2017-01-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Familjen är välfungerande. Tjänar sitt levebröd själv.
Denna familjen var inte inblandad i bomb-historien.
Tror nog inte att kläderna deras är stöldgods.
Men du vevar väl igång snart med nya fantasier.

Vad arbetar föräldrarna med?

Är det inte konstigt att fadern säger sig ha en bil men att det inte finns någon bil skriven på varken fadern eller modern?

Låter ju som ett sätt att lura sociala myndigheter, vad vet du?
Citera
2017-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goinge
Oerhört tragiskt det som hänt.
Allt kan skyllas svensk invandringspolitik och invandrarnas destruktiva kulturer i en tragisk kombination.

Förstod först inte varför alla tjatade på om den stackars avlidnes jacka hela tiden. Men när jag var inne på minnessidan på fb såg jag att han hade olika jackor, på olika bilder, till ett sammanlagt värde av minst 35000 kr. Övriga kläder var också dyra märkeskläder. Om inte hans föräldrar hade riktigt högavlönade jobb så måste det finnas kriminella aktiviteter inblandade av någon. Åtminstone skattefusk i form av svartarbete eller liknande.
Jag har bra jobb själv men har aldrig träffat en 16-åring med så dyra kläder. Mina egna barn har aldrig ens bett om det.
Förklara tack, hur hänger detta ihop?
Vad jobbar hans föräldrar med, vad har de för inkomster?

Tydligen finns det svarta marknader med både plagiat och märkesplaggstöldgods i storstäderna har jag fått förklarat för mig.
Citera
2017-01-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om man nu skall försöka spekulera om motiv så är det ju en del saker som vi vet eller som det i alla fall ha påståtts om det här fallet.

1. Han sköts på en busstation i Rosengård efter att ha varit på ett KFUM-gym. Därefter skulle han enligt föräldrarna plugga och enligt andra skulle han träffa en kompis.
2. Han sköts med ett grovkalibrigt vapen.
3. GM har varit väldigt noga med att han skulle dö. De kom enligt vittnen tillbaka en gång för att skjuta honom i ansiktet. (kan det ha varit GM som tog den beryktade bilden).
4. Enligt vittnen rör det sig om minst 2 GM.
5. Ahmed påstås ha varit skötsam och skulle plugga på Naturvetenskaplig till läkare eller apotekare.
6. Han verkar ha sålt fyrverkeripjäser innan nyår.
7. Allt utspelar sig i Rosengård, Malmö, som kanske är Sveriges värsta invandrargetton.
8. Han är arab och sunnimuslim, men den ena av hans föräldrar påstås vara shiamuslim.

Vad kan man dra för slutsatser av detta? Jag tror att GM visste vem de sköt och de visste att han visste vilka det var. Därför var de väldigt måna om att han skulle dö så att han inte kunde avslöja dem. Alltså ingen tillfällighet.H an var ung och antagligen inte grovt kriminell, vilket gör kriminella motiv mindre troliga. Det har även spekulerats om svartsjukedrama eller personliga motiv, men detta motsägs av att det verkar vara mer än en gärningsman. Detta gör även vansinnesdåd mindre troligt. Det verkar också som att personer i området vet mer än de säger, de är alltså rädda för GM.

Det verkar som om motivet till mordet har varit att skrämmas. Man har gjort det ganska öppet och brutalt. GM påstås till och med ha kommit tillbaka till brottsplatsen inte långt efter dådet. GM verkar vara personer som folk i området är rädda för och det verkar finns skäl till det.
Jag skulle inte heller bli förvånad om bilden som har kommit ut just har samma syfte, att skrämmas. Att han är skjuten i ögat kan dessutom ha någon symbolisk betydelse.

Det gällde "tandläkaren" som sköts ihjäl tidigare ( enligt en postare som sade sig vara helt säker, trots motstridiga uppgifter ). Fanns sedan de tråden som sedan blandade ihop de två offren.

Vad gäller Ahmed O finns inga uppgifter om att han skulle vara något annat än shiamuslim, såvitt jag vet.
Citera
2017-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad arbetar föräldrarna med?

Är det inte konstigt att fadern säger sig ha en bil men att det inte finns någon bil skriven på varken fadern eller modern?

Låter ju som ett sätt att lura sociala myndigheter, vad vet du?
Det är mer regel än undantag av araber och andra svartingar att lura myndigheter. Dom nöjer sig inte med alla bidrag.
Och svenskjäveln betalar gladeligen skatt till dessa kräk.
Undrar hur slöddret gör när inga skattepengar kommer in?

