2017-06-14, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Dör 4 personer i Chicago nästan varje dag.

En vit republikan blir attackerad och Trump drar till med värsta talet.

748 kolsvarta gangsters panga å blada ihjäl varandra under -16 i chicago, varav 97 procent i south Chicago... men antar att det här med solid data är väl inte socialliberalernas starka gren.
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-06-14 kl. 18:56.
2017-06-14, 19:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är bra att du som jag kan se andra skäl till att folk skjuts ihjäl av polis än något postmodernt fjolleri som strukturell rasism.

Det finns troligen rasisitiska åsikter inom vissa fall, det går tyvärr inte att räkna bort oavsett om det är svarta, vita eller asiater som dödas av poliser som är svarta, vita eller asiater just för att den sista idioten inte är född.

Men ja, jag tycker precis som du att de som automatiskt trummar på rasisttrumman är på tok för naiva eller oinsatta i det problem som finns i USA, och nej jag förespråkar inte vapenförbud utan snarare att bakgrundskontroller och ett godkännande av psykolog/polis som kan visa att den som vill köpa ett vapen inte är psykiskt sjuk eller tidigare dömd för våldsbrott.

Men jag vet även att det inte är optimalt men det är åtminstone ett steg i rätt riktning i mitt tycke.
2017-06-14, 19:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/RandPaul/status/746022114042478592

Är han pro-Vapen eller inte?
2017-06-14, 19:40
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar; är han republikan?
http://www.nbcnews.com/news/us-news/trump-signs-bill-revoking-obama-era-gun-checks-people-mental-n727221
Citat:
Trump Signs Bill Revoking Obama-Era Gun Checks for People With Mental Illnesses
2017-06-14, 19:46
Medlem
Citat:
Du menar; är han republikan?
http://www.nbcnews.com/news/us-news/trump-signs-bill-revoking-obama-era-gun-checks-people-mental-n727221

Klart att sörjan Sanders skickar ut sig ska klassas som Mental Illnesses.
2017-06-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Han är en pro-vapen. Orsaken till att folk länkar det där är att de finner det ironiskt.
Ett av argumenten mot att tillåta semi/automatvapen är för att det inte anses finnas något behov av det( varken för rekreation eller för jakt).
Rand Pauls svar på detta var att 2:nd amendment var till för att kunna bekämpa en "tyrannisk regering" och inte för att ha vapen till jakt.

Ironin i det hela som folk vill påpeka är då att man menar på att galningen som sköt nu sist gjorde just det, alltså bekämpade en tyrannisk regering.

EDIT:

Skall ju tilläggas att det är just det många finner problematiskt med den typen av motivering till rätten att beväpna sig.
Vad som är en tyrannisk regering ligger i betraktarens öga, den enes tyrann är den andres befriare.
Senast redigerad av Aramir2 2017-06-14 kl. 19:50.
2017-06-14, 19:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja . om jag vore Donald Trump skulle jag golfa resten av året.
Hur man än ser på utfrågningen verkar alla vara övertygade att Ryssland påverkade/ försökte påverka valet .
Om jag vore Amerikan skulle jag inte tycka om Ryssland.

Man tycker bara om Ryssland för att sabotera för EU. Inget annat.
2017-06-14, 20:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Sessions är en lysande politisk begåvning. Juniordemokraterna i sina fina kostymer är som bebisar som försöker visa upp, det dem tror är politisk skicklighet, men det slår tillbaka. Högmod går före fall.
Elefanten i rummet är Obama. Sessions var lugnet själv. Demos får inte de svar de önskar, därav irritation som gynnar Sessions, se på Warner!
Min fetning.

Vet inget om Sessions som politiker, men här gjorde inte inte intryck av att vara begåvad. Blev nervös (sa han själv också) och irriterad dessutom, så lugn var han inte. Fattade inte flera frågor. Fick be om upprepande.

Såg vi samma utsändning?

Så om han varit "lysande begåvning" så är nog ljuset släkt nu.
2017-06-14, 20:22
Medlem
zergrushs avatar
Morning Joe tar en titt på utfrågningen av Jeff Sessions...
https://www.youtube.com/watch?v=yNXfp3iGxHc
Citat:
"This is obviously not a guy you'd want as your partner on jeopardy..."
2017-06-14, 20:55
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Min fetning.

Vet inget om Sessions som politiker, men här gjorde inte inte intryck av att vara begåvad. Blev nervös (sa han själv också) och irriterad dessutom, så lugn var han inte. Fattade inte flera frågor. Fick be om upprepande.

Såg vi samma utsändning?

Så om han varit "lysande begåvning" så är nog ljuset släkt nu.

Han sa ironisk att han blev nervös när idioten Harris prövade få en extra minut i TV. Hon avbröt honom flera gånger när han försökte svara. Hindrande frågor må upprepas för klargöring. Tror du det är ett polisförhör? Du ser det du vill se, tror du seriöst att Sessions inte fattade frågorna?

"When Sen. Kamala Harris (D-CA) interrogated him to try to enhance her national profile, Sessions said, “I have some appreciation for as far as having spent 15 years in the Department of Justice, 12 as United States attorney, and that principle is that the Constitution provides the head of the executive branch certain privileges and… one of them is confidentiality of communications, and it is improper for agents of any of… any departments in the executive branch to waive that privilege without a clear approval of the president."
2017-06-14, 21:50
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Han sa ironisk att han blev nervös när idioten Harris prövade få en extra minut i TV. Hon avbröt honom flera gånger när han försökte svara. Hindrande frågor må upprepas för klargöring. Tror du det är ett polisförhör? Du ser det du vill se, tror du seriöst att Sessions inte fattade frågorna?

"When Sen. Kamala Harris (D-CA) interrogated him to try to enhance her national profile, Sessions said, “I have some appreciation for as far as having spent 15 years in the Department of Justice, 12 as United States attorney, and that principle is that the Constitution provides the head of the executive branch certain privileges and… one of them is confidentiality of communications, and it is improper for agents of any of… any departments in the executive branch to waive that privilege without a clear approval of the president."

Försökte svara? Kollade du ens på sändningen? Så fort en demokrat frågade något så var det undvikande svar där han började svamla om saker som inte hade med frågan att göra eller "I do not recall". Har man så dåligt minne som Jeffy-boy så kanske man inte ska vara så högt uppsatt i världens mäktigaste land.
2017-06-14, 21:56
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Morning Joe tar en titt på utfrågningen av Jeff Sessions...
https://www.youtube.com/watch?v=yNXfp3iGxHc
Han låter förvisso senil, men det finns en enkel förklaring.
Han vittnar under ed, och att inte minnas är enda sättet att inte åka dit för mened.

Låt oss hoppas att Muellers advokater får tillfälle att sätta tänderna i honom. Då kan han inte neka att svara.
Den här utfrågningen var bara ett spel för galleriet, och hans enda målsättning var att återvinna Trumps gunst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in