2017-01-17, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Eftersom rasistjävlarna tänker hacka på den som faktiskt vet något så personen antagligen inte berättar mer så kan ni väl köra ett varv till på det där med jackan?

Ja, eller köra tugget "om nån i familjen har en leasingbil, där leasingbolaget står som ägare..." ytterligare ett varv..

Eller om jackan kostade 16000kr, eller 6000000kr, eller var piratkopierad för 400kr...

Eller om han verkligen skulle kunna bli läkare med de där taskiga grundskolebetygen....
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2017-01-17 kl. 22:46.
Citera
2017-01-17, 22:49
Medlem
ispiks avatar
Är identiteten på den 23-årige kameraturken känd?

Om inte - häng ut fanskapet!

Är det vanligt i Malmö att fotografera, skända och stjäla från lik?
Citera
2017-01-17, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så GW har alltså inte nappat på snyftbetet om den oskyldige ängeln som araberna i Malmoe slängt ut.

Nä. Men han verkade uppriktigt ledsen över att en människa blev släckt vid så tidig ålder.

Till skillnad från dig som står och hånflinar när du smaskar i dig bilden på BO.
Citera
2017-01-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast jag tänker en möjlig historia likt följande;

Ett skott eller två bränns av, en tjej hör detta en bit därifrån och snabbt därpå hör hon hur offret ropar i panik och möjligen vädjande "jag vill inte dö" varpå ytterligare skott avlossas.
Hon springer dit när GM försvunnit från platsen och utför HLR. Märker att han dött.

Sådär skulle det väl möjligen ha kunnat gå till? Och sedan försöker någon ny postare återberätta detta här trots att hen inte har det exakta förloppet helt klart för sig. Inte helt uteslutet i alla fall..?

Då tycker jag att HON borde berätta vad hon vet.
Och då säger man inte att han "DOG" i hennes armar
Citera
2017-01-17, 22:52
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som detta har väckt folkets vrede i förorterna, 2 oskyldiga unga killen på kort tid.
Vi får hoppas att detta var vändningen på våldet.

https://www.facebook.com/islam.nu/videos/1458721644161479/

En bra talare och fina ord, det må jag säga!
Hoppas att folk som t.ex. "automatkarbins-turken", är mottaglig för budskapet.

Vet inte om jag vågar satsa mina slantar på att AOs död kommer förbättra brottsstatistiken i landet. Det är ganska många som dött före han, det verkar ju bara bli värre för varje person som dör tyvärr.
Citera
2017-01-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Varför uppmanar du oss att fråga henne då? Är du bakom flötet? Ingen tror dig, förmodligen bara killen som swishade pengar till den påhittade insamlingen, men han är en helt annan femma. Jaja, du måste kunna styrka dina påståenden, just nu är du lika trovärdig som media.
Vad i helvete är fel på dig. Hans kommentar kan vara hur sann som helst. Vad du väljer att göra med infon är ditt problem men annars i övrigt stäng käften för det osar låg intelligens och aggressivitet!
Citera
2017-01-17, 23:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket

Fast man kan nog gott uppleva att någon dör för ens händer när man med adrenalinpåslag och i panik/chock försöker rädda någon.
Helt uppriven berättar man sedan för en vän att han dog i armarna på en. Inget märkligt alls anser jag.

Eller hur brukar du reagera när du försöker rädda livet på någon blodig person på marken? Konstaterar du själv att personen är avliden och struntar i att hjälpa till? Vet du skillnaden på hur en avliden och en snart avliden ser ut?
Kan det kommit gurglande ljud från näsa och mun och bubblat blod och andra vätskor under tiden som tjejen försökte hjälpa till? Kan sådana ljud och en sådan syn göra att man får intrycket att personen på marken kanske inte är död?

Som sagt, för mig framstår berättelsen inte som märklig och jag håller i alla fall öppet för att den kan stämma av det jag läst hittills.
Citera
2017-01-17, 23:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket

HON har inga skyldigheter att berätta ett skit på fb. Hennes vän har dock meddelat vidare det som hen uppfattat och det får vi nöja oss med.
Hoppas inte folk här inne har avskräckt en potentiell informationskälla att berätta mer vartefter tiden går, men det ligger väl i farans riktning (som GW brukar säga) att ni har lyckats med det tyvärr.
Citera
2017-01-17, 23:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Hans pappa Najm Obaid är på väg till moskén när samtalet kommer. Pappan till en av sonens bästa kompisar har försökt nå honom. Ahmed har svimmat på gatan, du måste komma, är budskapet.

