2018-01-27, 18:27
Medlem
Pfaltzs avatar
Han fick visst ett inhopp på en kvart idag mot Freiburg (2-2). Nån som såg matchen som vet hur det gick för Wunder-Isak?
Citera
2018-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Han fick visst ett inhopp på en kvart idag mot Freiburg (2-2). Nån som såg matchen som vet hur det gick för Wunder-Isak?
Det såg bra ut, kvitteringen för dem kom sent. Kul med speltid för unge Alexander i en av de bästa ligorna.
Citera
2018-01-28, 17:47
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:

Han verkar inte ha gjort något större avtryck:
Honestly, I didn’t notice Isak was on the pitch until 7 minutes passed when he did come on. Needless to say, his performance for the short time he actively played was poor. The image of Isak that was painted for fans is not anywhere near close to the product they are getting.
(BVB Buzz)
Citera
2018-01-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Han verkar inte ha gjort något större avtryck:
Honestly, I didn’t notice Isak was on the pitch until 7 minutes passed when he did come on. Needless to say, his performance for the short time he actively played was poor. The image of Isak that was painted for fans is not anywhere near close to the product they are getting.
(BVB Buzz)

Då är man fan inte kunnig om det är vad man såg.

Så fort han kom in blev alternativen mer där framme men man fortsatte endå krossa som idioter mest. Isak hjälpte med att försöka nyttja centrala ytor och drog isär försvaret lite mer. Men sedan fick han inte så mycket tid och matchen var i lås sedan andra halvlek började.

Herregud Auba hade 20 bolltouchar på hela matchen, tror Isak nog hade hälften av det om inte mer, på bara 15m.

Sen att man inte tycker han har vart bra innan är ju tvärlöjligt.

Visst är han inte felfri eller ett monster men han är ruggigt bra för sin ålder och har gjort det tydligt bra på sistone. Men det brukar va några som tycker man är skitdålig om man inte dunkar in mål direkt som anfallare.

BVBbuzz är dock ingen vidare att gå på. Förslår att man tittar själv.

Det trista är just nu att BVB bara krossar bollar hela tiden och spelar inget centralt och det är där Isak skiner och är bäst, centrala ytor och djupled.
Senast redigerad av znorlax 2018-01-28 kl. 18:32.
Citera
2018-01-28, 20:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Det ska medges att jag har sett väldigt lite av Isak, jag såg honom aldrig i AIK utan mina intryck kommer från en träningslandskamp och ett par inhopp i Dortmund. Där har jag dock inte sett särskilt mycket som motiverar alla lovord och förhoppningar om en blivande storstjärna. Visst har han bra touch och har levererat nån klackspark och ett par andra finesser, men jag ser framför allt en väldigt ung och valpig spelare som befinner sig på en scen som han inte är mogen för - än. Han verkar osäker och nervös, och vem kan klandra honom? Gång på gång springer han bort från bollen i stället för att möta den och gömmer sig bakom motståndaren, nybörjarfel men även typiskt för en spelare som saknar det rätta självförtroendet.

Killen är 18 år, så visst har han tid på sig att växa och utvecklas. Men jag är tveksam till om Dortmunds A-lag är rätt plats för honom, särskilt nu när klubben befinner sig i en mindre kris med spelare på väg bort/in, ny tränare och ett spel som inte funkar. Hans fans - varav flera skriver här i tråden - ska naturligtvis fortsätta hoppas, men själv är jag mer tveksam. De riktiga supertalangerna och blivande storstjärnorna brukar visa upp ett mognare spel när de är 18 år än vad Isak har åstadkommit.
Citera
2018-01-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det ska medges att jag har sett väldigt lite av Isak, jag såg honom aldrig i AIK utan mina intryck kommer från en träningslandskamp och ett par inhopp i Dortmund. Där har jag dock inte sett särskilt mycket som motiverar alla lovord och förhoppningar om en blivande storstjärna. Visst har han bra touch och har levererat nån klackspark och ett par andra finesser, men jag ser framför allt en väldigt ung och valpig spelare som befinner sig på en scen som han inte är mogen för - än. Han verkar osäker och nervös, och vem kan klandra honom? Gång på gång springer han bort från bollen i stället för att möta den och gömmer sig bakom motståndaren, nybörjarfel men även typiskt för en spelare som saknar det rätta självförtroendet.

