Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Hur ska du ha det egentligen? Först ger du mig rätt i att Trump inte kommer att kunna få igenom 100% av sina lagförslag och sedan påstår du att jag insinuerat att Trump kommer att totalt misslyckas med sina lagförslag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
Citat:
Utsedda ministrar måste ju granskas och godkännas av senaten innan de kan tillträda.
Det är den processen som pågår. Menar du att senaten inte ska följa konstitutionen?
Det menar jag inte. Hur fan kunde du tro det? Jag sa att om Republikanerna verkligen ville kriga med Trump skulle de till exempel Tillerson inte godkännas (han har formellt inte godkänns än, men kommer att bli).
Citat:
I vilka frågor av vikt har Trump kongressens fulla stöd menar du?
Du påstod att Trump skulle mycket problem med HD/senaten/kongressen. Du får redogöra då
1 vilka av hans presidentorder ens behöver blir godkända (Trump kan till exempel göra nästan vad han vill när det gäller invandring),
2 vilka menar du ska stoppas av HD,
3 vilka menar du ska stoppas av senaten,
4 vilka menar du ska stoppas av kongressen,
5 vilka menar du ska stoppas av McCain och Graham,
6 vilka menar du ska stoppas av delstater. Kommer de delstaterna att vinna i domstolen? Vilka delstater? Kommer det innebära att hans order blir helt verkningslösa om enstaka delstater vägrar utföra dem?
Jag har redan bett dig om källor, men det innehöll ingenting förutom att Trump kommer
kanske att ha det svårt something something,
kan möjligen strida mot konstitutionen something something.
Jag gissar att du inte har några belägg och att hela din analys byggd på duuuuuum Trump.