Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-12, 22:03
  #13
Medlem
Wretch32s avatar
Prestigewatches.se helt klart
Citera
2023-03-13, 01:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FKSociety
Du behöver verkligen inte vara en dum bimbo för att tro att det är en riktig, dom flesta rolex kopior jag sett sista tiden är sinnessjukt bra gjorda. Jag har vänner som har äkta rolex och har en exakt likadan model fast fake som dom bär utomhus tilldaglig basis. Du ser ingen skillnad så länge du inte öppnar upp klockan och kollar på urverket.

Ja det har du säkert…

Istället för att försäkra sin Rolex, om de nu är så fattiga så att de behöver oroa sig över att bli av med den, så slänger de alltså ett antal tusen på någon fejkad kina-skit och går och bär på istället för den äkta varan som de redan betalat för?
Citera
2023-03-13, 01:32
  #15
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FKSociety
Du behöver verkligen inte vara en dum bimbo för att tro att det är en riktig, dom flesta rolex kopior jag sett sista tiden är sinnessjukt bra gjorda. Jag har vänner som har äkta rolex och har en exakt likadan model fast fake som dom bär utomhus tilldaglig basis. Du ser ingen skillnad så länge du inte öppnar upp klockan och kollar på urverket.


Absolut att dom har den riktiga hemma som ingen får se...😂😂😂
Citera
2023-03-13, 11:59
  #16
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongokultur
Ska du köpa en "äkta" klocka så ska det va en schweizisk med automatur. Har du inte råd med det kan du likaväl köpa en Rolexkopia. Finns säkert någon korkad bimbo som tror att det är äkta vara.

Rolexkopior för 5000 kronor måste granskas minutiöst för att kunna avslöjas som fake och då måste det vara en riktigt påläst person som kollar på klockan.

Skruvar man däremot upp kronan och drar upp urverket manuellt och provar att ställa visarna och sedan skruva ner kronan igen så känner man direkt att det är en kopia om man någon gång gjort samma sak med en äkta Rolex, man kan få utseendet för 5000 kr men inte insidan.

Edit: Tokbump såg jag nu!
__________________
Senast redigerad av Atamon 2023-03-13 kl. 12:01.
Citera
2023-03-15, 21:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja det har du säkert…

Istället för att försäkra sin Rolex, om de nu är så fattiga så att de behöver oroa sig över att bli av med den, så slänger de alltså ett antal tusen på någon fejkad kina-skit och går och bär på istället för den äkta varan som de redan betalat för?

Japp. Rån risken är väldigt stor.
Citera
2023-03-19, 19:55
  #18
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Rolexkopior för 5000 kronor måste granskas minutiöst för att kunna avslöjas som fake och då måste det vara en riktigt påläst person som kollar på klockan.

Skruvar man däremot upp kronan och drar upp urverket manuellt och provar att ställa visarna och sedan skruva ner kronan igen så känner man direkt att det är en kopia om man någon gång gjort samma sak med en äkta Rolex, man kan få utseendet för 5000 kr men inte insidan.

Edit: Tokbump såg jag nu!

Du kan få insidan också, utseendemässigt, känslan när du skruvar är väl mer tveksamt om du kan få för 5000.

LL
Citera
2023-03-20, 22:34
  #19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FKSociety
Du behöver verkligen inte vara en dum bimbo för att tro att det är en riktig, dom flesta rolex kopior jag sett sista tiden är sinnessjukt bra gjorda. Jag har vänner som har äkta rolex och har en exakt likadan model fast fake som dom bär utomhus tilldaglig basis. Du ser ingen skillnad så länge du inte öppnar upp klockan och kollar på urverket.

Varför bumpar du en sex år gammal skittråd, en tråd som handlar om klockvärldens hemorrojder?
Citera
2023-08-26, 16:58
  #20
Medlem
Håller med tidigare skribenter. Spara ihop till en äkta klocka istället. Inte alls samma kvalité + olagligt.
Citera
2024-01-04, 07:27
  #21
Medlem
Vilken annan produkt skulle ni som ogillar kopior/replika tänka lika om?

Du skulle inte köpa en helt ny Ferrari som bara märkesverkstan ser att det är en kopia för hundratusen?

Som dessutom är billigare och tryggare i drift.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback