• 1
  • 2
2005-12-20, 09:37
Medlem
Du har s rtt Dr Heg ang "SVT - en Fri Television".

SVT, fri television? "Suck my orrow. her on the florro", skulle Zappa sagt.

I november 2005 stod det p SVT-text "Smlndsk familj anhllen fr hedersmord"
( en afgansk asylskande familj boende i Vstervik, tror jag, som kvivmrdat dotterns kille)

Rubrikskmtet stter sig i halsen nr man frstr att det r smarta vnsterfascister
inom SVT-Stockholm, som tar varje chans de har att frudmjuka svenskarna, i detta fall smlnningarna. Men jag tror att alla dessa SVT-medarbetare som vill frolmpa Smland och andra svenska landskap snart kommer att f se ett kat motstnd.

Tror snart att man skulle kunna vinna en anmlan om "Hets mot Folkgrupp" mot SVT. Lt oss samla alla SVTs "tveksamma" och "lgnaktiga" rubriker till den dag ngon anmler dem.

Den svenska vnstern har en sak gemensam med Islamisterna: de hatar
allt kta och genuint svenskt. Deras frmsta propagandakanal heter SVT - stycka upp denna intolleranta, ststasliknande och stockholmsstyrda TV-kanal i tio lika stora bolag s fort som mjligt, eller avskaffa den helt och hllet. Ta vnsterfascismen i Sverige p allvar.
Citera
2005-12-20, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infobanken
Du har s rtt Dr Heg ang "SVT - en Fri Television".

SVT, fri television? "Suck my orrow. her on the florro", skulle Zappa sagt.

I november 2005 stod det p SVT-text "Smlndsk familj anhllen fr hedersmord"
( en afgansk asylskande familj boende i Vstervik, tror jag, som kvivmrdat dotterns kille)

Rubrikskmtet stter sig i halsen nr man frstr att det r smarta vnsterfascister
inom SVT-Stockholm, som tar varje chans de har att frudmjuka svenskarna, i detta fall smlnningarna. Men jag tror att alla dessa SVT-medarbetare som vill frolmpa Smland och andra svenska landskap snart kommer att f se ett kat motstnd.

Tror snart att man skulle kunna vinna en anmlan om "Hets mot Folkgrupp" mot SVT. Lt oss samla alla SVTs "tveksamma" och "lgnaktiga" rubriker till den dag ngon anmler dem.

Den svenska vnstern har en sak gemensam med Islamisterna: de hatar
allt kta och genuint svenskt. Deras frmsta propagandakanal heter SVT - stycka upp denna intolleranta, ststasliknande och stockholmsstyrda TV-kanal i tio lika stora bolag s fort som mjligt, eller avskaffa den helt och hllet. Ta vnsterfascismen i Sverige p allvar.

HMF gller inte svenskar.
Citera
2005-12-20, 09:59
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Kallas inte Statstelevisionen utan anledning. Sjlv vgrar jag betala tv-avgift d jag inte sympatiserar med vsterpropagandan. Om de ska vara s tydligt riktade fr de fan se till att frdela propagandan jmt mellan blocken.
Citera
2005-12-20, 10:06
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Kallas inte Statstelevisionen utan anledning. Sjlv vgrar jag betala tv-avgift d jag inte sympatiserar med vsterpropagandan. Om de ska vara s tydligt riktade fr de fan se till att frdela propagandan jmt mellan blocken.
Absolut, sjlv tycker jag statsradion r klart vrst, oerhrt vnsterdominerad, rena propagandaplattformen fr vnsterblocket och det r ju oroande infr valet 2006 d vi inte kan f en objektiv beskrivning av samhllet genom radio och TV.
Vgra TV-avgift alla, s kanske vi fr en fri television till slut. Vad r fritt med en statlig television som krver avgifter ven frn de som inte nyttjar deras tjnster?
Citera
2005-12-20, 11:11
Medlem
andra sidan r svensk media i vrigt extremt hgerdominerat. ver 80 % av Sveriges dagstidningar r borgerliga, har jag fr mig. Jag tycker det r bra med en motpol, ven om jag sjlv inte uppfattar SVT som srskilt vnster.
Citera
2005-12-20, 11:16
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Och nd r de flesta journalister vnster..inte konstigt att det r ont om jobb...

Det kan ha att gra med att fler borgeliga lser tidningen p morgonen, de finner oftare stimmulans i att lra sig saker.

