• 2
  • 3
2020-12-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varfr skulle ketchup vara nyttigare n smr?
Bl a fr att ketchup (Heinz i detta fall) innehller 102 kcal per 100 g medans smr innehller 729 kcal
Citera
2020-12-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Bl a fr att ketchup (Heinz i detta fall) innehller 102 kcal per 100 g medans smr innehller 729 kcal

Men det spelar vl ingen roll? Nyttighet handlar knappast om kalorier.
Citera
2020-12-11, 16:36
Bannlyst
Citat:

Nyttighet handlar om bra mycket mer n rena kalorier...
Citera
2020-12-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Nyttighet handlar om bra mycket mer n rena kalorier...
Hoppet r verkligen det sista som lmnar kroppen 😂.
Vad ligger nyttigheten i d tror du? (bifoga grna ven lngd och vikt )
Senast redigerad av Mangelina 2020-12-11 kl. 19:19.
Citera
2020-12-13, 01:28
Medlem
Citat:
Hoppet r verkligen det sista som lmnar kroppen 😂.
Vad ligger nyttigheten i d tror du? (bifoga grna ven lngd och vikt )

Allts, det r inte s att desto frre kalorier man ter per dag desto nyttigare r man. Man ska nd f i sig runt 2000kcal (+ det man frbrnner genom trning eller arbete) per dag s jag ser inte riktigt pongen med att alltid vlja det som har lgst kalorier. Sen r smr ngot man ska f i sig varje dag (eller matfett i ngon form) och det innehller saker kroppen behver. Medan ketchup till stor del mest r socker. Och just fr att ketchup innehller mer socker r det betydligt lttare att ta mycket av det n av smr och d spelar det vl ingen roll direkt att ketchupen innehller mindre kalorier per mngd. Sen till sist s str du dig lngre p smr n socker.

Men nu rr det sig oavsett om s sm mngder s det spelar ingen roll vad man vljer, man kan vlja det man tycker r godast. Men pongen var att det man kan verkligen inte sga att ketchup r nyttigare n smr bara fr att det har frre kalorier.
Citera
2020-12-15, 22:13
Medlem
Det som r godare ter du mer av.
Vill du g ner i vikt eller undvika viktuppgng r det allts det som r det onyttigare valet. Fr just dig. S enkelt r det.
Citera
2020-12-15, 22:44
Medlem
Sladdarens avatar
Grillade ngra mackor nyss i stekpanna med lite smr med skinka ost, man ska lt det g sakta :-) s osten smlter bra med skinkan .. och nog tusan blev det annorlunda bttre n bara "rtt" brd, toast eller ugnsbakad macka med samma grejer p. Nst godast r ugnsgrillad macka, sen kommer toast, sist men inte minst kommer bara frskt brd med skinka och ost. Allts vvad som smakar bst fr mig med exakt samma grejer.. nyttigheten i de olika momenten struntar jag i fr isf r den vldigt marginell

Allts vitt brd - formbrd
Senast redigerad av Sladdaren 2020-12-15 kl. 22:47.
Citera
2020-12-16, 02:04
Medlem
MrAncelottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Grillade ngra mackor nyss i stekpanna med lite smr med skinka ost, man ska lt det g sakta :-) s osten smlter bra med skinkan .. och nog tusan blev det annorlunda bttre n bara "rtt" brd, toast eller ugnsbakad macka med samma grejer p. Nst godast r ugnsgrillad macka, sen kommer toast, sist men inte minst kommer bara frskt brd med skinka och ost. Allts vvad som smakar bst fr mig med exakt samma grejer.. nyttigheten i de olika momenten struntar jag i fr isf r den vldigt marginell

Allts vitt brd - formbrd
Om jag har tid fredrar jag rostat brd(om det sig r i brdrost, stekpanna eller paninijrn) alla dagar i veckan. Men om jag behver ha en macka fort som bara tusan s blir det au naturel, allts orostat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in