2017-01-13, 00:40
Medlem
Så har tränat på 24/7 innan för en tredjedel av månadskostnaden jämfört med fysiken. Joinade fysiken och trodde det skulle va värsta asbra gymmet då det är så populärt samt att kostnaden är så mycket högre. Men gymmet är ju fullt av gamla jävla maskiner ser ut som från 80-talet .. wtf? Sjukt söta tjejer i receptionen men något annat pluss vet jag inte.
Citera
2017-01-13, 01:13
Medlem
Enzymes avatar
De har väl en generös studentrabatt så alla studenter tränar där. Jag tycker det är OK men inget utöver det vanliga. Sen kör dom många gruppass där vilket många gillar.
Citera
2017-01-13, 16:22
Medlem
lugna ner digs avatar
Studentrabatten, nära till många studentboenden och fördelaktig deal om man vill klättra på klätterlabbet tror jag.
Citera
2017-01-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Så har tränat på 24/7 innan för en tredjedel av månadskostnaden jämfört med fysiken. Joinade fysiken och trodde det skulle va värsta asbra gymmet då det är så populärt samt att kostnaden är så mycket högre. Men gymmet är ju fullt av gamla jävla maskiner ser ut som från 80-talet .. wtf? Sjukt söta tjejer i receptionen men något annat pluss vet jag inte.

Har intervjuat en av de ansvariga där. De är väldigt duktiga på att få folk motiverade att träna. Enligt henne så tränar varje medlem i snitt 2-3ggr i veckan vilket är högsta snittet i Sverige 2006 då intervjun gjordes. Vet inte om de stämmer. Sen försöker de sälja in så företag köper in kort till sina anställda.
Kan vara anledningar om det fortfarande jobbar på det sättet.
Citera
2017-01-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har intervjuat en av de ansvariga där. De är väldigt duktiga på att få folk motiverade att träna. Enligt henne så tränar varje medlem i snitt 2-3ggr i veckan vilket är högsta snittet i Sverige 2006 då intervjun gjordes. Vet inte om de stämmer. Sen försöker de sälja in så personalen för alla företag i Göteborg ska träna där.
Så det kan vara en anledning till att de har så många som tränar där.

Du tror alltså det är populärt för att de försökte sälja in så att personlen för alla ftg i gbg skulle träna där?
Citera
2017-01-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Du tror alltså det är populärt för att de försökte sälja in så att personlen för alla ftg i gbg skulle träna där?

Tror deras försäljare är duktiga. De har ju anställda som endast jobbar med att ringa runt bland annat.
Men sen har de utvecklat ett system som gör att medlemmar som tränar under 2ggr i veckan kontaktas.
Citera
2017-01-13, 20:56
Medlem
Möjlighet att träna lite vad man vill då utrustning och yta finns. Har inte varit på många gym där man kan kan köra styrkelyft, olympiskalyft, calisthenics eller "vanligt" gymmande på samma yta.
Kör på Nordic wellness mest för att jag fått ett bra pris, men man inser hur mycket ett sådant tratitionellt gym saknar efter några pass på fysiken.
Citera
2017-01-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NrdJohn
Möjlighet att träna lite vad man vill då utrustning och yta finns. Har inte varit på många gym där man kan kan köra styrkelyft, olympiskalyft, calisthenics eller "vanligt" gymmande på samma yta.
Kör på Nordic wellness mest för att jag fått ett bra pris, men man inser hur mycket ett sådant tratitionellt gym saknar efter några pass på fysiken.

Förstår inte vad du menar. Jag har tränat på 24/7 innan och de gymmen är pyttesmå, men känns som att de har mer än vad fysiken erbjuder. Allt på fysiken är cp gammalt och inte alls samma kvalite som på 24/7 som är ett budgetgym.

Ta bara en sådan sak som hantlarna, alltså "skivorna" på hantlarna på fysiken är cp stora ostället för små och kompakta, vilket gör att när du curlar biceps så kan du inte lyfta dom lika högt då de slår i bröstet . Sedan finns det inte någon sådan hybrid mellan en pressbänk och smithmachine heller. Inte heller finns det någon sådan här trapats där man kan köra concentrated biceps curl heller. http://www.bodybuilding.com/exercise...le/m/221_1.jpg

Jämfört med ett pytte litet 24/7 gym som har detta alltså.
Citera
2017-01-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Förstår inte vad du menar. Jag har tränat på 24/7 innan och de gymmen är pyttesmå, men känns som att de har mer än vad fysiken erbjuder. Allt på fysiken är cp gammalt och inte alls samma kvalite som på 24/7 som är ett budgetgym.

Ta bara en sådan sak som hantlarna, alltså "skivorna" på hantlarna på fysiken är cp stora ostället för små och kompakta, vilket gör att när du curlar biceps så kan du inte lyfta dom lika högt då de slår i bröstet . Sedan finns det inte någon sådan hybrid mellan en pressbänk och smithmachine heller. Inte heller finns det någon sådan här trapats där man kan köra concentrated biceps curl heller. http://www.bodybuilding.com/exercise...le/m/221_1.jpg

Jämfört med ett pytte litet 24/7 gym som har detta alltså.

Den träning du beskriver är vad iallafall vad jag kallar för "vanligt" gymmande (ingen nedvärdering i detta) utan de träningsform där man främst försöker bygga muskler. Då är det främst maskiner, hantlar och kablar som används. Detta finns på alla vanliga kedjor och då är det ingen större skillnad.

Men som jag skrev så finns det större möjlighet för variation i träningen, vilket leder till ett brett spektra av olika folk som tränar där.

Sedan kan man störa sig på viss utrustning hur mycket som helst, finns alltid olika vinklar på maskiner eller storlek på hantlar som du beskriver men detta skiljer ju sig på de flesta gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in