2017-07-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Trump verkar med vilja ge sig på militärmakten och polismakten. Är det putin som vill destabilisera USA?

Tvärtom. Militärer i USA bejublar transförbudet. "TrannyBanny"

Som jag och Gary Busey gick igenom så stödjer han även polisen.
2017-07-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Kevin Williamson skriver en lysande kulturartikel om Donald Trump i National Review i vilken han liknar Donald Trump vid en strandraggare. En poser. En faker. En bedragare.

Till alla Trump-bundna i tråden; när ska ni fatta att ni har gått till sängs med en solåvårare? Kommer ni kunna erkänna det? Eller krävs det en könssjukdom?

Death of a F***ing Salesman

Vi låter Trump jobba på och inväntar resultaten. Så som jag ser det jobbar han på utmärkt. Vi får se om en månad vad hela den här Ryssland-härvan är i för läge då. Jag är optimistisk.

Han kanske ser till kongressledamöter och deras stab blir av med subventioner för Obamacare. De får nämligen sådana för tillfället.
2017-07-30, 21:37
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vi låter Trump jobba på och inväntar resultaten. Så som jag ser det jobbar han på utmärkt. Vi får se om en månad vad hela den här Ryssland-härvan är i för läge då. Jag är optimistisk.

Han kanske ser till kongressledamöter och deras stab blir av med subventioner för Obamacare. De får nämligen sådana för tillfället.

1) Han jobbar inte över huvud taget och vad väntar ni på? Har ni inte ögon på framsidan av huvudet och öron på sidorna? Hur kan en läskunnig person som verkar söka kunskap lyckas med en sån jävla intellektuell rattfylla som Trumpism innebär?

2) Det är intressant. Kongressledamöterna får 70 procent av sina premier betalda av staten för närvarande (liksom många anställda), även om de måste köpa försäkring på ACA:s marknadsplatser. Det skulle onekligen vara ett osedvanligt smart drag om Trump hade möjligheten att dra in den förmånen. Inget jag kollat upp.
2017-07-30, 21:46
Medlem
Citat:
1) Han jobbar inte över huvud taget och vad väntar ni på? Har ni inte ögon på framsidan av huvudet och öron på sidorna? Hur kan en läskunnig person som verkar söka kunskap lyckas med en sån jävla intellektuell rattfylla som Trumpism innebär?

Ditt stridsrop här är inte särskilt konkret. Jag har stött Trump sedan jag råkade hamna på en live-sändning av ett kampanjtal han höll för två år sedan.

En sak som är värd att lägga märke till tycker jag är att det inte pågår någon som helst rapportering om den ekonomiska utvecklingen i USA. Varken i "MSM" i USA eller i svenska media eller i denna tråd. Amerikanska ekonomikanaler som CNBC och Fox Business gör det däremot. Det ser väldigt bra ut så som jag ser det. Trump kan mycket väl komma att nå sitt mål med 3% tillväxt under 2017.
2017-07-30, 21:54
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Kevin Williamson skriver en lysande kulturartikel om Donald Trump i National Review i vilken han liknar Donald Trump vid en strandraggare. En poser. En faker. En bedragare.

Till alla Trump-bundna i tråden; när ska ni fatta att ni har gått till sängs med en solåvårare? Kommer ni kunna erkänna det? Eller krävs det en könssjukdom?

Death of a F***ing Salesman
Han är ingen karriär politiker. Punkt. Lär er lev med det.
2017-07-30, 21:57
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ditt stridsrop här är inte särskilt konkret. Jag har stött Trump sedan jag råkade hamna på en live-sändning av ett kampanjtal han höll för två år sedan.

En sak som är värd att lägga märke till tycker jag är att det inte pågår någon som helst rapportering om den ekonomiska utvecklingen i USA. Varken i "MSM" i USA eller i svenska media eller i denna tråd. Amerikanska ekonomikanaler som CNBC och Fox Business gör det däremot. Det ser väldigt bra ut så som jag ser det. Trump kan mycket väl komma att nå sitt mål med 3% tillväxt under 2017.

