Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-15, 22:26
  #13
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Vadå ångra sig? Varan är ju använd, inte kan man väl tugga i sig halva oxfilén och lämna åter med motiveringen "jag ångrade mig".
Kunden har alltid rätt brukar det heta
2017-01-15, 23:16
  #14
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Kunden har alltid rätt brukar det heta
Fast det stämmer ju inte. Ja, det händer att man får begagnade varor, men det är märkligt att den inte var återställd. Utför en ominstallation av operativsystemet bara. Det är smidigare än att gå till ICA och krångla.
2017-01-15, 23:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Utför en ominstallation av operativsystemet bara. Det är smidigare än att gå till ICA och krångla.

Om det nu går att göra. Google har fabriksavbildningar till sina mobiler och plattor så man kan återställa maskinvaran, vilket är smidigt om man vill återställa från rootning och tredjeparts rom. Men hur vanligt är det bland andra tillverkare?
2017-01-15, 23:46
  #16
Medlem
TruckUrbans avatar
Du ska givetvis torka av den och ominstallera den. Vafan tror du?
2017-01-16, 00:19
  #17
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om det nu går att göra. Google har fabriksavbildningar till sina mobiler och plattor så man kan återställa maskinvaran, vilket är smidigt om man vill återställa från rootning och tredjeparts rom. Men hur vanligt är det bland andra tillverkare?
Det är bara att gå in i inställningsmenyn och göra en fabriksåterställning, i surfplattans operativsystem. Det är fullt möjligt.
2017-01-16, 08:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det är bara att gå in i inställningsmenyn och göra en fabriksåterställning, i surfplattans operativsystem. Det är fullt möjligt.

Hur återställer det från en modifierad maskinvara, t ex rootning och/eller byte av rom? (Inte för att jag vet om maskinvaran är modifierad i det här fallet, men för att ta det säkra före det osäkra.)
2017-01-16, 08:28
  #19
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Eller så försöker du se vem som hade den innan - meddelar om detta (för att vara schysst) - så denne förre ägare kan gå ut i tidningen och bajsa ner Ica....

Verkar mer fair...

Givetvis bör du få en ny, har du betalat fullt pris - för att få någon annans jävla nedkletade och kanske smittade pryl..?

Gå dit och kör upp den i röven på någon chef där.
2017-01-16, 08:45
  #20
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Vadå ångra sig? Varan är ju använd, inte kan man väl tugga i sig halva oxfilén och lämna åter med motiveringen "jag ångrade mig".

Jo när det gäller köp på distans så har man alltid 14 dagars ångerrätt förutom på vissa speciella tjänster/varor.

http://www.konsumentverket.se/for-fo...grar-sitt-kop/

Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
God Afton,

Fick min far att köpa en surfplatta till min dotter, glada öppnade vi förpackningen för att upptäcka att plomberingen var bruten, och ersatt med tejp.. öppnade sen förpackningen, plockar ut plattan. Full med fingeravtryck och smuts.

Startar sen plattan... och vips är jag inloggad på en privatpersons g-mail Där fanns allt möjligt att läsa..

Vad tycker ni att jag kan kräva av ICA i Kungälv? Den såldes till fullpris (1200:-), men är definitivt begagnad.. finns till och med alla appar kvar på den. (Messenger, BankID, Swedbank, Tinder o.s.v.)..

Tycker det är rätt otroligt att detta kan hända, antar att det rör sig om en retur.. Personens gmailkonto var senast synkat 2:e Mars 2016. Ska träffa butikschefen imorgon och diskutera detta. Antar att kvällspressen skulle vara intresserade av detta, eventuellt?

Tips? förslag?

Läs vad jag skrev ovan så kanske du inte tycker att det är så konstigt längre. Dock kan du ju såklart gå tillbaka till ICA och säga att du inte vill ha en smutsig surfplatta som har någon annans appar/konton sparade. De skulle naturligtvis ha gjort rent den grundligt, formaterat och installerat om operativsystemet.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-01-16 kl. 08:52.
2017-01-16, 11:07
  #21
Medlem
brianmolkos avatar
kanske inte hjälper köpa på elektronikbutik någon fick ju en gång en telefon med djursexfilmer på https://www.google.se/search?q=fick+...gagnad+telefon
2017-01-16, 11:12
  #22
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kanske inte hjälper köpa på elektronikbutik någon fick ju en gång en telefon med djursexfilmer på https://www.google.se/search?q=fick+...gagnad+telefon

Hahahaha fail
2017-01-16, 11:25
  #23
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Snarast en juridikfråga men eftersom TS sitter nöjd med svar så behöver vi inte fundera mer på vart tråden skall. Låser. /MOD
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback