2017-01-15, 15:43
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Garanterat invandrar-bakgrund. Tredje generatiosknens invandrare.
Märk den dåliga svenskan, tyder på ett annat modersmål, van att prata ett annat språk.Och språkstavningen.
Tänk Mangs invandrande föräldrar från Finland. Lasermannen invandringsbakgrund- föräldrar från Österrike. känslan av utanförskap- har de -därför slår man hårt mot de nu svaga invandrarna.
Hur tänker du när du påstår att bakgrunden till Peter Mangs och John Ausonius dåd skulle stå att finna i deras känsla av utanförskap p g a deras invandrarbakgrund? Peter Mangs är finlandssvensk, med svenska som modersmål och John Ausonius svenska var/är helt felfri. De har aldrig behövt att känna några tillkortakommande vad avser svenska språket.
Citera
2017-01-15, 15:46
Medlem
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=236142263505364&id=100013287752187& set=p.236142263505364&source=47

Länken på den döde
Citera
2017-01-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Den där sjuke "Daniel" verkar vara polisanmäld nu. Snackas om att ip-adress skulle spåras.

Ja har missat vem är Daniel? jag har läst runt i tråden men hittar inte mycket
Citera
2017-01-15, 15:53
Medlem
Vi kan argumentera om invandringspolitiken. Men att lägga upp en bild på en död person såhär är jävligt äckligt gjort.

Är dock rädd för att om det nu skulle vara så att det är någon form av "högerextrema" som utfört dådet så tror jag att händelsen kommer att användas som ett politiskt slagträ som kommer att öka polariseringen i samhället ytterligare snarare att det blir en riktig debatt.
Citera
2017-01-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Jaså?

1. Malmöpolisen röjer sina källor. De som lämnar uppgifter anonymt pissar man på. Förbrukningsvara som kasseras. Vad tror han att det skickar för signaler? Vem vill tipsa anonymt när de vet att polisen efterforskar och sen säljer ut en källa.

http://www.sydsvenskan.se/2015-06-05/polisen-rojde-misstankt-kalla-i-bombutredningen--smygkontrollerade-polismans-te

2. Ställa upp offentligt som vittne. Det snackas om civilkurage mm. Att medborgarna måste göra sin plikt och vittna. Ska en medborgare ställa upp för samhället så måste samhället sen ställa upp för medborgaren. Polisen kommer att ge vittnesskydd fram till rättegången. Sen är är det ointressant. Vittnet kastas på soptippen. Har vittnet tur... Så blir det flytt till någon norrländsk byhåla och satt i en sunkig 1:a med socialbidrag som försörjning. Jättekul framtid som så många ser fram emot!

Hade jag varit i samma situation som vittnen i detta fallet.... Så hade jag nog också hållit truten stängd.

PS. Fyndiga kommentarer om "medborgare" behövs inte...
Bravo!!

Snuten är totalt värdelösa när det gäller vittnesskydd! Det borde införas nya regler när det gäller hur vittnen ska skyddas i Sverige! Man borde ta hjälp av EU och placera ut dom i det landet de själva vill inom EU. Samt ge dem soc bidrag utan tjafs i de första 10 åren om de inte kan få jobb. Har endå så många som får soc i Sverige så några hundra vittnen per år gör varken till el från.
Isf hade nog fler ställt upp som vittnen.
Citera
2017-01-15, 15:59
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shootthemoon
Vi kan argumentera om invandringspolitiken. Men att lägga upp en bild på en död person såhär är jävligt äckligt gjort.

Är dock rädd för att om det nu skulle vara så att det är någon form av "högerextrema" som utfört dådet så tror jag att händelsen kommer att användas som ett politiskt slagträ som kommer att öka polariseringen i samhället ytterligare snarare att det blir en riktig debatt.
Den som tog bilden och som delade den vidare är den som ska klandras för att den spridits och lagts upp.... borde ha förstått att behålla den för sig själv - eventuellt gett den till familjen - alternativt inte fotat alls
Citera
2017-01-15, 15:59
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Ursäkta om det redan frågats i tråden, men vad räknas som grovkalibrig, 9mm?
Allt över kaliber .22 brukar räknas som grovkalibrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
På bilden jag har sett ser man bara att han är träffad i ögat. Finns det fler bilder?
Det ser ut som att det även är ett ingångshål i underkant nära det högra ögonbrynets ände, den närmast näsan, precis ovanför högra ögonvrån.
Det har också runnit blod på högra kinden ner mot hakan. Det skulle kunna komma från en träff i högra örat.
Citera
2017-01-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vart tionde bil i Malmö är reggad på en målvakt. På så sätt slipper "ägarna" alla böter mm. Dessutom går många på soss-bidrag och att äga en finare bil samtidigt går inte.
Du har så dålig koll att det är sjukt, du kan inte äga en bil öht och gå på socialbidrag utom i undantagsfall. De stora bilmålvakternas tid är över, nu är det mestadels att folk har sina bilar skrivna på släktningar.

Med målvakt slipper man inga böter alls längre, utan får du parkeringsböter och inte betalar dessa så beslagtas bilen och dessutom blir den omöjlig att sälja tills skulden är betald eftersom att skulden är bunden till bilen.
Citera
2017-01-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Den där sjuke "Daniel" verkar vara polisanmäld nu. Snackas om att ip-adress skulle spåras.

Ibland verkar det ok att ta hjälp av polisen verkar det som? Men när det gäller Ahmed mördare så tiger man såklart..
Citera
2017-01-15, 16:01
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horunge2
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=236142263505364&id=100013287752187& set=p.236142263505364&source=47

Länken på den döde
Fy fan, varför klickade jag? Och vad är det för avskräde som på går fram och på nära håll fotar en person som några ögonblick innan fått hela hjärna bortskjuten? Och till råga på det delar med sig av bilden? Sätter man detta i kontexten med allt annat skit som händer i Malmö och över hela detta landet, så förstår man rätt omgående att etablissemanget har lyckats med sitt projekt att krossa det som en gång var ett ganska hyfsat land att växa upp i.
Citera
2017-01-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shootthemoon

Finns det något alls som tyder på att det skulle varit "högerextrema" gärningsmän?

Som jag har förstått det så verkar det ha funnits vittnen men att de inte vill tala (rätta mig om jag har fel), hade de tvekat att tala med polisen om det var två rasistiska "svennar" som sköt? Möjligt att de var maskerade men jag tror att eventuella vittnen har rätt bra koll på vilka gärningsmännen kan ha varit.
Citera
2017-01-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ibland verkar det ok att ta hjälp av polisen verkar det som? Men när det gäller Ahmed mördare så tiger man såklart..

Så är det ju med alla mord som är invandrar/gängrelaterade. Lite som ett kasst förhållande där man tiger ihjäl problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in