2017-01-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Tänkte bara att visst vet du att någon mödomshinna inte existerar?
Har du gått på den myten? Självklart finns mödomshinnan, men det är inte alla som har den kvar. Stick fingrarna i ett par oskulder så känner du själv den. Känns som ett litet skinnveck.. typ som om du öppnar käften så mycket du kan och sen känner med fingret i mungipan... så känns det ungefär. Vad jag kommer ihåg iaf... är 25 år sen jag hade fingret i en oskuld.
Citera
2017-01-15, 16:15
Medlem
mjohan84s avatar
gärningsmannen var säkerligen rädd att olämpligt material fanns i mobilen som kunde få polisen på rätt spår, därav går man fram och snor telefonen...

tror dock mer på annan random arab som gick fram och snodde den efteråt...
Citera
2017-01-15, 16:16
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Det är helt okej att disskutera blattar och t.o.m hata dom, men att sprida en bild på ett barn som nlivit skjuten i skallen är verkligen inte okej. Jag frågar mig själv hur kan man hata någon såpass mycket att man tycker det är kul med denna bilden. Denna"PATRIK" är garanterat en blatte och han skriver exakt så här för att få oss att tro att det än en Mangs2.0 i malmö.

16 år är inte barn.
Citera
2017-01-15, 16:18
Moderator
Lobengulas avatar
Kanske redan har avhandlats men jackan han har på sig kostar närmare 10000 kr och verkar vara ett populärt märke bland ungdomar. En del ungdomar kan ha sysslat med kriminalitet för att få pengar till jackan även om det nu inte alls behöver vara så i det här fallet. I alla fall så ser man ju knappt ansiktet när luvan är på, ja som på bilden.

Om det nu springer omkring många ungdomar med det här märket och har luvan på så måste det vara extremt svårt att veta vem som är vem. Luktar misstag här.
Citera
2017-01-15, 16:18
Medlem
Det är märkligt att det är sådana reaktioner när man släpper en bild på den döde. Jag är själv inte intresserad av den, men det är ju inte ovanligt att det släpps bilder på folk som har blivit dödade.

Det har visats bilder i MSM på till exempel den döde Saddam Hussein och Khadaffi. För att inte tala om bilderna på den 3-årige flyktingpojken Aylan Kurdi som låg död på stranden. Denna bild spreds över världen i alla nyhetskanaler i propagandasyfte. Inte många klagade på detta.
Citera
2017-01-15, 16:19
Medlem
mjohan84s avatar
verkar råda full debatt på ahmeds facebook
den bilden han har delat som det står "slutar aldrig försvara min religion "
Citera
2017-01-15, 16:20
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
16 år är inte barn.
Så länge man inte är myndig är man ett barn.
Citera
2017-01-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Källa
Jag man blir vad man uppger i Sverige
Citera
2017-01-15, 16:23
Medlem
mjohan84s avatar
någon babben med vett innanför pannbenet skrev detta på ahmeds fb

"Alla ni som skriver och agerar jag vet att er hjärta som mitt brister av sorgen över händelsen, bilden och hela grejen. Men vi vet inget om vem som har lagt ut bilden. Så snälla skriv inga rasistiska komentarer om våra svenska bröder och systrar. För det är det sista vi behöver nu. Vi vet inte vilken identitet daniel pale har, och varifrån han kommer, för det är inte viktigt. Saken berör oss alla nu oavset etnisk tillhörighet. Alla vi sträver efter en trygg samhälle att leva i, och kommer att kämpa för det. Vi ska hoppas och ber tillsammans att den som ligger bakom mordet ska ställas till svars och får sin straff."
Citera
2017-01-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Så länge man inte är myndig är man ett barn.
När Jag var 15 år åkte jag Interrail runt hela Europa. Inte var Jag ett barn !
Citera
2017-01-15, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Kan vara nån bystander som snott den också.. inte ovanligt att löst folk tar tillfället i akt vid olyckor osv att sno det som finns. Men självklart kan det vara de som sköt med, men det borde ju vittnena kunna svara på.

Läs artikeln en gång till så slipper du spekulera.
Citera
2017-01-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
http://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-16-arige-ahmeds-mobiltelefon/

Lyckas de inte ta redan på en sån enkel och konkret fråga efter nästan 4 dygn? varför inte fråga familjen? Kompisar? Eller är det som vanligt med babbar att de ljuger hejvilt och säger olika varje gång man frågar?..

Polisen i Sverige måste tänka om nu. Det går inte att köra den gamla visan med en kopp kaffe, en läsk och "kan du inte tala om vad som hände?".
Vi lever i en annan tid nu och i annan värld (det gick på 10-20 år i Sverige) och inte på Kling och Klangs tid. Sen får socialsekreterare säga vad dom vill, och miljöpartister, och vänsterpartister, och feministiskt parti, och liberaler.
Det måste till trumpska idéer i svensk polis från och med i morgon. Annars blir inget löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in