2017-01-15, 16:04
Medlem
God Afton,

Fick min far att köpa en surfplatta till min dotter, glada öppnade vi förpackningen för att upptäcka att plomberingen var bruten, och ersatt med tejp.. öppnade sen förpackningen, plockar ut plattan. Full med fingeravtryck och smuts.

Startar sen plattan... och vips är jag inloggad på en privatpersons g-mail Där fanns allt möjligt att läsa..

Vad tycker ni att jag kan kräva av ICA i Kungälv? Den såldes till fullpris (1200:-), men är definitivt begagnad.. finns till och med alla appar kvar på den. (Messenger, BankID, Swedbank, Tinder o.s.v.)..

Tycker det är rätt otroligt att detta kan hända, antar att det rör sig om en retur.. Personens gmailkonto var senast synkat 2:e Mars 2016. Ska träffa butikschefen imorgon och diskutera detta. Antar att kvällspressen skulle vara intresserade av detta, eventuellt?

Tips? förslag?
2017-01-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
Antar att kvällspressen skulle vara intresserade av detta, eventuellt?
Ja, definitivt. Det blir det största scoopet sedan Palme sköts.

Citat:
Tips? förslag?
Det är väl bara att begära pengarna tillbaka eller en annan platta? Jag förstår inte vad problemet är.
2017-01-15, 16:13
Avstängd
Citat:
God Afton,

Fick min far att köpa en surfplatta till min dotter, glada öppnade vi förpackningen för att upptäcka att plomberingen var bruten, och ersatt med tejp.. öppnade sen förpackningen, plockar ut plattan. Full med fingeravtryck och smuts.

Startar sen plattan... och vips är jag inloggad på en privatpersons g-mail Där fanns allt möjligt att läsa..

Vad tycker ni att jag kan kräva av ICA i Kungälv? Den såldes till fullpris (1200:-), men är definitivt begagnad.. finns till och med alla appar kvar på den. (Messenger, BankID, Swedbank, Tinder o.s.v.)..

Tycker det är rätt otroligt att detta kan hända, antar att det rör sig om en retur.. Personens gmailkonto var senast synkat 2:e Mars 2016. Ska träffa butikschefen imorgon och diskutera detta. Antar att kvällspressen skulle vara intresserade av detta, eventuellt?

Tips? förslag?

Det är väl luffarna som köpte den från början, som ljugit för butikspersonalen, att den inte var använd. Personalen på ICA är ju knappast utbildad för att kolla sånt, om dom ens vet vad en suftplatta är. Du har ju knappast lidit någon mer skada, än att du får traska tillbaka till affären.

Den här typen av "nyheter" dyker upp hela tiden. Byt till en ny och lirka till dig ett presentkort på 200 spänn, så kan du köpa lite snus samtidigt när du är i affären.
2017-01-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl luffarna som köpte den från början, som ljugit för butikspersonalen, att den inte var använd. Personalen på ICA är ju knappast utbildad för att kolla sånt, om dom ens vet vad en suftplatta är. Du har ju knappast lidit någon mer skada, än att du får traska tillbaka till affären. Den här typen av "nyheter"
dyker upp hela tiden. Byt till en ny och lirka till dig ett presentkort på 200 spänn, så kan du köpa lite snus samtidigt när du är i affären.

Haha ,japp, det blir nog nåt sånt. Tänker inte göra detta till nån störra grej ändå. Kvällspressen kan jag skita i känner jag.
2017-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, definitivt. Det blir det största scoopet sedan Palme sköts.

Det är väl bara att begära pengarna tillbaka eller en annan platta? Jag förstår inte vad problemet är.

Haha. Så skönt svar.
2017-01-15, 17:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Lämna tillbaka den, säg att nästa kund som köper den säkert vill bli informerad om att den är begagnad och få ett lägre pris, och sen köper du en ny i en affär som faktiskt jobbar med elektronik så får du något vettigt istället.
2017-01-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Lämna tillbaka den, säg att nästa kund som köper den säkert vill bli informerad om att den är begagnad och få ett lägre pris, och sen köper du en ny i en affär som faktiskt jobbar med elektronik så får du något vettigt istället.

Det låter som ett vettigt förslag, och så får det bli.
2017-01-15, 18:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
God Afton,

Tips? förslag?

Det är inte direkt ovanligt att man kan få begagnade mobiler /surfplattor/datorer

Nån har köpt den och ångrat sig och ibland så glömmer dom bort att rensa och ta bort fingeravtryck och ställer ut den igen. Klagar du så får du en ny men oftast så märker ingen det
2017-01-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är inte direkt ovanligt att man kan få begagnade mobiler /surfplattor/datorer

Nån har köpt den och ångrat sig och ibland så glömmer dom bort att rensa och ta bort fingeravtryck och ställer ut den igen. Klagar du så får du en ny men oftast så märker ingen det

Ja, hade dom åtminstonde gjort iordning den (och återställt den) - så hade det ju varit omöjligt att märka, men nu såg den riktigt sketen ut.

jaja, får åka dit imorgon och byta till mig en annan (och kanske bättre).

2017-01-15, 19:29
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Men hur fan skulle han hamna i tidningen då?

Ts: Ja, du kommer få skriva på ett kontrakt med Aftonbladet om att sälja hela storyn exklusivt till dom. Sen får andra aktörer, P3 Dokumentär exempelvis, betala Aftonbladet för att göra grejer på storyn.

ICA i Kungälv är så jävla körda just nu.
2017-01-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl luffarna som köpte den från början, som ljugit för butikspersonalen, att den inte var använd. Personalen på ICA är ju knappast utbildad för att kolla sånt, om dom ens vet vad en suftplatta är. Du har ju knappast lidit någon mer skada, än att du får traska tillbaka till affären.

Den här typen av "nyheter" dyker upp hela tiden. Byt till en ny och lirka till dig ett presentkort på 200 spänn, så kan du köpa lite snus samtidigt när du är i affären.

Schyst generalisering av dig angående butikspersonal. Vad tror du det är för folk som arbetar i butiker egentligen?
2017-01-15, 21:59
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Vadå ångra sig? Varan är ju använd, inte kan man väl tugga i sig halva oxfilén och lämna åter med motiveringen "jag ångrade mig".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in