1) Men ingenting som Trump har beslutat om eller som GOP har lagstiftat om (nästan uteslutande genom the congressional Review act som kringskär filibustern) har ens haft en teoretisk möjlighet att påverka ekonomin. Fram till hösten styrs det federala USA i princip fortfarande på Obamas budget. Finns det ingen gräns för det intellektuella fuskandet i det här Trump-gänget? Är all typ av heder lagd på hyllan? I så fall vet jag vem som givit er idén om att det är ok.

2) Trumps idé om 3 procents tillväxt för att få skattesänkningarna att dynamiskt gå ihop gäller över tio år. Det är fullkomligt uteslutet att den amerikanska ekonomin kommer att växa tre procent årligen i tio år. Det kan väl till och med du erkänna?
2017-07-30, 21:58
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

För övrigt har börsen stigit 300 procent sen Obama blev vald 2008. Var är hans kudos?
2017-07-30, 22:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tvärtom. Militärer i USA bejublar transförbudet. "TrannyBanny"

Som jag och Gary Busey gick igenom så stödjer han även polisen.

Bevis för jublet?
2017-07-30, 22:06
Medlem
Citat:
För övrigt har börsen stigit 300 procent sen Obama blev vald 2008. Var är hans kudos?

Han har säkert fått beröm av många personer för det. Det myntet har däremot två sidor, visst börsen går bra men det är långtifrån alla i landet som tar del av en börsuppgång. De rikaste blir rikare medan övriga 80% inte tar del av det även om en hel del fått ta del av ACA-subventioner.

Jag ser det som en sorts "cargo-cult" economics. Om ekonomin går bra så går börsen bra. Alltså... se till att börsen går bra så går ekonomin strålande. Den logiken haltar. Det är dock inget Obama personligen kan lastas för.

Denna tråd handlar dock om Trump, inte om Obama.
2017-07-30, 22:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Nej den är om amerikansk inrikespolitik och inte om en specifik person.
2017-07-30, 22:25
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Han har säkert fått beröm av många personer för det. Det myntet har däremot två sidor, visst börsen går bra men det är långtifrån alla i landet som tar del av en börsuppgång. De rikaste blir rikare medan övriga 80% inte tar del av det även om en hel del fått ta del av ACA-subventioner.

Jag ser det som en sorts "cargo-cult" economics. Om ekonomin går bra så går börsen bra. Alltså... se till att börsen går bra så går ekonomin strålande. Den logiken haltar. Det är dock inget Obama personligen kan lastas för.

Primo: tack för att du varit en good sport när jag för en (nåja) gångs skull varit extra grinig. Det hedrar dig. Secundo: Amerikansk inrikespolitik - inte Trump - är OT. Tertio: den federala regeringen har en begränsad verktygslåda när det gäller att ratta den amerikanska ekonomin, om den inte utsätts för chocker. Det var just den senare situationen som Obama ställdes inför när han som nyvald och under sin första månad drev igenom ett ekonomisk stimulansprogram för ekonomin som inbegrep 787 miljarder dollar bills. Där kan vi prata om ledarskap. Kan du föreställa er katastrofen om Trumps dysfunktionella aphus skulle försöka handskas med en nationell eller internationell kris av den kalibern? Hur glada skulle ni vara över en politisk nybörjare då?

EDIT: Federal Reserve har naturligtvis också en avgörande roll. Därför är det tråkigt att se Trump-administrationen undergräva henne, en erkänd auktoritet inom penningpolitik.
Senast redigerad av WarWarren 2017-07-30 kl. 22:37.
2017-07-30, 22:33
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Han är ingen karriär politiker. Punkt. Lär er lev med det.

Det är ju lätt för dig och mig att säga som inte behöver leva med det. Vad händer vid en San Andreas-bävning, en ny finanskris eller vid nya ryska aggressioner i Ukraina eller Georgien? Litar ni på allvar på att denne pellejöns kommer att hantera situationen adekvat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in