2017-08-25, 11:34
Medlem
USA:s smala lyckakansek är att Trump bara pratar inte handlar. Enligt vita huset så har man förhindrat mycket och lindrat Trumps vingliga idéer innan dom blivit verklighet. Så vem styr egentligen USA? Ja kongressen naturligtvis men även vita huset verkar styras mer av rådgivare och annat kunnigt folk som tar risken att bli nedsmutsade med Trumpdynga genom att försöka baklåsa presidentens alltför overkliga politiska planer. Ungefär som när man ger ett barn nya leksaker för att distrahera det. Trots allt ses tydligen inte Trump som en stark utan svag ledare utan USA:s bästa för ögonen. Att Amerikanerna nu skall betala för en skrytvägg och ett monument över galenskapen visar ju på hur lite Trump bryr sig om USA i sin helhet. Även om Obamas politik i stort fortfarande gäller på grund av att det "fattas" beslut så har ju USA blivit svagare och mer sårbart under Trump.
Tiden talar ju också mot Trump med tanke på att allt färre stödjer honom när man inser att han bara pratar dynga och ändrar sig beroende på publiksammansättning. En stark ledare med åtminstone lite moral och vilja att ena och göra USA starkare är ju vad USA behöver vid nästa val, inte en grälsjuk president med mindervärdeskomplex som nu monterar ner USA:s framtid. Nu är nationalparkerna och deras vara eller inte vara föremål för hans långa fingrar. Inget verkar var heligt för den mannen.
2017-08-25, 11:41
Medlem
fredrikdenstores avatar
Är Trump galen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GdxEl/fragan-pa-allas-lappar-ar-trump-galen
En fråga som jag ställt mig själv flera gånger
2017-08-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Du ÄR fake news. Trumpetens egen administration säger att det inte Obamas politik som är anledningen till att kolet är på dekis.

Det är helt uppenbart att din mamma är släkt med din pappa.

Frågor på det?

Lol.

Han säger bland annat att det beror på lägre kostnader för "natural gas plants". Lägre kostnader som beror på subventioner genomförda av Obama-administrationen. Kol är både billigast och effektivast om man får konkurrera på lika villkor.

Du är fake news. Du kan inte ens läsa. Du är fake.
2017-08-25, 12:29
Medlem
langaocbs avatar
Vad var anledningen till Trumps "rally" i Arizona? Är det vanligt att sittande presidenter håller liknande massmöten?
2017-08-25, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det är det här jag menar med att The Daily Caller ger mer sektvibbar, denna ständiga förmedling av en läsarnas värld under belägring. Det här är ju en fullkomligt ointressant "nyhet", ett klumpigt twitterinlägg som får mothugg, allt för att elda upp läsarna.

Samtidigt summerar artikeln hur den antivita ordern fungerar i realiteten. Allt blir nazireferenser och white supremacy, uppbackat av Soros et al.

Vi ser samma typ av mönster även i dagens Aftonbladet, även om det är mer maskerat.
2017-08-25, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det enda som är pinsamt för mig är att jag som konservativ ska behöva förknippas med vulgärhögern.

Får man fråga snällt vad du har med högern i USA att göra? Är du amerikansk medborgare? Annars blir resonemanget väldigt märkligt.
2017-08-25, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Är Trump galen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GdxEl/fragan-pa-allas-lappar-ar-trump-galen
En fråga som jag ställt mig själv flera gånger

Wolfgang vet vad han pratar om. Takes one to know one, som man säger.
2017-08-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vad var anledningen till Trumps "rally" i Arizona? Är det vanligt att sittande presidenter håller liknande massmöten?

Obama fick kritik för sina ofta förekommande "road trips" som sågs som ett ständigt kampanjande där han mötte sina väljare och dammade av floskler. Hur det sett ut tidigare vet jag dock ej men kan tänka mig att Obama urskiljde sig i och med att kritiken förekom.
2017-08-25, 13:11
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Det är inte vanligt.
Vissa säger att han håller mötena för att det ger honom energi. Kan man förstå, de är riktigt härliga de där mötena. Bara glädje och sammankomst. Inte alls som när terroristvänster samlas och attackerar poliser.
2017-08-25, 13:14
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Wolfgang vet vad han pratar om. Takes one to know one, som man säger.

Wow!! Hur många gånger har de sagt att han ska avsättas nu?
Först var det att det var omöjligt att han skulle vinna valet och sedan omöjligt att han skulle behålla makten, nästa fixidé blir väl att det är omöjligt att han blir omvald. Desperationen och det glödande hatet lyser igenom detta fake news-folk.
2017-08-25, 13:28
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
USA:s smala lyckakansek är att Trump bara pratar inte handlar. Enligt vita huset så har man förhindrat mycket och lindrat Trumps vingliga idéer innan dom blivit verklighet. + en massa dynga
Var kan man få förstahands källa på det?

Trump är USA:s President, varken mer eller mindre, naturligtvis är det han som har sista ordet.
Trump är såhär, dvs ofarlig, eller inte mer än föregångarna, inte svårare än så.

Den enklaste förklaringen är den mest troliga som man säger.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-25 kl. 13:31.
2017-08-25, 13:31
Medlem
FlashyBears avatar
Först skulle Trump impeachas pga #RussiaHoax. Det har inte fungerat.

Nu ska Trump impeachas pga att han är 'galen'...

Booooring

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in