2018-09-22, 22:55
  #1165
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Inte direkt så att Ajax skulle jubla i högan sky av att få in Alexander Isak just nu.

Snarare Zweite-bundesliga eller danska ligan i nuläget.

Ajax har Dusan Tadic och Huntelaar som anfallare t.ex. Isak har rimligen inte utvecklats enormt sedan allsvenskan.
Jag vill påstå att Isak har utvecklats mycket sedan Allsvenskan, både på det spelmässiga planet som det psykiska och fysiska. Även om han inte får spela med A-laget har han tränat med högklassiga Bundesligaspelare dag in och dag ut i ett och ett halvt år.

Håller dock med om att 2. Bundesliga kan vara ett bra alternativ, men då kommer Dortmund vilja ha in en återköpsklausul för övergången och sådant går inte alla klubbar med på.

Hur som helst, att Isak har utvecklats är det inget snack om.
Citera
2018-09-23, 00:08
  #1166
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jag vill påstå att Isak har utvecklats mycket sedan Allsvenskan, både på det spelmässiga planet som det psykiska och fysiska. Även om han inte får spela med A-laget har han tränat med högklassiga Bundesligaspelare dag in och dag ut i ett och ett halvt år.

Håller dock med om att 2. Bundesliga kan vara ett bra alternativ, men då kommer Dortmund vilja ha in en återköpsklausul för övergången och sådant går inte alla klubbar med på.

Hur som helst, att Isak har utvecklats är det inget snack om.

Varför inte? Varken i U21-landslaget eller de fåtal matcher han gjort med Dortmunds A-lag har Isak gett några som helst indikationer på att han har gjort större framsteg som fotbollsspelare.
Citera
2018-09-23, 00:12
  #1167
Medlem
snillet_1s avatar
Det stora problemet i vilket fall är nog inte klubbsituationen så mycket som hans fokus och inställning. Ta sig i kragen är det som gäller nu.
Citera
2018-09-23, 00:15
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det stora problemet i vilket fall är nog inte klubbsituationen så mycket som hans fokus och inställning. Ta sig i kragen är det som gäller nu.

Om han håller uppe moral och etik, dvs sköter sin träning och diet, så ser jag det inte omöjligt att han kan komma tillbaka till Allsvenskan. Och sedan kanske vidare ut till ett lämpligt europeiskt klubblag då han har lite erfarenhet.
Citera
2018-09-23, 00:17
  #1169
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför inte? Varken i U21-landslaget eller de fåtal matcher han gjort med Dortmunds A-lag har Isak gett några som helst indikationer på att han har gjort större framsteg som fotbollsspelare.
Väldigt orättvist att bedöma en spelare som knappt får spela matcher utöver tvåmålsspel på träningarna för sina insatser över 100 minuter fördelat på nio-tio månader. Det kommer inte att gå att jämföra Isak anno 2018 med Isak anno 2016 innan han får upp matchformen och får tempot och känslan i sig. Det är du medveten om också.

Sedan tycker jag att det enkla resonemanget som jag nämnde tidigare är en bra grund för mitt påstående; tränar du med högklassiga Bundesligaspelare varje dag utvecklas du som spelare.
Citera
2018-09-23, 08:57
  #1170
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jag vill påstå att Isak har utvecklats mycket sedan Allsvenskan, både på det spelmässiga planet som det psykiska och fysiska. Även om han inte får spela med A-laget har han tränat med högklassiga Bundesligaspelare dag in och dag ut i ett och ett halvt år.

Håller dock med om att 2. Bundesliga kan vara ett bra alternativ, men då kommer Dortmund vilja ha in en återköpsklausul för övergången och sådant går inte alla klubbar med på.

Hur som helst, att Isak har utvecklats är det inget snack om.

Snackar vi till Zweite bör det ju endast vara ett lån från början och inget annat.

Ska han gå till Ajax lär det aldrig vara tal om något lån. Ajax lånar inte in andra större klubbars spelare för att göra dem bra utan att få något för det.
Isaks karriär börjar likna Guidettis i City. Vips som det är är Isak 23 och har inte spelat a-lagsfotboll på 4 år.

Att han inte pushade för ett lån redan förra januari och framförallt inte en flytt nu i somras tyder ju på att han verkar lite lat alternativt dum.
__________________
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2018-09-23 kl. 09:04.
Citera
2018-09-23, 09:18
  #1171
Medlem
TheGriffins avatar
Agenterna får ju inga pengar om det blir lån så han stannar nog ett bra tag till.

Att man automatiskt blir en bra spelare för att man tränar med a-laget i Dortmund ibland är det märkligaste jag läst på länge. Det finns jättemånga som lämnat storklubbar som sämre spelare än innan de kom dit.
Citera
2018-09-23, 13:32
  #1172
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför inte? Varken i U21-landslaget eller de fåtal matcher han gjort med Dortmunds A-lag har Isak gett några som helst indikationer på att han har gjort större framsteg som fotbollsspelare.

Det är värre än så. Hans insatser under året tyder inte på att han gjort några framsteg alls, snarare tvärtom. Det han visat upp när han fått chansen kan omöjligen ha varit det som gjorde AIK-fansen lyriska och fick Dortmund att öppna plånboken på vid gavel.
Citera
2018-09-23, 13:44
  #1173
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Väldigt orättvist att bedöma en spelare som knappt får spela matcher utöver tvåmålsspel på träningarna för sina insatser över 100 minuter fördelat på nio-tio månader. Det kommer inte att gå att jämföra Isak anno 2018 med Isak anno 2016 innan han får upp matchformen och får tempot och känslan i sig. Det är du medveten om också.

Sedan tycker jag att det enkla resonemanget som jag nämnde tidigare är en bra grund för mitt påstående; tränar du med högklassiga Bundesligaspelare varje dag utvecklas du som spelare.

"Väldigt orättvist att bedöma en spelare" - okej, varför gör du då det själv? Det var du som påstod att han har utvecklats, jag ifrågasatte det. Du hade heller inte alls en "bra grund" till ditt påstående. Generaliseringar är sällan det när man pratar individer.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är värre än så. Hans insatser under året tyder inte på att han gjort några framsteg alls, snarare tvärtom. Det han visat upp när han fått chansen kan omöjligen ha varit det som gjorde AIK-fansen lyriska och fick Dortmund att öppna plånboken på vid gavel.

Instämmer.
Citera
2018-09-23, 19:30
  #1174
Medlem
Det vore fint om AIK får låna tillbaka Isak under 2019. Han skulle få speltid och antagligen öka sitt värde, sedan kan tyskarna försöka få tillbaka pengarna. Jämför med Bahoui som spelade sig i form i AIK och nu är med i toppen i skytteligan hos Grasshoppers i Schweiz.
Citera
2018-09-23, 19:43
  #1175
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det vore fint om AIK får låna tillbaka Isak under 2019. Han skulle få speltid och antagligen öka sitt värde, sedan kan tyskarna försöka få tillbaka pengarna. Jämför med Bahoui som spelade sig i form i AIK och nu är med i toppen i skytteligan hos Grasshoppers i Schweiz.
ja vore möjligt huvudsaken e ju att han får spela fotboll och då alagsfotboll. Jag fattar inte varför han nekade utlåning?
Citera
2018-09-23, 19:56
  #1176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
ja vore möjligt huvudsaken e ju att han får spela fotboll och då alagsfotboll. Jag fattar inte varför han nekade utlåning?
Jag tror inte en utlåning till AIK är möjlig, för mkt tysk prestige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in