Familjen har vad jag uppfattat ägt mer än en bil. Men ingen registrerad på sig själv. Märkligt 😉

Kan sätta allt på att denna familj inte alls är på något sätt rumsren.
Frågan är hur kriminell 16 åringen är.
Citera
2017-01-15, 17:26
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Det är mer regel än undantag av araber och andra svartingar att lura myndigheter. Dom nöjer sig inte med alla bidrag.
Och svenskjäveln betalar gladeligen skatt till dessa kräk.
Undrar hur slöddret gör när inga skattepengar kommer in?

Familjen har vad jag uppfattat ägt mer än en bil. Men ingen registrerad på sig själv. Märkligt 😉

Kan sätta allt på att denna familj inte alls är på något sätt rumsren.
Frågan är hur kriminell 16 åringen är.

Ska absolut inte döma 16 åringen eller dennas familj innan bevis för kriminell handling kan bevisas. Det bild av 16 åringen jag fått verkar att han ej verkar vara den kriminella typen.

Men och andra sidan har vi sätt det för i media att offer eller familjemedlemmar i media är oskyldiga som lamm.
Ta Rinkeby morden som exempel. När familjen gick ut så var det jättefina och oskyldiga pojkar. Men det var ju inte sant. Finns fler exempel.

Men jag tycker det är viktigt att försöka hitta hans umgängeskrets. För där kommer man även finna mördaren tror jag.
Citera
2017-01-15, 17:33
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
John Ausonius kände sig inte riktigt svensk, han blev t.ex. kallad för svartskalle redan som liten.
I hans fall fanns det således en känsla av utanförskap.
Läs boken Lasermannen av Gellert Tamas, så får du lite mer inblick i hur Ausonius fungerade.

Sen är det naturligtvis mycket mer än så som lås bakom att han agerade som han gjorde.
Jo tack, jag har läst den alldeles utmärkta boken om Lasermannen av Gellert Tamas. Så visst har du rätt i att han kände sig utanför vad gäller hårfärgen exempelvis. Han försökte ju blondera håret med mindre lyckat resultat, då det blev rött, och skaffade färgade kontaktlinser för att se blåögd ut.
Tycker dock fortfarande inte att man som i den tidigare kommentar jag gav replik på kan hävda att just språket skulle ha gjort att Peter Mangs och John Ausonius kände sig utanför -och därför agerade som de gjorde. Vi skall ju även ta i beaktade att båda två är personlighetsstörda, empatistörda och lättkränkta.
Citera
2017-01-15, 17:34
Medlem
Tycker föräldrarna måste försöka samla sig och prata med polisen. De borde förstå att GM kan finnas i vänkretsen,att de som föräldrar kan sitta på viktig info om den och att chansen till uppklarning minskar för varje timme utan att polisen får hjälp, GM har ju massor med tid att sopa igen spår.
Citera
2017-01-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPatton
Lika effektivt som att jaga människor som äter hamburgare istället för att stänga ner mcdonalds. Vad är det som säger att de inte bara kommer att gå tillbaka till kniv istället?

med tanke på dom svenska lagar så kommer dom skickas ut med ak5or när dom blev tagna med en 9 mm tex , för här i sverige älskar man kriminella och hatar offren
Citera
2017-01-15, 17:37
Medlem
tjackrunkarns avatar
Bilden är borttagen, någon som kan lägga upp igen eller pma?
Citera
2017-01-15, 17:37
Medlem
Citat:
Bilder som togs strax efter mordet på en 16-åring i Rosengård sprids i sociala medier. Enligt polisen finns det en risk att de kan skrämma vittnen till tystnad.

Citat:
Förundersökningsledare J-B Cederholm säger sig aldrig tidigare ha varit med om någonting liknande.
– Inte närbilder på ett sönderskjutet offer på det här sättet. Själva fotograferingen i sig har jag inga synpunkter på, så är det i dag, folk springer omkring med kameror. Men att man sedan lägger ut dem på nätet och därmed utsätter anhöriga och vänner för det är en oerhörd tragedi. Det är katastrofalt dåligt omdöme, säger Cederholm.
Enligt honom finns det ingen information i bilderna som kan skada utredningen, däremot kan de leda till att vittnen blir mindre benägna att vittna i fallet.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24251290.ab
Citera
2017-01-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackrunkarn
Bilden är borttagen, någon som kan lägga upp igen eller pma?

Bilder finns här:
(FB) REQUESTTRÅD (Läs första inlägget)
Citera
2017-01-15, 17:42
Medlem
utforskas avatar
Det här tycker jag är märkligt i utredningen.

Ahmed Obaids mobiltelefon är en gåta för polisen. 16-åringen hade den inte i sina fickor efter att han skjutits till döds.

Men i slutet av artikelln så säger polisen att dom har telefonen nu !

Var fan har dom fått tag i den ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in