Citat:
Ursprungligen postat av
knoxportion
Du behöver en lokal för att meka i... Någonstans att ha ett lager också... Verktyg för att kunna meka.... Sånt är ju rätt dyrt till en början.
Verktyg har jag redan privat, så på den punkten behövs inga nämnvärda investeringar inledningsvis.
Verkstadslokal är definitivt svårare - visst finns det tillgängligt, men oftast med orimlig hyresnivå. Verkstadssidan av verksamheten skulle rimligtvis få vänta ett tag, medan postorderförsäljning kommer igång och börjar dra in lite pengar.
Lager & plats att sköta försäljning går ha hemma. Börjar man med småsaker som går skicka som brev bör det inte behövas allt för mycket utrymme, sedan går det utöka med tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
2016-10-07
Vad är det för typ av företagP
Hmm. Vet inte riktigt vad du vill ha för svar på det, utöver det jag redan sagt:
Enskild firma som dels säljer grejer via internet (reservdelar/tillbehör), dels utför service/reparationsarbete på mindre maskiner m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av
jocek
Skall du köpa maskiner och verktyg för 50.000 eller mer föreslår jag AB. Det kostar en tusenlapp mer än EF men ger (enligt min mening) bättre möjligheter att skjuta upp skatter.
Dock är nya 3:14-regler på gång för fåmansföretagare så kanske inte.
Nej, jag räknar inte med att stoppa in så mycket pengar i företaget före start. Känns som att EF är enklare att starta med, om det senare visar sig att AB vore bättre är det inte för sent att byta till AB då.