2017-07-28, 16:40
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag säger bara att Trump är på väg i rätt riktning. USA behöver struktur och normer. USA behöver en stark ledare. USA behöver sluta kriga för att tjäna pengar.

Tyvärr så är Trump inte riktigt en politikern man hade önskat. Jag hade hellre vilja sett Ron Paul eller Steve Bannon som president. Nu kandiderade inte Ron Paul i senaste valet, synd. Men med Trumps politik och Ron Pauls beteende så har vi Überman i politiken.

USA måste sätta ned foten emot kriminella, pundare, folk som vill skada andra (med vilje eller pengar). USA måste kritisera HBQT-rörelsen för HBQT-rörelsen är ett verktyg för att liberaler ska känna sig bättre än andra.

När sist gav liberaler bögen hjälp? Aldrig! För bögen behöver aldrig hjälp. Det enda liberaler har gjort är att gett bögen särrättigheter så dem kan stå över lagen.

I USA kan en bög gå in på flickornas toalett och spana in lite brudar Så länge bögen är en bög. Jag vet inte om det finns någon speciell uniform för bög, eller om man behöver filmbevis när man hånglar och suger av män?

Du verkar nyfiken på det här med bögar - kanske tråden om homosexualitet vore något för dig? Här diskuterar vi USA:s inrikespolitik.
2017-07-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt var: Om man nu opponerar sig så markant mot Trumps politik så borde man ju kunna lägga fram något alternativ, men jag har letat överallt, t.o.m. frågat här i tråden och det enda jag fått är en länk till Hillarys gamla valprogram "Stronger Together". Och vi vet ju alla hur det gick med det.

Vad är det för något som du vill ha alternativ till då?

Om det gäller att tvinga Mexiko att betala är de nog emot det. Du får väl leta i media efter de frågor du intresserar dig för då det kan vara svårt för andra att googla åt dig.

Du vet väl bäst själv vilka frågor du vill ha svar på tänker jag. Är det mycket svårt att googla kanske du ska vänta på att någon kan hjälpa dig!

Men vi får se framöver om de kommer att göra reklamsnuttar i teve så att man kan få veta vad de mer i kampanjform går ut med. Om du inte hittar något som du inte verkar göra kan du ju vänta tills dess. Skulle tro att de då kommer med inslag om sjukvårdens tillgänglighet bland annat. De verkar ju vara ett tomrum som kan fyllas ganska lätt.
2017-07-28, 16:45
Medlem
Citat:
Jag säger bara att Trump är på väg i rätt riktning. USA behöver struktur och normer. USA behöver en stark ledare. USA behöver sluta kriga för att tjäna pengar.

Tyvärr så är Trump inte riktigt en politikern man hade önskat. Jag hade hellre vilja sett Ron Paul eller Steve Bannon som president. Nu kandiderade inte Ron Paul i senaste valet, synd. Men med Trumps politik och Ron Pauls beteende så har vi Überman i politiken.

USA måste sätta ned foten emot kriminella, pundare, folk som vill skada andra (med vilje eller pengar). USA måste kritisera HBQT-rörelsen för HBQT-rörelsen är ett verktyg för att liberaler ska känna sig bättre än andra.

När sist gav liberaler bögen hjälp? Aldrig! För bögen behöver aldrig hjälp. Det enda liberaler har gjort är att gett bögen särrättigheter så dem kan stå över lagen.

I USA kan en bög gå in på flickornas toalett och spana in lite brudar Så länge bögen är en bög. Jag vet inte om det finns någon speciell uniform för bög, eller om man behöver filmbevis när man hånglar och suger av män?

Du verkar alltid så upprörd! Är du det?

Alltså de är ju bara militärerna som kan få hjälp när de är transpersoner. Även de militärer som har problem att få stånd får hjälp på samma sätt. Den kostnaden är mycket högre, betydligt högre än vad transpersonerna kostar.

Alla som är i militären kostar.

Så varför du har problem med det.