På vägen möter Najm Obaid flera av sina vänner från moskén. Där står också Ahmeds bäste vän och hans pappa.
– NN [Ahmeds kompis] är blå om läpparna och vit i ansiktet. Han ser skräckslagen ut, säger Najm Obaid.

Nu får han höra att Ahmed är skjuten i benet och har förts till akuten. Polisen skjutsar Najm, hans fru och kompisens pappa till sjukhuset. I väntrummet känner han sig först lugn. När de hänvisas till en litet rum med gröna stolar hugger det till i hans hjärta. Det var i det rummet han tog farväl av en äldre vän som gick bort förra året.

Sedan kommer läkaren.
– Han sa "tyvärr", berättar Najm Obaid.
Ahmeds kusin, Housam Abbas, är en av dem som går in för att identifiera kroppen.

Vet hur det är. Skulle inte vilja byta sits med familjen!
Citera
2017-01-17, 23:07
Medlem
inkognytos avatar
Kan det inte finnas kopplingar här till mordet på Rami Amin i början av December? I båda fallen står mördaren i mörkret och väntar in offret. Polisen fastnar för en teori i fallet Rami att mördaren tagit fel på person och sedan sjunker intresset markant ifrån deras sida. Ahmed med en liknande ren bakgrund väntas också ut av en mördare i mörkret. Han har en väldigt fin jacka som kan vara ett rånobjekt och när Ahmed vägrar att ge den ifrån sig så skjuter GM helt sonika ned honom och när han hör Ahmed börjar kvida och förstår att om det finns en möjlighet att BO överlever och kan identifiera honom så återvänder han och sätter ett par extra skott i offrets huvud för säkerhets skull. Rami kanske också hade tillgång till något som gjorde honom så värdefull att kunde bli rånad. Media har skrivit betydligt mindre om detta mord så jag slänger fram en hypotes här. Det är möjligt att den inte stämmer men själv tycker jag inte att den är helt osannolik. Denna mördare/rånare kör efter den gamla parollen"Pengarna eller livet" och när BO vägrar skjuter man direkt. Dessa två fall sticker ut bland de senaste morden i Malmö. Varken Ahmed eller Rami tillhörde gängkriminaliteten och deras mördare har stått dold i kylan och mörkret och inväntat dem. Tar inte polisen rätt person snart borde ett nytt liknande mord hända inom tre till fyra veckor och det kan vara samma mördare igen. Kanske någon som har blivit pistolrånad de senaste månaderna men varit medgörlig och gett efter vet tillräckligt om mördaren för att under anonymitet kunna ge polisen en så pass bra beskrivning att de kan gripa någon till slut.
Citera
2017-01-17, 23:08
Medlem
Citat:
Fast man kan nog gott uppleva att någon dör för ens händer när man med adrenalinpåslag och i panik/chock försöker rädda någon.
Helt uppriven berättar man sedan för en vän att han dog i armarna på en. Inget märkligt alls anser jag.

Eller hur brukar du reagera när du försöker rädda livet på någon blodig person på marken? Konstaterar du själv att personen är avliden och struntar i att hjälpa till? Vet du skillnaden på hur en avliden och en snart avliden ser ut?
Kan det kommit gurglande ljud från näsa och mun och bubblat blod och andra vätskor under tiden som tjejen försökte hjälpa till? Kan sådana ljud och en sådan syn göra att man får intrycket att personen på marken kanske inte är död?

Som sagt, för mig framstår berättelsen inte som märklig och jag håller i alla fall öppet för att den kan stämma av det jag läst hittills.

Då antar jag att hon såg vad som hände med muddrandet av BO, Hon borde även kunna bekräfta om "HLR killens" historia stämmer, med att han kom springande, gjorde hlr, snodde hans lur, tog bilden med hans/BO lur? Vad han sa när han muddrade han??

eftersom hon inte är från "området" borde hon berätta för han vad som hände där, utan att va rädd för att bli mulad
Citera
2017-01-17, 23:09
Bannlyst
Citat:

Eller hur brukar du reagera när du försöker rädda livet på någon blodig person på marken?

Konstaterar du själv att personen är avliden och struntar i att hjälpa till? Vet du skillnaden på hur en avliden och en snart avliden ser ut?

Nästan lite skrattretande. Som om den där TPn någonsin skulle tänka på någon annan än sig själv, nån gång.

Förste man att dra när det drar ihop sig, luktar amöbaryggrad lång väg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in