• 1
  • 2
2017-01-16, 11:10
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Nej. Men fick frklarat fr mig att om boxen var p medans tv:n var av, s startade boxen upp TV:n automatiskt d den sker efter uppdateringar. Genom att sl av bda nr jag sett frdigt, s var ju problemet lst =)
Det dr lter som att du har CEC pslaget. Stng av det s kan inte boxen kontrollera TV'n. CEC kallas fr olika saker beroende p mrke. Philips kallar det fr "EasyLink".
Citera
2017-01-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Det dr lter som att du har CEC pslaget. Stng av det s kan inte boxen kontrollera TV'n. CEC kallas fr olika saker beroende p mrke. Philips kallar det fr "EasyLink".

Aha, ok. Tack fr tipset! Ska kolla upp det!
Citera
2024-12-25, 00:23
Medlem
peppess avatar
Jag lnar trden d jag har exakt samma problem med min TV. Hromdagen vaknade jag en halvtimme innan klockan skulle ringa av att tv'n nnu en gng startar upp av sig sjlv. Tv:n r en Philips 55-tummare modell 55PUS7803/12.
Support uppger att problemet kommer efter en uppdatering men de har ingen lsning p problemet. Enda lsningen tycks vara att dra ur sladden. Jvligt surt att de skickar ut en uppdatering av programvara innan den r kontrollerad och100. Frgan r ju vad det r i programvaran som stller till det i tv:n....Eftersom det inte finns ngon garanti kvar s kan jag inte hnvisa till den.
Citera
2024-12-25, 10:08
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppes
Jag lnar trden d jag har exakt samma problem med min TV. Hromdagen vaknade jag en halvtimme innan klockan skulle ringa av att tv'n nnu en gng startar upp av sig sjlv. Tv:n r en Philips 55-tummare modell 55PUS7803/12.
Support uppger att problemet kommer efter en uppdatering men de har ingen lsning p problemet. Enda lsningen tycks vara att dra ur sladden. Jvligt surt att de skickar ut en uppdatering av programvara innan den r kontrollerad och100. Frgan r ju vad det r i programvaran som stller till det i tv:n....Eftersom det inte finns ngon garanti kvar s kan jag inte hnvisa till den.

Kolla om det finns ngon timerfunktion i instllningarna.
kanske den som ftt fel , prova stng av denna funktion
dom flesta har detta dock som regel bara fr att den automatisk skall stnga av sig efter ngon timme om ingen rrt fjrrkontrollen(?)

Dremot har jag en Appel-TV enhet kopplad till TV via HMDI sladd och TV startar alltid automatisk s fort jag trycker igng Appel tv enheten, s tydligen kan andra apparater automatisk stta p TV.
Citera
2024-12-25, 13:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppes
Enda lsningen tycks vara att dra ur sladden.
Jag har fjrrstrmbrytare till ett grenuttag som stnger av tv, frstrkare, digitalbox m.m med en liten fjrrkontroll liknande https://www.jula.se/catalog/el-och-b...ntroll-025871/
Citera
2024-12-25, 13:41
Medlem
Nu har jag LG men dr gr man in p Meny. Sedan Tid och drefter Pslagningstid. Dr ndrar du den till Av. Det finns ven en Timer.

Man kan allts f tvn att sjlv sl p, sl av osv.

Det r nog ngon kompis som skojat med dig!
Senast redigerad av KamratBlue 2024-12-25 kl. 13:44.
Citera
2024-12-26, 01:11
Medlem
peppess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu har jag LG men dr gr man in p Meny. Sedan Tid och drefter Pslagningstid. Dr ndrar du den till Av. Det finns ven en Timer.

Man kan allts f tvn att sjlv sl p, sl av osv.

Det r nog ngon kompis som skojat med dig!

Ska kolla in det..Tack fr tipset!
Citera
2024-12-26, 01:12
Medlem
peppess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har fjrrstrmbrytare till ett grenuttag som stnger av tv, frstrkare, digitalbox m.m med en liten fjrrkontroll liknande https://www.jula.se/catalog/el-och-b...ntroll-025871/

Grymt smidigt! Varfr har jag inte tnkt p det! Ska kolla instllningar en gng till annars blir det nog en sdan. TACK!!
Citera
2024-12-26, 03:00
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Bara att sl av strmbrytare p grendosan. Alla moderna apparater r p numera, tills man bryter strmmen fysiskt. Finns ingen anledning att frlita sig p automatiska timers idag. De lever sitt eget liv helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in