Det här med toaletterna är ju fjantigt. Att försöka hjälpa dessa som har det tillståndet i skolan genom att fixa lite toaletter är ju vettigt. Om de mår bättre och färre tar livet av sig är ju mycket vunnet. Det är ju människor de handlar om. Som man kan hjälpa. Ett samhälle med tolerans är ju inte fel inte i mina ögon i alla fall. De militärer som har svårt att få stånd gör en kostnad i militären. Som alla i militären gör.
2017-07-28, 16:51
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är demokraternas absolut största problem just nu. Eller egentligen hela vänsterfalangen i västvärlden om man tänker efter. Vad har dom för plattform? Antingen är det anti Trump eller så är det nått "gratis" man viftar framför de slöa massorna. Vem med fler än 2 hjärnceller bakom pannbenet blir attraherad av sånt? Och som grädde på moset så fortsätter vänstern med sin outgrundligt korkade identitetspolitik och flyktingvurmande. Inte mig emot, det finns inget bättre för libertarianer & konservativa än att vänstern fortsätter sina galna upptåg rätt in i kaklet. Trump är mer eller mindre garanterad 8 år om demokraterna fortsätter trampa vatten och jag ser fram emot varje dag. Det råder en rätt härlig optimism kring Trump speciellt på internet, memes flödar, börsen går starkt, ICE kickar ut allt fler illegala, muren kan kanske bli av, små företag är hoppfulla, taxreform, inga transor i militären osv osv. Och det har bara gått drygt ett halvår. Man är nästan lite bitter att man bor i det feministiska skämtlandet Sverige.
Inte bara på internet!
På gatan så tar Trumpsupportrarna över allt mer och när Trump själv talar så samlas tiotusentals!
Antifa syns knappt längre, inte ens i Commiefornien samlar deras hatmanifestationer fler än trumpsupportrarna!
Det är enbart i fraud-media entusiasmen Inte sprudlar, men de är ändå körda på några års sikt!

Fattar inte hur vissa orkar sitta och älta sitt hat över Trump i den här tråden, dag ut och dag in, år efter år?
Vi supporters är ju i alla fall glada och optimistiska!
Aldrig varit lättare att leva, #Winning! #Maga!
2017-07-28, 16:52
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Inte bara på internet!
På gatan så tar Trumpsupportrarna över allt mer och när Trump själv talar så samlas tiotusentals!
Antifa syns knappt längre, inte ens i Commiefornien samlar deras hatmanifestationer fler än trumpsupportrarna!
Det är enbart i fraud-media entusiasmen Inte sprudlar, men de är ändå körda på några års sikt!

Fattar inte hur vissa orkar sitta och älta sitt hat över Trump i den här tråden, dag ut och dag in, år efter år?

Är du på plats? Kan du ta lite bilder och intervjua lite folk på gatan? Vore kul att se och höra!
2017-07-28, 16:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du verkar alltid så upprörd! Är du det?
Nej. Inte vad jag känner. Jag är alltid glad

Citat:
Alltså de är ju bara militärerna som kan få hjälp när de är transpersoner. Även de militärer som har problem att få stånd får hjälp på samma sätt. Den kostnaden är mycket högre, betydligt högre än vad transpersonerna kostar.

Det handlar om att en militär ska vara tuff, radikal, hård, farlig. Inte bekämpa terrorism med kuken.

Citat:
Alla som är i militären kostar.
Därför förespråkar jag att USA ska dra hem all militär från Syrien.

Citat:
Det här med toaletterna är ju fjantigt. Att försöka hjälpa dessa som har det tillståndet i skolan genom att fixa lite toaletter är ju vettigt. Om de mår bättre och färre tar livet av sig är ju mycket vunnet. Det är ju människor de handlar om. Som man kan hjälpa. Ett samhälle med tolerans är ju inte fel inte i mina ögon i alla fall. De militärer som har svårt att få stånd gör en kostnad i militären. Som alla i militären gör.

Eller så kan folk acceptera att dem är antingen en man eller en kvinna. Punkt!
Det är inte människor det handlar om...det är nummer. Precis som alla andra! Nummer som länkar till ett bankkonto. Så ser verkligheten ut.
2017-07-28, 16:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Du verkar nyfiken på det här med bögar - kanske tråden om homosexualitet vore något för dig? Här diskuterar vi USA:s inrikespolitik.

Handlar det inte om politik det Trump gjorde nyss?
2017-07-28, 16:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ingen politiker för det första.
Sen prata folkets språk inom politiken, hur är det bra i att bedriva politik?
Antar det är därför det går så bra för Trump, för han "pratar folkets språk"

Varför skulle man tillåta ultranazism, en värdegrund som går ut på döda folk som har fel ras.
Och personliga sexuella preferenser, feminism och även islam är tokigt att ta med där, verkar som det fanns noll tankeverksamhet bakom den.
Och varför anser du det är nödvändigt att styra feminister och folk som vill inte ha en traditionell sexualitet?
Är det så att du är rädd för dom?

Själv lägger jag noll tankar på feminism och andras sexualitet, ser inte hur jag skulle uppnå nått med att säga de inte får göra så.
Antar det handlar om nått makt för dig, allt annat är ologiskt.

Vi ska väll vara ett öppet samhälle för alla? Eller hur?
Är inte rednecks, nazis, kkk, vita konservativa, kristna, nationalister, rasister, libertarianer också medborgare?

Eller ska vi endast vara öppna emot muslimer, feminister, kommunister, HBQT-revolutionärer, svarta rörelsen med mera, bara för att det handlar om "de förtryckta"?
2017-07-28, 17:01
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är du på plats? Kan du ta lite bilder och intervjua lite folk på gatan? Vore kul att se och höra!
Inte jag, men många andra.
Håll till godo:

https://www.youtube.com/watch?v=w6VfCMPfOpg

https://youtu.be/EWCW0sqQXYw?t=2m30s

"i would say it is more patriots here than trump protesters"
2017-07-28, 17:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Inte bara på internet!

En av Trumps största styrkor är att han är en obotlig optimist. Och vad händer när du sätter en monstruöst optimistisk människa i ett rum med pessimister? Just precis, folk börjar plötsligt bli mer optimistiska och handlingskraftiga. Det är Trump för mig. Han må ha sina egenheter i sin persona, men oavsett allt hat så går han ut dag efter dag och peppar det amerikanska folket. MAGA, JOBS, AMERICA FIRST, WINNING. Det kanske är en trubbig metod men den psykologiska kraften som det skapar hos människor ska inte underskattas och det fungerar! Och den stämningen underblåses av ett internet som brinner glödhett.
Senast redigerad av Hexen666 2017-07-28 kl. 17:03.
2017-07-28, 17:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vi ska väll vara ett öppet samhälle för alla? Eller hur?
Är inte rednecks, nazis, kkk, vita konservativa, kristna, nationalister, rasister, libertarianer också medborgare?

Eller ska vi endast vara öppna emot muslimer, feminister, kommunister, HBQT-revolutionärer, svarta rörelsen med mera, bara för att det handlar om "de förtryckta"?
Jo, visst ska vi vara öppna mot allt.
Men det blir bara fel när man plockar ur personlig sexuell preferens, vad gör dig så rädd att den var tvungen komma på listan som nått speciellt?
Vad är nästa steg, jaga folk som runkar?

Och värna om en rättighet för en som person med annan sexualitet än din, är självklart(inte för dig förstås).
Att ge samma rättigheter för en ultra nazist går inte ge, då h*n kommer döda andra människor som inte bett om det.

Ni Trumpnissar och frihet när det passar er, är bara för roande och tokigt.
Samma som mindre stat, lika tokigt.
2017-07-28, 17:29
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, visst ska vi vara öppna mot allt.
Men det blir bara fel när man plockar ur personlig sexuell preferens, vad gör dig så rädd att den var tvungen komma på listan som nått speciellt?
Vad är nästa steg, jaga folk som runkar?

Och värna om en rättighet för en som person med annan sexualitet än din, är självklart(inte för dig förstås).
Att ge samma rättigheter för en ultra nazist går inte ge, då h*n kommer döda andra människor som inte bett om det.

Ni Trumpnissar och frihet när det passar er, är bara för roande och tokigt.
Samma som mindre stat, lika tokigt.

Nja det är väl vänsternissar som ylar om selektiv frihet? Trumpnissar ger bara tillbaka med samma mynt. När vänstern allierar sig med de värsta elementen inom Islam så svarar Trumpnissarna med rättigheter för nazister. Same same but different names. Skillnaden är väl att vänsternissarna faktiskt menar allvar när dom suger islamisters kuk medans Trumpnissar bara använder naziargumentet som ett sätt att få fram en poäng.

Varför är en mindre stat tokigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in