2017-01-15, 11:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vem ska integreras i det svenska samhället, om fega kommunpolitiker får bestämma??

Är det de nyanlända, eller är det svenskarna själva?

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka" - Mona Sahlin i P1-morgon i Sveriges Radio P1 den 17 maj 2001.
Citera
2017-01-15, 11:22
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Motargumentet är (i detta fall) att det bara handlar om sex veckor. Ett riktigt ruttet argument ska sägas. Sex veckor är trettio dagar som eleverna kommer att spendera i sin nya "gruppindelning". Det blir många minuters inbördes hetsande och skvallrande om den andra gruppen. Det blir nog jättemysig stämning på måndagen vecka sju.

Jag kan inte för mitt liv förstå vad lärarna håller på med. De måste sätta stopp för detta. "Tjejerna har det jobbigt på redovisningarna". Okej. Antingen ljuger ni eller så är det något som är väldigt fel.

Jag undrar vad det är för problem som kommer lösas om just 6 veckor. Skall de elever som inte sköter sig genomgå nåt slags chockterapi så att problemet ej kvarstår? Och vad gör skolledningen om den terapin inte fungerar och problemet visar sig kvarstå om 6 veckor?

Helt galet beslut. Talesättet "ge dom lillfingret och dom tar hela handen" visar sig riktigt kan man befara!
Citera
2017-01-15, 11:29
Medlem
Cameltotems avatar
Står faktiskt ingen stans att invandrare slussas till skolan, just nu är det den vitaste skolan i Örebro.
Citera
2017-01-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det vore intressant att få veta mer exakt vad som ligger bakom. Är det t.ex. på grund av tidigare beteende bland invandrarungdomar som har slussats dit? Är några av dem nyanlända? Hur ser könsfördelningen ut dem emellan? Om det t.ex. är endast invandrarpojkar som har varit problemet, så lägger man alltså på sätt och vis över hela problemet endast på pojkarna bland eleverna, så att flickorna slipper problemen? Det skulle i så fall vara anmärkningsvärt på flera sätt.

Edit: Notera att jag inte utgår ifrån att det nödvändigtvis är ditbussade invandrarelever som är problemet. Avpixlat är inte världens mest trovärdiga källa direkt. Möjligtvis ett snäpp trovärdigare än Aftonbladet, Expressen och DN, men vilka källor är inte det? Men vi har haft enorma och slående problem på skolorna i Sverige under senaste halvåret och ser man vilka som där har varit inblandade, så...

På grund av att undervisningen inte fungerar alls i Vivallaskolan, så har politikerna beslutat att lägga ner högstadiet där. Eleverna skall bussas till fyra andra skolor om jag inte minns fel.
Enligt ett rykte som jag hört så får Lillåns skola ta emot ca 90 elever, hur sant det är vet jag dock inte. Frågan är vart alla dessa ska få plats och på vilket sätt skulle de blir mer integrerade när man sätter så många i samma skola.
Det kommer troligen sluta i kaos.

Det är allmänt känt i Örebro att Vivalla vill man inte befinna sig i.
Det är en kaosskola som det pratas 40 olika språk i.

Man har med flit bussat eleverna till stans villaområden för att även de som bor där ska få en släng mångkultur.
Det handlar om folkmord på svenskar och ingenting annat.
Citera
2017-01-15, 11:42
Medlem
Fizzlors avatar
Och svensk ljugmedia undrar varför de inte har några läsare kvar och gnäller över att folk vänder sig till alternativmedia
Tacka fan för det när ni inte kan ge en korrekt beskrivning av den verklighet era läsare utanför Södermalm lever i

Journalist, träd, rep.
Citera
2017-01-15, 12:03
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
På grund av att undervisningen inte fungerar alls i Vivallaskolan, så har politikerna beslutat att lägga ner högstadiet där. Eleverna skall bussas till fyra andra skolor om jag inte minns fel.
Enligt ett rykte som jag hört så får Lillåns skola ta emot ca 90 elever, hur sant det är vet jag dock inte. Frågan är vart alla dessa ska få plats och på vilket sätt skulle de blir mer integrerade när man sätter så många i samma skola.
Det kommer troligen sluta i kaos.

Det är allmänt känt i Örebro att Vivalla vill man inte befinna sig i.
Det är en kaosskola som det pratas 40 olika språk i.

Man har med flit bussat eleverna till stans villaområden för att även de som bor där ska få en släng mångkultur.
Det handlar om folkmord på svenskar och ingenting annat.
Stämmer bra det. Jag gjorde en tråd om nedläggningen av Vivallaskolan maj 2016.

"Trots att många tycker att nedläggningen är tråkig är de flesta eniga om att det här blir bäst för Vivallaskolans elever.

