2018-09-04, 21:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Fake news. Man behöver inte registrera spelare som är 21 år eller yngre.

Det gäller väl bara spelare som spelat minst 2 år oavbrutet, dvs inga utlåningar, i Dortmund? Isak gick dit januari 2017.

Dessutom står ju flertalet U21-spelare med på listan där. Exempelvis Jacob Bruun Larsen, Sergio Gomez och Jadon Sancho.
Senast redigerad av Korder 2018-09-04 kl. 21:36.
Citera
2018-09-04, 22:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Helt ointressant vilka regler som gäller för juniorer, blotta tanken på att Isak skulle spela CL är dessvärre skrattretande i nuläget och så länge han matchas - utan att lyckas nåt vidare - mot division fyra-lag är det inte mycket som tyder på en förändring inom kort.
Citera
2018-09-04, 22:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det gäller väl bara spelare som spelat minst 2 år oavbrutet, dvs inga utlåningar, i Dortmund? Isak gick dit januari 2017.
Ja, det stämmer.
Citera
2018-09-05, 09:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Dessutom står ju flertalet U21-spelare med på listan där. Exempelvis Jacob Bruun Larsen, Sergio Gomez och Jadon Sancho.
Någon som har koll på vilka Dortmund har tagit ut istället för Isak? Vilka anfallare har man valt att ta med istället?

Citat:
Då kan han vara med i CL-slutspelet åtminstone utan att registreras.

Edit:

Utdrag från en ny intervju med Isak:

Citat:
Det blev lite speltid i träningsmatcherna, Isak ställdes utanför laget när man spelade elva mot elva under träningarna och han har inte tagit plats i matchtrupperna i inledningen av Bundesliga.

Anfallaren har i stället fått spela tre matcher och gjort ett mål de senaste veckorna med Dortmunds U23-lag i Regionalliga West, den tyska fjärdedivisionen.

– Ja, för att hålla igång. Det kan vara bra med matchspel ibland också, säger han.

Hur är standarden på den serien, regionalligan?

– Det är inte den nivån jag ser mig själv på men det är så det är. Det kan vara bra att få lite spring i benen.

Inför intervjuerna efter U21-landslagets träning har Sportbladet fått besked om att Alexander Isak inte vill svara på frågor om situationen i klubblaget (precis som Erdal Rakip, Benfica).

18-åringen jublar nog inte inombords när Sportbladet ändå frågar men är långt ifrån att tappa humöret och kommenterar för första gången på länge situationen.

Du ska prestera på högsta nivå med U21-landslaget. Hade du velat bli utlånad i sommar för att få mer matcher på A-lagsnivå?

– Frågan har varit uppe och tankarna har gått lite fram och tillbaka, men nu är jag kvar i Dortmund. Det finns ingen anledning för mig att se tillbaka eller grubbla över det. Jag är kvar och får kämpa på.

Vad säger tränaren Lucien Favre till dig?

– Nja, det är mellan mig och tränaren. Jag har inte mer att säga om situationen i Dortmund. Jag är med landslaget och det är där mitt hjärta är just nu.

Är det jobbigt med de här frågorna kring Dortmund?

– Nej, det är inte jobbigt. Jag vet att det intresserar er. Men just nu är det inte prio för mig, säger Alexander Isak utan minsta irritation på rösten.

Livet där nere (i Tyskland), hur är det, är det en jobbig situation?

– Jag kan inte klaga på livet. Jag lever som utlandsproffs, det är alla barns dröm. Jag klagar inte, jag är tacksam för allt. Sedan vill jag självklart spela, men jag kan inte klaga på mitt liv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/On93kO/alexander-isak-inte-nivan-jag-ser-mig-sjalv-pa
Senast redigerad av BarryHero 2018-09-05 kl. 09:13.
Citera
2018-09-05, 19:30
Bannlyst
Bvb har väl bara en centertank den nya från Barcelona?
Citera
2018-09-05, 19:54
Medlem
Citat:
Någon som har koll på vilka Dortmund har tagit ut istället för Isak? Vilka anfallare har man valt att ta med istället?

Philip och Alcacer.
Citera
2018-09-06, 11:29
Medlem
BarryHeros avatar
Enligt uppgifter från Dortmundhåll så har Alexander Isak tillsammans med sin agent vägrat en utlåning nu i sommar. De har hoppats på en permanent transfer bort ifrån Dortmund. Problemet är bara att hans marknadsvärde har sjunkit så pass mycket efter 1,5 år nästan helt utan speltid att Dortmund inte ens i närheten kan få tillbaka de 100 millar de lade ned på honom i januari 2017.
Citera
2018-09-06, 15:22
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter från Dortmundhåll så har Alexander Isak tillsammans med sin agent vägrat en utlåning nu i sommar. De har hoppats på en permanent transfer bort ifrån Dortmund. Problemet är bara att hans marknadsvärde har sjunkit så pass mycket efter 1,5 år nästan helt utan speltid att Dortmund inte ens i närheten kan få tillbaka de 100 millar de lade ned på honom i januari 2017.
Tar man fifflar-agenter så får man skylla sig själv när de inte tänker på ditt bästa och inte vet vad de sysslar med.

Trist för Isak. Han kan gå från att ligga före i utvecklingen till att förlora 2+ år p.g.a det.
Citera
2018-09-07, 17:49
Bannlyst
Ser att Hasse backe e orolig att Isak förstör sin karriär. Han tycker Isak borde spela gratis i en annan klubb.
Citera
2018-09-07, 19:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Ser att Hasse backe e orolig att Isak förstör sin karriär. Han tycker Isak borde spela gratis i en annan klubb.
Det var väl mer ett "vänta in på att någon klubb ska matcha lönen".
Sunt tänkt, sitt inte som äldre spelare kan göra hellre på bänken i ett AIK, Avdic, för att ett lag som t.ex. Trelleborg inte kan matcha lönen.

Bäst är ju också att bli köpt till någon mindre klubb än att bli utlånad, köps du vill de utveckla dig, blir du utlånad så finns risken att hamna tidigt i en frysbox om du inte presterar.
Citera
2018-09-07, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det var väl mer ett "vänta in på att någon klubb ska matcha lönen".
Sunt tänkt, sitt inte som äldre spelare kan göra hellre på bänken i ett AIK, Avdic, för att ett lag som t.ex. Trelleborg inte kan matcha lönen.

Bäst är ju också att bli köpt till någon mindre klubb än att bli utlånad, köps du vill de utveckla dig, blir du utlånad så finns risken att hamna tidigt i en frysbox om du inte presterar.
Jag vet inte hur det var menat jag känner inte Hasse backe. Bara såg att det var hans råd då han e orolig för Isak tydligen
Citera
2018-09-11, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Helt ointressant vilka regler som gäller för juniorer, blotta tanken på att Isak skulle spela CL är dessvärre skrattretande i nuläget och så länge han matchas - utan att lyckas nåt vidare - mot division fyra-lag är det inte mycket som tyder på en förändring inom kort.
Han kan utvecklas från att spela i dortmunds amatörlag mot amatörmotstånd till att bli en stjärna i champions League
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in