Hgutbidlade --> tjnar bttre-->borgeliga.. Arbetare kanske attraheras mer av sporten..
Citera
2005-12-20, 11:27
Medlem
Citat:
Och nd r de flesta journalister vnster..inte konstigt att det r ont om jobb...

Det kan ha att gra med att fler borgeliga lser tidningen p morgonen, de finner oftare stimmulans i att lra sig saker.

Hgutbidlade --> tjnar bttre-->borgeliga.. Arbetare kanske attraheras mer av sporten..

Hur har du kommit fram till denna slutsats? Mig veterligen r det mnga hgutbildade akademiker som rstar vnster, och varfr skulle arbetare attraheras mer av sport? Om det nu nd skulle vara s - att arbetare inte r intresserade av morgontidningar - kanske det beror just p att nstan alla r borgerliga? Jag sjlv t ex tycker att det vldigt trttsamt och enformigt att lsa Sydsvenskans ledarsidor, dr det str i princip samma saker varje dag.
Citera
2005-12-20, 11:33
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Aboslut, mnga hgutbildade r vnster det gr inte att frneka.

Dock fr du erknna att vnsterpariterna r arbetarpartier, arbetare r generellt sett inte hgutbildade. Om det inte r invandrare vi pratar om. Sportintresset bygger p egna erfarenheter, det brukar vara uppdelat s i skolan. Sportkillarna och skolkillarna, visst viss intergrering existerar men verlag skulle jag sga att arbetare r mindre intresserade av vrldspolitik.
Citera
2005-12-20, 11:38
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Aboslut, mnga hgutbildade r vnster det gr inte att frneka.

Dock fr du erknna att vnsterpariterna r arbetarpartier, arbetare r generellt sett inte hgutbildade. Om det inte r invandrare vi pratar om. Sportintresset bygger p egna erfarenheter, det brukar vara uppdelat s i skolan. Sportkillarna och skolkillarna, visst viss intergrering existerar men verlag skulle jag sga att arbetare r mindre intresserade av vrldspolitik.

Orkar inte splitcitera...

1. Nej det r ju grejen. Och vad r hgutbildad? ven den dagdrivare som lst sociologi, genushistoria och konsthistoria i fem r men jobbar som bambatant?

2. Jag knner massor av folk som varit idrottare och mycket duktiga i skolan. Ungefr som att den ena ambitionen drar med sig den andra, om du frstr.

3. Nu handlar det vl frmst om inrikespolitik, som man kan vara intresserad av ven om man arbetar i gruvan eller som rallare.
Citera
2005-12-20, 11:47
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Vara sportintresserad handlar behver inte betyda att man r duktig p sport, bara att man har ett stort intresse fr det. Det r inte inrikespolitik vi pratar om utan morgontidningar, och varfr de flesta r hgervridna. Det handlar enligt mig om efterfrgan, vilken r strre hos de borgerliga. D dessa ofta r mer vlutbidlade och villiga att lsa och lra sig.

Kan du rligt sga att du tror att folk utan utbildning r lika intresserade av att lra sig saker som folk med utbildning?

Kan du rligt sga att du tror att lika mnga rdrstande arbetare r utbildade som folk rom rstar bltt?
Citera
2005-12-20, 11:48
Medlem
Citat:
andra sidan r svensk media i vrigt extremt hgerdominerat. ver 80 % av Sveriges dagstidningar r borgerliga, har jag fr mig. Jag tycker det r bra med en motpol, ven om jag sjlv inte uppfattar SVT som srskilt vnster.

Att mnga tidningar r borgerliga p papperet hjlper fga nr detta endast mrks i en ljummen mittenliberalism p ledarsidan. Det vriga materialet r desto starkare prglat av en journalistkr dr ca 75% sympatiserar med vnsterblocket och dr (v) r strsta parti.
Citera
2005-12-20, 11:50
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Word!

Att de flesta tidningar har borgerliga ledarsidor r ett trttsamt argument. Frre n var femte tidningslsare lser ledarsidorna. Vnstersympatier dominerar kraftigt p nyhetsredaktionerna, svl bland reportrar som nyhetschefer (extremister r dock rtt sllsynta). Det ger ett vervgande vnsterperspektiv p vinkling och nyhetsvrdering. De flesta svenskar fr dessutom sin dagliga dos nyheter via etermedierna, dr vnsterdominansen till och med r aningen hgre n hos tidningsjournalister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in