Till sist så blir det bra för måluppfyllelsen och integrationen, men också för att vår stad behöver en mångfald tidigare än i gymnasiet, säger Mia Aversjö, rektor på Vivallaskolan.
"
"– Om man tittar på forskningen som vi har försökt göra så visar den att måluppfyllelsen höjs när eleverna integreras med varandra, så vi hoppas verkligen att den gör det, säger hon."

Lycka till.

(FB) Vivallaskolan läggs ner pga dåliga betyg. Eleverna ska istället bussas in till Örebro
Citera
2017-01-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop
Vad är bakomliggande orsak till detta?
Vi måste få info från flashbackande Adolfsbergselever här.
Intressant att läsa alla kommentarer på NA facebok också:

https://www.facebook.com/NerikesAllehanda/?nr
Tragikomiskt att läsa kommentarerna.

Varenda kommentar i ungefär den här stilen:
Hur tänker man här??? Får de göra på detta vis?? Hur många år arbetades det inte för att flick/ pojk klasser skulle bli blandade, vart är vi på väg med detta???

Ingen reflektion alls över den Verkliga orsaken.
De flesta är upprörda över själva uppdelandet och vissa säger att de aldrig skulle acceptera det ifall de fick välja..
Men herregud, ifall det är så stökigt att det inte går att koncentrera sig, vad ska dem göra?
Jag antar att de redan provat med det vanliga att säga till osv, uppenbarligen har det inte fungerat och då blir idioter upprörda på lösningen och inte problemet!

När man ser det blinda förnekandet som många i det här landet fanatiskt ägnar sig åt så blir man faktiskt orolig på riktigt, är människor verkligen såhär ovetande och oförmögna till eget tänkande?
Citera
2017-01-15, 12:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det Nya Landet - https://www.youtube.com/watch?v=WoQFUBgAMyo

Svenskar måste också integreras. Det finns ingen väg tillbaka. Något nytt - det nya landet.

Varningstext på den länken. Förmodar filmen är gjord med skattemedel.
Citera
2017-01-15, 12:44
Medlem
Total jävla katastrof.

Är inte det här ett tecken på en systemkollaps, eller åtminstone en kollaps av den svenska jämställdhetsmodellen, då vet jag inte vad som kvalificerar sig som det. Var är föräldrarna som protesterar mot det här? Gör dom det och så censureras det av NA? Till sist måste det väl komma fram.

Vivalla är känt som ett islamistnäste så jag antar på goda grunder att det finns etniska och religiösa förtecken bakom det här. Tills någon bevisar motsatsen så drar jag och alla andra i varje fall den slutsatsen. Och skulle det komma något av "rök och speglar" från en rektor som uttalar sig i MSM/NA så är det inget att lita på. De har inget intresse av att berätta sanningen.

Patetiskt också av NA att börja tjafsa om "tredje kön" som det allvarliga i könssegregationen. Tar någon längre denna skitblaska på allvar?

Som sagt total jävla katastrof. De enda som ska segregeras är mobbarna. In med dom i en gallerförsedd bur för helvete.
Citera
2017-01-15, 12:45
Avslutad
En bättre rubrik hade varit: Nybliven invandrarskola VÄLJER att....

Jag föraktar när politiker, samhället och ljugmedia går islams ärenden.

Detta hade inte ens varit uppe som alternativ om vita killar hade kaosat rundor på en skola.

Jag vill gärna se namnen på de elever som är orsaken till att beslutet har tagits.
Senast redigerad av GenesisP 2017-01-15 kl. 12:56.
Citera
2017-01-15, 13:04
Medlem
Doodis avatar
När slutade man sätta problemelever i så kallade "obs-klasser"? Så var det när jag gick i skolan. Jag är ganska övertygad om att anledningen till att man inte tar till den lösningen i det här fallet är för att det skulle ses som rasism, eftersom de flesta av de som skapar problem mellan könen är killar med invandrarbakgrund.

Jag är dessutom övertygad om att problemen kommer att fortgå, men flyttas ut till korridorer och andra utrymmen som eleverna brukar under sina raster. Vad ska rektorn göra då? Se till att killar alltid har lektion medan tjejerna har rast, och vice versa?

Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Står faktiskt ingen stans att invandrare slussas till skolan, just nu är det den vitaste skolan i Örebro.
Jo, det stod på avpixlat, oavsett vad du eller någon annan anser om den sidan.

Adolfsberg har alltid, tillsammans med Lillån, varit så gott som fri från invandrare. De som ändå har funnits har oftast varit av den försvenskade, högpresterande sorten. Jag tror inte att någon är förvånad över att det blev så här när Vivalla stängde sin skola.
Senast redigerad av Doodi 2017-01-15 kl. 13:08.
Citera
2017-01-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
När slutade man sätta problemelever i så kallade "obs-klasser"?

På 1980-talet, och speciallärarutbildningen upphörde 1988.

https://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/12154/Elevperspektiv.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in