• 1
  • 2
2017-01-12, 20:33
Medlem
kukflashs avatar
Jag är medlem i en grupp där man kan donera pengar till fattiga människor och göra en god gärning men har på senare tid märkt att minst 90% består utav kvinnor som vill ha donationer.

Hur kommer det sig egentligen? Oförmåga att hushålla med pengar? Lägre löner än män? (Visserligen är dom flesta arbetslösa så det spelar väl ingen större roll) eller vad tror ni?
Citera
2017-01-12, 20:42
Medlem
VelvetReds avatar
Jag är själv kvinna och sköter min ekonomi galant. Tror att de flesta gör detsamma.

Vart var det du var medlem i för grupp? Det är relevant, men om du inte vill säga det rakt ut så förstår jag det såklart.

Kanske bara är så att kvinnor är mer benägna att be om hjälp?
Citera
2017-01-12, 20:43
Medlem
Nicke08s avatar
Vissa kön agerar impulsivt, även när det gäller ekonomi.

Utan detta beteende hade 95% av alla varuhus fått stänga omedelbart. Inga skräpprodukter hade heller funnits.

Ullared hade varit blott en genomfartsort.

Impulsivitet kan även drabba män. Men då kallas det personlighetsstörning.
Citera
2017-01-12, 20:49
Medlem
Kvinnor lever oftare ensamstående med barn än män det ger mer utgifter.
Citera
2017-01-12, 20:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08

Utan detta beteende hade 95% av alla varuhus fått stänga omedelbart. Inga skräpprodukter hade heller funnits.

Har en känsla av att en hel del skoaffärer hade fått stänga igen ifall kvinnor haft lite bättre impulskontroll...
Citera
2017-01-12, 20:55
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hortensia88
Jag vet inte vilken grupp han är med i men om det är folk som tigger om donationer så kan väl en förklaring ligga i att dessa människor saknar stolthet. Men visst kan så specifika situationer som du nämner vara en stor del av förklaringen i just detta fall. Men i samhället i stort så tror jag inte att denna grupp är tillräckligt stor för att göra någon väsentlig skillnad. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-01-12, 20:57
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag är själv kvinna och sköter min ekonomi galant. Tror att de flesta gör detsamma.

Vart var det du var medlem i för grupp? Det är relevant, men om du inte vill säga det rakt ut så förstår jag det såklart.

Kanske bara är så att kvinnor är mer benägna att be om hjälp?
Sök på Facebook "Swish" så kommer det upp massa grupper. Jag räknade och av 15 inlägg är 1 skriver av en man
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08

Jo kanske det. Men lite framförhållning borde man ha. En tjej ville ha 2000kr till nya kläder
Citat:
Ursprungligen postat av Hortensia88
Absolut. Men då får man väl barnbidrag och underhållsstöd? Det konstiga är att många i den gruppen har en partner
Citera
2017-01-12, 21:02
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har en känsla av att en hel del skoaffärer hade fått stänga igen ifall kvinnor haft lite bättre impulskontroll...

Det är möjligt...

Men skor är ju som skulpturer! Har ni sett serien Anger Management på sexan? Där är det en tjej som har klackskor inramade hemma, och målningar/bilder av klackskor på väggarna, visst det är en stereotyp, men jag är själv lite sån, fast inte så extremt.

Hade inte tänkt på den aspekten med folk som köper "skräp" faktikst, det finns ju en marknad för det utav en anledning, men jag vet inte om det är ett könsrelaterat problem så mycket som det skulle kunna vara kopplat till IQ...?
Citera
2017-01-12, 21:26
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Din trådrubrik och ämne i tråden är 2 olika ämnen.

Anledningen till varför kvinnor dominerar grupper som tigger om donationer är just för att män gärna kastar sina pengar över dem.

Om du tittar på vilka som ger dessa kvinnor donationer är jag säker på att det säkert är uppemot 95-99% män.
Det är nog väldigt sällan en kvinna donerar till en annan kvinna.

Kvinnor är genetiskt underlägsna männen och ses som "svaga".
Medans män genetiskt ses som "beskyddare".
Citera
2017-01-12, 21:46
Medlem
dannees avatar
Tror kvinnor är hemma från jobbet betydligt oftare än män.
För småsaker tex ont i huvudet.
Citera
2017-01-12, 21:51
Medlem
apelsinhimlens avatar
Kvinnor är mer känslostyrda än män och spontanköper därför oftare än män.

Det är min teori.

Kan även appliceras på tiggeriet där jag tycker mig se fler kvinnor än män som ger pengar till zigenarna.

Är också en känslostyrd handling. Kvinnan ser den fattiga människan och tycker synd om denne utan att förstå att den som erhåller slanten ofta inte är den som får behålla den.
Citera
2017-01-12, 22:08
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Jag har aldrig mött en ekonomiskt smart kvinna. Alla slösar bort pengar på cigaretter, kläder, kosttillskott och utemat. Stannar hemma från jobbet för huvudvärk, kråka i näsan eller för att de helt enkelt vill ha sovmorgon. Sen klagar de över att pengarna är slut. Det är verkligen inte konstigt att de har ont om pengar när de slösar bort dem.

Det finns män som är likadana. De håller bara tyst om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in