• 1
  • 2
2017-01-12, 20:07
Medlem
Krexuss avatar
Kaliber lanserar en ny modell Kaliber + som ska ha mer snus samt ökad nikotinstyrka, någon som hunnit testa den än? Innehållet verkar vara samma som innan alltså 18g per dosa så man undrar ju hur det kan vara fylligare samt mer snus i dosa då, man hade ju sett fram emot en 21,6 eller 24g dosa.

http://www.snusbolaget.se/kaliber/ka...l-portionssnus

http://www.snusbolaget.se/kaliber/ka...t-portionssnus
Citera
2017-01-12, 21:05
Medlem
Kommer ut vecka 4 i butik
Citera
2017-01-12, 23:10
Medlem
Tror kaliber + är det snus dom idag kallas Mustang.
Har sett det på en Mustang dosa att den skulle utgå från sortiment men att smak osv skulle återfinnas i kaliber+
Citera
2017-01-13, 22:38
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starygg
Kommer ut vecka 4 i butik

Finns i Uppsala redan
Citera
2017-01-15, 13:42
Bannlyst
Köpte en idag . Var dock ingen höjdare
Citera
2017-01-16, 16:55
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmsy
Tror kaliber + är det snus dom idag kallas Mustang.
Har sett det på en Mustang dosa att den skulle utgå från sortiment men att smak osv skulle återfinnas i kaliber+
Det smakar tyvärr inte som Mustang, vilket för övrigt var det enda jag snusade...
Dock så ligger smaken nära, så jag kommer att köra på Kaliber+
Citera
2017-01-16, 19:07
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Det smakar tyvärr inte som Mustang, vilket för övrigt var det enda jag snusade...
Dock så ligger smaken nära, så jag kommer att köra på Kaliber+
Hur är storleken på påsarna? Går det att jämföra med t ex Ettan, Grov, Kronan osv? Smaken som Kaliber har är jättbra men har undvikt att köpa just för att påsarna varit lite fyllda.
Citera
2017-01-16, 19:39
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krexus
Hur är storleken på påsarna? Går det att jämföra med t ex Ettan, Grov, Kronan osv? Smaken som Kaliber har är jättbra men har undvikt att köpa just för att påsarna varit lite fyllda.
Vanliga Kaliber ska man inte ens jämföra med dessa.. Större påsar än i Mustang, rejält fyllda, enligt mig i alla fall. Inte snusat annat än Mustang de senaste året, så har nog rätt dålig koll
Citera
2017-01-16, 20:42
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Vanliga Kaliber ska man inte ens jämföra med dessa.. Större påsar än i Mustang, rejält fyllda, enligt mig i alla fall. Inte snusat annat än Mustang de senaste året, så har nog rätt dålig koll
Låter ju riktigt lovande, får lägga till ett par stockar vid nästa order från snusbolaget.
Citera
2017-02-02, 06:05
Medlem
Krexuss avatar
Har testat Kaliber+ nu och den är inte bättre än vanliga Kaliber på något sätt men ett plus i kanten är ju att portionerna är större men då är det istället färre portioner i dosan. Smakmässigt finns inget att klaga på, Kaliber har bra smak men varför måste det alltid snålas ner på nåt? Varför inte 24g dosor längre som standard?
Citera
2017-02-02, 10:14
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krexus
Har testat Kaliber+ nu och den är inte bättre än vanliga Kaliber på något sätt men ett plus i kanten är ju att portionerna är större men då är det istället färre portioner i dosan. Smakmässigt finns inget att klaga på, Kaliber har bra smak men varför måste det alltid snålas ner på nåt? Varför inte 24g dosor längre som standard?

Jag tycker det är bättre än vanliga Kaliber. Känns som att smaken håller längre? Sen att det är extra starkt är ett plus för mig som helt ovetande snusade Mustang på heltid utan att veta att det var extra starkt

Måste alltså ha ett starkare snus nu och då ligger detta bra till i pris
Citera
2017-02-03, 18:26
Medlem
Tycker att smaken är helt okej, men portionerna är inte speciellt fyllda. Mustangs prillor satt bättre under läppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in