Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-10-15, 08:48
  #49
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Gästen ikväll, Wolfram Nahrath, uttalas med t på slutet, inte som läspljud (som Andreas uttalade det i NF i söndags). Läspljud finns inte i tyskan.

Alltså Nahrat, inte Nahrath.

Namnet låter inte tyskt ärligt talat, men jag har ingen aning var det kommer ifrån. Det kanske är tyskt ändå dock. Jag kollade för säkerhets skull hur namnet uttalas, ifall det var ett undantag i detta fall, men på detta klipp säger man Nahrath med t.

Im Gepräch mit dem Berliner Rechtsanwalt Wolfram Nahrath

Edit: tyskar kan inte säga läspljud för övrigt, så det hade blivit Nahraz med z isåfall.

Sen finns ju t.ex medeltidsstaden Rothenburg i Tyskland, så det finns andra namn som har th i sig. Men läspljud finns som sagt inte. Kolla detta klipp också med en amerikansk tjej som uttalar Rothenburg korrekt, ca 40 sekunder in kommer det att hon påpekar att det inte uttalas th.

Rothenburg ob der Tauber - Germany's Fairytale Town

Hej Dornier!

Har du lyssnat på senaste (kanske näst senaste) avsnittet med gästen Henrik Palmgren från Red Ice? Henrik är som allra bäst när han blir intervjuad tycker jag. Väldigt öppen och bjussig med sin kunskap. Väldigt bra avsnitt. Rekommenderas om du inte har lyssnat på det!
Citera
2021-12-05, 11:47
  #50
Medlem
Vad heter låten som spelas i slutet av episod 210 med american krogan?
Citera
2022-07-31, 23:06
  #51
Medlem
Kackotopis avatar
Är det någon som vet namnet på introt och outrot som används i varje NF-avsnitt? Båda är supernajs.
Citera
2022-09-17, 01:33
  #52
Medlem
Guillounisms avatar
Dulny i senaste avsnittet. Så fort den ena programledaren påpekade att Dulny är aktiv på Twitter visste jag att han på något sätt skulle invända. Varför blir han alltid förnärmad när det nämns? Återkommer i olika poddar man hör honom i. Lustigt.
Citera
2023-07-20, 16:26
  #53
Medlem
Kackotopis avatar
NF intervjuar "den första icke-vita gästen" "NORDIC FRONTIER #265: Ayo Kimathi":

https://nordiskradio.se/?avsnitt=liv...65-ayo-kimathi
https://odysee.com/@nordicfrontier:3/ep265:e

Citat:
For the first time ever, we have invited a non-white guest on the show. We will be talking to Ayo Kimathi, about his book “the Jews are the problem” and about how the jews are the problem.

Intressant intervju! Måste säga att NF är en fruktansvärt underskattad podd... i klass med Red Ice TV/radio när det kommer till innehållet.
Citera
2023-07-20, 16:32
  #54
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Dulny i senaste avsnittet. Så fort den ena programledaren påpekade att Dulny är aktiv på Twitter visste jag att han på något sätt skulle invända. Varför blir han alltid förnärmad när det nämns? Återkommer i olika poddar man hör honom i. Lustigt.

Som man är det ganska pinsamt att spendera för mycket tid på "sociala" medier då det är mest designat för kvinnor, eller det är FÖR kvinnor, fast det är såklart skadligt för dom på många sätt. Kan inte minnas när jag loggade in senast på mitt Twitter-konto, hörde att numera lär man logga in för att se tweets, tack för den Elon.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback