4m4 minutes ago

Strange statement by Bob Corker considering that he is constantly asking me whether or not he should run again in '18. Tennessee not happy!

Förhoppningsvis börjar snart det riktiga kriget mot GOP
2017-08-25, 14:33
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vad var anledningen till Trumps "rally" i Arizona? Är det vanligt att sittande presidenter håller liknande massmöten?

Trumpetens alla "rallyn" är som en snuttefilt för honom för där kan han göra och säga precis vad han vill för alla där kommer ändå att älska honom. Trumpetens rallyn är som en stor egoboost där han kan samla kraft ifrån allt stryk han får i Washington och i pressen.
2017-08-25, 14:48
Medlem
tcfmogs avatar
Blir intressant att se hur Trump hanterar Harvey.
2017-08-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Wow!! Hur många gånger har de sagt att han ska avsättas nu?
Först var det att det var omöjligt att han skulle vinna valet och sedan omöjligt att han skulle behålla makten, nästa fixidé blir väl att det är omöjligt att han blir omvald. Desperationen och det glödande hatet lyser igenom detta fake news-folk.

Jag ska komma med en förutsägelse, om inte Trump klarar av att lägga en Budget inför 2018 så kommer det från och med tidigt januari 18 direkt synas genom att USA stänger alla sina institutioner.

Trump har redan gjort slut på hela sitt livvaktsskydd för i år.

Det är mycket som talar för att budgeten kommer vara totalkaos, eftersom de inte klarade av att ersätta Ombamacare med något annat.

Är budgeten i kaos kommer Trump tvingas avgå, för att öppna USA igen kräver en budget i balans.

Den budget Trump rider på idag är helt och hållet Obamas budget som las i lutet av 2016 och började gälla från och med i januari 2017.

Det är först när Trump ska komma med en statsbudget som är beviset för vad han egentligen går för. Eftersom Vita Huset är i kaos och jag har inte läst om vem som är finansminister eller hört ett ord från det hållet så är jag säker på att det är kaos på dessa avdelningar som det är på övriga avdelningar.

Fake news eller inte, 1 januari kommer det överbevisas om Trump är duglig eller ej.
2017-08-25, 16:22
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag ska komma med en förutsägelse, om inte Trump klarar av att lägga en Budget inför 2018 så kommer det från och med tidigt januari 18 direkt synas genom att USA stänger alla sina institutioner.

Trump har redan gjort slut på hela sitt livvaktsskydd för i år.

Det är mycket som talar för att budgeten kommer vara totalkaos, eftersom de inte klarade av att ersätta Ombamacare med något annat.

Är budgeten i kaos kommer Trump tvingas avgå, för att öppna USA igen kräver en budget i balans.

Den budget Trump rider på idag är helt och hållet Obamas budget som las i lutet av 2016 och började gälla från och med i januari 2017.

Det är först när Trump ska komma med en statsbudget som är beviset för vad han egentligen går för. Eftersom Vita Huset är i kaos och jag har inte läst om vem som är finansminister eller hört ett ord från det hållet så är jag säker på att det är kaos på dessa avdelningar som det är på övriga avdelningar.

Fake news eller inte, 1 januari kommer det överbevisas om Trump är duglig eller ej.

Ja, ja, ja! Du är mycket nedslagen över att Trump vann. Ta ett par djupa andetag och försök en gång till att skriva ner dina tankar.

Tror att att WH (som är i KAOS!!) kommer att misslyckas med den federala budgeten? Och sedan tvingas Trump avgå eftersom alla övriga avdelningarna befinner sig i KAOS!!! Förstår jag dig rätt?

Finansministern heter förresten Mnuchin. Du verkar ha missat det eftersom du har inte 'hört ett ord från det hållet'
2017-08-25, 16:29
Medlem
arbetets avatar
Hej!

Skulle vilja uppdatera mig på Russian Collusion-storyn men hittar inga färska artiklar om det. Är det någon som har några länkar, tack? De måste dock vara dagsaktuella.

Noterar också en surge i antalet tankeläsande psykiatriker over there också.
Senast redigerad av arbetet 2017-08-25 kl. 16:36.
2017-08-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hej!