Killen är 18 år, så visst har han tid på sig att växa och utvecklas. Men jag är tveksam till om Dortmunds A-lag är rätt plats för honom, särskilt nu när klubben befinner sig i en mindre kris med spelare på väg bort/in, ny tränare och ett spel som inte funkar. Hans fans - varav flera skriver här i tråden - ska naturligtvis fortsätta hoppas, men själv är jag mer tveksam. De riktiga supertalangerna och blivande storstjärnorna brukar visa upp ett mognare spel när de är 18 år än vad Isak har åstadkommit.

Isak är den mest spelsmarta anfallaren Sverige förfogar över. Allt det du beskriver stämmer inte överens med verkligheten.

Hitta en nr 9 som är 18 bast och har den rörelsen utan boll och med en tanke bakom varje liten aktion.

Vilken ”blivande storstjärna” har visat något särskilt vid 17-18?
Citera
2018-01-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Jag är ingen fan av någon speciellt. Jag gillar vissa specifika typer av spelare och Isak är en av dem.
Jag håller inte alls med om bilden du målar upp då när han spelat har han individuellt vart väldigt duktig och förutom sin grymma touch har han många saker spelare som är 25+ inte har och det är ett sanslöst bra rörelsemönster och spelförståelse. Får han igång fysiken lite mer och får spela regelbundet kommer han blomma rejält.

Sen håller jag inte med om att "riktiga supertalangerna" spelare ett mognare spel vid 18 alls.. Isaks "mogna" spel är ju en av hans största styrkor och det är också därför han hyllats och scoutats. Det ser man även i matcher, hur han spelar på ytor inte andra i laget ser och hans spel utan boll är grymt osjälviskt inspirerat. Dessutom blommar väl de flesta storstjärnorna vid 19-20-21 idag om jag inte missminner mig så än är han ahead of the curve där.

Säger inte att han är felfri eller så men din bild du fått av honom stämmer inte alls överens med min och jag har sett varenda spelminut av honom i BVB och majoriteten i AIK.

Sen får man ha i åtanke hur lite service han får med hur mycket kant-fokus BVB tenderar till nu när de har problem och hur han är en anfallare som väldigt mycket föredrar centralt spel så där lider han och laget just nu. Kunde man se på hans senaste inhopp med, hur han försökte dirigera laget att nyttja detta bättre då man krossat bollar värdelöst i 75m.
Citera
2018-01-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crespo1913
Isak är den mest spelsmarta anfallaren Sverige förfogar över. Allt det du beskriver stämmer inte överens med verkligheten.

Hitta en nr 9 som är 18 bast och har den rörelsen utan boll och med en tanke bakom varje liten aktion.

Vilken ”blivande storstjärna” har visat något särskilt vid 17-18?

Vad begär folk? Förra inhoppet klackade han en medspelare fri. Tar grymma avslut som slutar i stolpen. Bröstar ner bollen i straffområdet behärskat. Folk är fan helt kass. Han måste ju ha varit världens mest tursamma 17-bastare om han lyckades göra en massa drömmål i aik...
Citera
2018-02-10, 18:56
Medlem
Pfaltzs avatar
Fick han speltid idag, mot Hamburg?
Citera
2018-02-10, 21:13
Medlem
Citat:
Fick han speltid idag, mot Hamburg?

Nej kagawa fick känning/skadade sig så där rök ett byte sen bytte man ut Reus som spela sin första match på länge mot Götze som spelar annan roll och sista va Castro in mot Pulisic. Så inga rena striker byten idag.
Citera
2018-03-04, 10:20
Bannlyst
synd att inte isak spelade igar, är hanskadad igen?? hade sett frammot att se forsberg mot isak. forsberg var ju medioker och blev utbytt han har ju tydligen hälsoproblem med. Vore bra om isak fick spela fulla matcher nu i slutet pa säsongen.
Citera
2018-03-04, 17:52
Medlem
BarryHeros avatar
Dumt av Isak att inte gå på lån någonstans i januari. Hade ju världens chans att gå till någon mindre klubb, göra succe, och ta sig in i VM-truppen i sommar. Nu blir det bänk i Dortmund och ingen turnering i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in