2017-01-15, 17:42
Medlem
paparazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Citat:
Ursprungligen postat av Goinge
Förstod först inte varför alla tjatade på om den stackars avlidnes jacka hela tiden. Men när jag var inne på minnessidan på fb såg jag att han hade olika jackor, på olika bilder, till ett sammanlagt värde av minst 35000 kr. Övriga kläder var också dyra märkeskläder.
Tydligen finns det svarta marknader med både plagiat och märkesplaggstöldgods i storstäderna har jag fått förklarat för mig.

På vissa av Malmös loppisar har jag sett polacker sälja fejkade märkeskläder (inklusive jackor). Eftersom Ahmed själv tydligen jobbade på en loppmarknad ibland så är det ju inte helt omöjligt att han också köpte prylar av de andra försäljarna där.

Kan å andra sidan också vara kopierade märkeskläder som han handlade under sin semester i Turkiet förra året. Har hört att det finns gott om sådana klädesplagg i de turkiska turistorterna.
Citera
2017-01-15, 17:47
Medlem
Att peppra någon i kroppen för att sedan komma tillbaka och skjuta tre skott i fejjan = signalpolitik. Där är vi alla överens?
Citera
2017-01-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paparazzi
På vissa av Malmös loppisar har jag sett polacker sälja fejkade märkeskläder (inklusive jackor). Eftersom Ahmed själv tydligen jobbade på en loppmarknad ibland så är det ju inte helt omöjligt att han också köpte prylar av de andra försäljarna där.

Kan å andra sidan också vara kopierade märkeskläder som han handlade under sin semester i Turkiet förra året. Har hört att det finns gott om sådana klädesplagg i de turkiska turistorterna.
Dåså där kom du med redigt svar angående-jack-mysteriet, du har alldeles rätt.
Citera
2017-01-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Det här tycker jag är märkligt i utredningen.

Ahmed Obaids mobiltelefon är en gåta för polisen. 16-åringen hade den inte i sina fickor efter att han skjutits till döds.

Men i slutet av artikelln så säger polisen att dom har telefonen nu !

Var fan har dom fått tag i den ?
tror du inte att han glömde den hemma just denna kväll.
Han ringde sin kompis innan han gick hemifrån- de skulle träffas efter träningen.
Citera
2017-01-15, 17:51
Medlem
Läste nyss på aftonbladet att polisen bekräftar att MINST 2 bilder cirkulerar på sociala medier ?? har bara sett den som lagts upp här ?? nån som vet mer
Citera
2017-01-15, 17:52
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han ringde sin kompis innan han gick hemifrån- de skulle träffas efter träningen.
Tack det förklarar ju saken, tänkte inte längre än näsan räcker...
Citera
2017-01-15, 17:57
Medlem
Det finns två minnesgrupper.

https://www.facebook.com/groups/141281569704458/

https://www.facebook.com/groups/732295186921429/

I första gruppen länkas det till en Irakisk TV-kanal som har ett nästan 12 minuter långt inslag om mordet.

Var han son till en sultan eller vad är det frågan om?
Citera
2017-01-15, 17:58
Medlem
Bara genom några skroll på BO's facebook sida ser jag ett gucci bälte (2-3tusen), en moncler parka (minst 10k) två parajumpers jackor för 5k vardera, bilden som speids när han e skjuten har han en parajumpers parka för 9k. Som 16 åring. Är det nu ni ska säga att det är mer troligt att han äger falska replikor eller var han kriminell eller hade kriminella anknytningar?
Citera
2017-01-15, 17:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Han ringde kring klockan 18.30 och gick väl hemifrån någon gång 17.
Så han måste ha haft sin mobil med sig. Frågan är om han var på gymmet då, om han ens gick dit, eller någon annanstans?
Hur svårt kan det vara att ta reda på om han tränade. Journalister måste väl kollat 24/7-gymmet?
Citera
2017-01-15, 17:59
Medlem
Bushhunters avatar
När man läser dom nyheter som finns att tillgå så slås iaf jag av en sak, att mobilen är borta och att det enligt min teori är samma person som hållit i vapnet som tagit bilden. Visst kan jag ha fel, men det känns som ett märkligt sammanträffande. En iskall mördare, hoppas att denne person möts av samma kallhet när han (eller hon) möter sin överman. Friheten lär iaf bli kort, vilket är bra. Inlåst på en öde ö utan vare sig bröd eller vatten är det enda mänskliga alternativet till fängelse i Sverige. Malmöbor: Ta ert ansvar och berätta vad ni vet för Polisen när en tragedi som denna inträffar, nu och i framtiden.
Citera
2017-01-15, 17:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Offret var på väg till träning eller på väg från träningen. bör rimligtvis haft en stor trunk med sig.
Tog mördaren offrets mobil, så passade han säkert på att stjäla offrets kläder/trunken också.

Och varför skulle en flyende mördare välja att släpa med sig BO,s kläder / väska??

Låter för mig helt imbecillt, men du har kanske en bra motivering?
Citera
2017-01-15, 18:02
Medlem
En arabisk shiamuslim från Irak. Han har tydligen också varit negativt inställd till IS. Jag börjar luta åt att motivet kan ligga här någonstans.

Det har talats länge om risken för detta även i MSM, så man skall ju inte förvånas om det händer. Det finns massor av radikaliserade muslimer i Sverige. Bara återvändande IS krigare skall det finns 150 enligt beräkningar. Konflikten mellan shia och sunnimuslimer finns även här.
Mycket möjligt att familjen har blivit hotad tidigare men inte vågar säga något till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in