Skulle vilja uppdatera mig på Russian Collusion-storyn men hittar inga färska artiklar om det. Är det någon som har några länkar, tack? De måste dock vara dagsaktuella.

Det borde väl inte vara så svårt, enligt trumpnissarna är ju det typ allt media och demokraterna pratar om...
2017-08-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det borde väl inte vara så svårt, enligt trumpnissarna är ju det typ allt media och demokraterna pratar om...

Nej, media verkar ha släppt det för stunden och försöker lura sina tittare att Trump inte skulle ha "fitness" för att vara president trots att det är uppenbart att han har mer fitness än någon president någonsin haft.
2017-08-25, 17:41
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hej!

Noterar också en surge i antalet tankeläsande psykiatriker over there också.
Nu har jag inte kollat idag, men jag skrev ett inlägg för två dagar sedan,#19883, då CNN precis publicerat en artikel om Richard Dearborn, vice stabschef i Trump administrationen. Här är länken till CNN:s artikel. http://edition.cnn.com/2017/08/23/politics/donald-trump-rick-dearborn-email-russia-investigation/index.html
2017-08-25, 17:43
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, media verkar ha släppt det för stunden och försöker lura sina tittare att Trump inte skulle ha "fitness" för att vara president trots att det är uppenbart att han har mer fitness än någon president någonsin haft.

Du lever under intrycket att Robert Muller bara arbetar när media skriver om det?

Den här veckan hade kongressen ett tio timmar långt förhör med Glenn Simpson där han lämnade över 40.000 dokument. Det sägs att han gav ett trovärdigt intryck och det är mycket möjligt att vittnesmålet kommer att publiceras snart.

Citat:
Glenn Simpson is a former reporter who is now a principal in Fusion GPS, the company hired to compile the information. He has supposedly turned over 40,000 documents to the committee.

Samtidigt sägs det att Christopher Steele (stålmannen) har haft ett möte med Robert Mueller och lämnat över intressanta dokument.

Citat:
ABC News reported that Christopher Steele, the former MI6 operative who compiled the notorious “dossier” about Trump’s Russian ties has spoken to Mueller and turned over all his sources.

http://www.salon.com/2017/08/25/yeah-theres-still-a-russia-probe-and-it-gets-worse-for-trump-all-the-time/

Det kommer uppgifter om Rinat Akhmetshin som var med på Trump JR mötet.

Citat:
Rinat Akhmetshin, the Russian lobbyist and ex-Soviet military intelligence officer who was at Donald Trump Jr.'s Trump Tower Russia meeting last June, has deep connections to the Kremlin

http://nordic.businessinsider.com/donald-trump-jr-lobbyist-rinat-akhmetshin-russia-ties-2017-8?r=US&IR=T

Finns dock ingen som helst anledning till oro. Robert Muellers team läcker inte till media. När det kommer till den här typen av utredningar så är Mueller bäst i världen. Samtidigt som Trumps sida antagligen är sämst i världen när det kommer till att i hemlighet samarbeta med Ryssar under en valkampanj. Så att det är lite orättvist och ojämna lag det kan jag hålla med om.
2017-08-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Efter att Ukraina förlorat stora koltillgångar till följd av konflikterna med proryska separatister som kontrollerar områden med stora koltillgångar så valde man USA och Xcoal efter Trumps ändrade policy för att säkra tillgången på kol.

Aj,aj inte bra.
Då kommer Putin att känna sig trampad på foten, Ukraina ligger på Rysslands intresseområde.
Putin får nog ringa till Trump och ge honom en tillrättavisning.
2017-08-25, 18:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Ska jag fråga dem tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nu har jag inte kollat idag, men jag skrev ett inlägg för två dagar sedan,#19883, då CNN precis publicerat en artikel om Richard Dearborn, vice stabschef i Trump administrationen. Här är länken till CNN:s artikel. http://edition.cnn.com/2017/08/23/politics/donald-trump-rick-dearborn-email-russia-investigation/index.html
Det var tyvärr dagsaktuella jag letade efter till ett projekt. Nu hittar jag bara en massa strunt om regn och blåst och dåligt väder. Inte ens något om Trump = Hitler finns det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in