2017-01-16, 16:32
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Tycker snarare att det är att visa nån bas-respekt för GM att söka ett rationellt motiv till mordet än att bara avfärda det med vanlig blatte-lättkränkthet och kusingiften att mörda helt random.

Du tror alltså på svag impulskontroll och inavel hos GM, som inte behöver något motiv?

Missförstå mig rätt. Jag har inga problem med att man diskuterar tänkbara motiv. Jag retar mig mer på de fåtal användare i den här tråden som kommit med merparten av anklagelser, misstänkliggörande av offrets familj, förhastade slutsatser, etc. Det är uppenbart att dessa medvetet eller undermedvetet faktiskt är ganska nöjda med att en liten grabb blivit pepprad. Inte minst för att han var arab och potentiellt kriminell.

Vi vet redan deras ståndpunkt så det blir tröttsamt i längden.
Citera
2017-01-16, 16:32
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Var e dom

Kolla Gore tråden
Citera
2017-01-16, 16:37
Medlem
Ankdammsmans avatar
Ska man sammanfatta/spekulera pekar väl det mesta på någon sorts konflikt med en etablerad kriminell, eventuellt över en tjej.

Uppgifterna om en eller flera yngre skyttar skulle kunna tyda på att några yngre hangarounds antingen utfört mordet på beställning eller gjorde det för att visa upp sig och ställa sig in, typ göra gängledaren en tjänst.
Citera
2017-01-16, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Nej, Flashback har bara sett en bild, någon har zoomat in och påstått att det är två bilder, vilket det ej var.

Jag håller fullkomligt med dig, det absurda är det faktum att Ahmeds nära och vänner med gott samvete spred bilden på Snapchat strax efter mordet. Varför? Påtryckningar från något håll? Ville man markera något?

VET vi att det var nära och vänner, som spred bilden?
Finns väl vissa kulturer som har som tradition att ta bilder av de döda?
Citera
2017-01-16, 16:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kopplingen är att om föräldrarna ljög om hur duktig han var i skolan så kan de ljugit om annat också.

Pappan berättar att brukade köra AO till träningen men det behövs inte nu, sa AO, det tar bara en timme.

Är det någon som kortfattat kan berätta vad som hänt i fallet, igår och idag?
Citera
2017-01-16, 16:43
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Nej, Flashback har bara sett en bild, någon har zoomat in och påstått att det är två bilder, vilket det ej var.

Jag håller fullkomligt med dig, det absurda är det faktum att Ahmeds nära och vänner med gott samvete spred bilden på Snapchat strax efter mordet. Varför? Påtryckningar från något håll? Ville man markera något?

Minst 2 bilder från olika vinklar. Och även som du säger så finns det även olika versioner av en och samma bild.. Men jag tror nog som sagt att det finns flera andra bilder också. Det var väl flera personer på brottsplatsen? (Dagens människobarn är så sjuka, att det helt säkert var trängsel för att få fota den avlidne..)
Citera
2017-01-16, 16:45
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Folk här i tråden har ju delat minst 2 olika bilder, från olika vinklar. Det finns helt säkert ännu fler bland barnen i Malmö.

(Jag kan ju tycka att det är bra perverst att folk går fram och fotar en sådan här sak och sen delar det på sociala medier. Hur sjukt beteende är inte det? Detsamma gäller ju han snubben som skrev en så jävla vidrig kommentar om den döde på killen minnessida, tillsammans med bilden på när han han ligger med skotthål i huvudet. Fy fan!)
Tänk på att det är blattar som fotat och lagt ut bilderna. De bara är såna.
Citera
2017-01-16, 16:46
Medlem
fmllols avatar
En bild på fotografen har tidigare dykt upp i tråden.
En del anser att det inte är han som fotat.
Finns bara en bild som cirkulerar runt på Flashback.
Bilden delades i första hand runt i Snapchat
Hört från folk att det även ska finnas en film.

Någon som hört något om det?
Citera
2017-01-16, 16:47
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Kloka ord av en Malmöbo här.

https://www.youtube.com/watch?v=82Tbxct4V4U

Citat:
Inget mord efter Ahmed ett år
Citera
2017-01-16, 16:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Föärutsatt att posten om hans betyg är sann. Är man skötsam om man har lägsta betyget i vartannat skolämne? Då är man antingen svagbegåvad eller inget vidare som individ.

Hans läxhjälp från Värner Rydén var med i Sydnytt så någon stjärna var han nog inte.
Citera
2017-01-16, 16:49
Medlem
"Det finns människor i Sverige som tycker att det är "underbart" att få se bilder på döda barn.

Men bara särskilda barn.

Med särskilda namn."
http://www.expressen.se/kronikorer/atilla-yoldas/rasisterna-njuter-av-bilden-pa-dode-ahmed/
Citera
2017-01-16, 16:51
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Så korkat att jag inte ens vet var jag ska börja. På vilket sätt tror du att Sverige håller på att förvandlas till ett islamiskt kalifat? Nämn ett enda tecken på det!

F.ö. alla er här som tycks stå upp för svenska kulturen och avsky den "muslimska". Tycker ni att ni framstår som goda kulturmän när ni smutskastar en mördad 16-årig pojke!? Jag är för all del stolt över att vara svensk men vissa här får mig att skämmas.
Inte Sverige, Malmö.
Killen själv var ju väldigt religiös verkar det som. Han skulle inte tillåta sin syster att dejta, när han gifter sig så måste han fru bära slöja. Hans åsikter som muslim är vad jag avskyr, vem faan var han att bestämma det?
Islamismen ökar i Sverige och i invandrartäta områden så ser man redan förtryck överallt.
Länkar till hans islamistiska åsikter finns här i tråden om du undrar.
Som kvinna med två döttrar har jag all anledning att vara emot islamism.
Det är tragiskt att han blev mördad och jag mår dåligt när jag tänker på vilken dödsångest han måste haft efter att ha blivit skjuten i benen och sett mördaren komma mot honom, att du förmodar något annat får stå för dig.
Men så länge politikerna inte vågar vara ärliga så kommer inget att förändras i Malmö och det kommer att se allt värre ut.
Arbetslösa familjer med barn som börjar strula borde man tvångsflytta till mindre samhällen så att de får en chans att försöka bli en fungerande del av samhället.
Kvinnor måste tvingas gå på sfi så att de kan bli involverade i barnens skolgång.
Ahmed hade med all säkerhet levt idag om inte våra politiker tillåtit dessa utanförskapsområden att växa sig allt större.
Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in