2017-01-15, 10:07
Avslutad
Det nämns bland kommentarerna på Fb att tjejerna på skolan har blivit trakasserade under en tid.

Det där med att de inte vågar redovisa inför killarna känns väldigt lamt som förklaring till beslutet. Men jag kan tänka mig att det ändå är en del av skälet, tjejerna har fått kommentarer och förnedrande ord och öknamn från invandrarkillar när de har stått framför klassen för att redovisa.
Citera
2017-01-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Klart att barnen till de bättre bemedlade också ska få känna på multikulturen. Deras föräldrar har ju röstat för fler invandrare i våra svenska skolor.

Faktiskt helt otroligt - vart än babianerna kommer så ställer de till med kaos. SJUKT!!

Det spelar ingen roll vart än i världen dessa kulturdjur hamnar de kommer alltid att ställa till med massvis av problem just för att de förstår helt enkelt inte.
De borde inte räknas som människor överhuvudtaget utan mer som något människoliknande djur.

Vi får hoppas att föräldrarna ändrar sin politiska uppfattning när de fått sin tonårs dotter gruppvåldtagen eller sin son knivmördad för att en kulturapa har kännt sig kränkt över något.
Citera
2017-01-15, 10:21
Medlem
Dom kan ju träffas på fritiden .
Tycker det kan vara en bra ide då killar tar mer plats i klassrummet än flickorna.

Men jag var uppväxt i blandklass utan problem på -70-80 talet.
Citera
2017-01-15, 10:33
Medlem
Sperssons avatar
.
Vem ska integreras i det svenska samhället, om fega kommunpolitiker får bestämma??

Är det de nyanlända, eller är det svenskarna själva?
Citera
2017-01-15, 10:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker det kan vara en bra ide då killar tar mer plats i klassrummet än flickorna..

Ja, och om vi tvingar flickorna att klä sig i säckar och dölja sina ansikten så löper de mindre risk att bli överfallna på kvällarna.

Är det något mer du tycker är bra för att öka jämlikheten mellan könen?
Citera
2017-01-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det nämns bland kommentarerna på Fb att tjejerna på skolan har blivit trakasserade under en tid.

Det där med att de inte vågar redovisa inför killarna känns väldigt lamt som förklaring till beslutet. Men jag kan tänka mig att det ändå är en del av skälet, tjejerna har fått kommentarer och förnedrande ord och öknamn från invandrarkillar när de har stått framför klassen för att redovisa.

Jag är också inne på det. Tjejerna har helt enkelt blivit trakasserade och upplever grabbarna som väldigt jobbiga och så har skolan då försökt att lösa det på det här sättet.

Sen får det vara osagt om det är för att invandrarna inte har respekt för tjejerna utan kanske t om tycker att tjejer inte ska gå i skola m.m som är en mycket vanlig attityd i länder som somalia, afganistan med flera.
Citera
2017-01-15, 10:53
Medlem
Citat:
Två anledningar ligger till grund för beslutet, dels att undersöka om den nya konstellationen kan leda till att fler känner sig mer bekväma under muntliga presenationer, dels för att bryta mönster och få nya perspektiv.

Ja men gud var bra, jag menar allah va bra.

Varför inte börja med stening, eller låta en kvinnas vittnesmål vara 1/4 den av en man också?
Det är ju tydligen bra med nya perspektiv.

Vilket jävla självmordsbenäget land man lever.

Till svenska föräldrarna vars barn går på skolan som röstade 7klövern: Är ni nöjda med er godhet? Är ni nöjda med det öde ni själva har valt till era barn? Kom ihåg, det är lika mycket ert fel som ökenfolkets!
Senast redigerad av EtniskSvensk1 2017-01-15 kl. 10:56. Anledning: .
Citera
2017-01-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tycker det kan vara en bra ide då killar tar mer plats i klassrummet än flickorna.

Men jag var uppväxt i blandklass utan problem på -70-80 talet.
Detta upphör automatiskt efter studietiden då? Eller skall vi börja könssegregera arbetsplatser också, för att män inte skall ta för stor plats där också?
Citera
2017-01-15, 11:00
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det Nya Landet - https://www.youtube.com/watch?v=WoQFUBgAMyo

Svenskar måste också integreras. Det finns ingen väg tillbaka. Något nytt - det nya landet.
Senast redigerad av RadioDDR1 2017-01-15 kl. 11:28.
Citera
2017-01-15, 11:05
Medlem
BaraBiffens avatar
Feministerna måste gå bananas nu? Nähe, inte? Varför då?
Citera
2017-01-15, 11:13
Medlem
Kanske finns det några påhittiga elever som kräver att få registrera sig som det andra könet. Inte dåligt exempelvis att som ung man få gå i en klass med nästan enbart tjejer.

Lägg märke till att plötsligt så finns det tydliga könskategorier.
Citera
2017-01-15, 11:17
Medlem
Aurochss avatar
Snacket om att Svenskarna ska integreras i det nya Sverige har pågått i över ett decennium. Vad trodde folk att det betydde? Nu är vi här, jag hoppas alla multikultivurmare är nöjda med resultatet.

Citat:
Vad man än tycker om de här analyserna, stärker de tanken om att det inte bara är invandrarna som behöver integreras i ett mångfacetterat modernt svenskt samhälle. Även de svenska samhällsinstitutionerna, arbetslivet, utbildningsväsendet o s v, liksom de infödda svenskarna, måste ingå i de processer som en framgångsrik integration omfattar.
http://www.svd.se/svenskar-behover-integreras - 2002
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in