2017-11-29, 12:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Bättre att ruttna bort på en bänk? Hoppas han lånas ut och får spela. Sociedad ligger 7a i spanska ligan, så tror att hn kommer få lira.
Kommer inte bli så lätt att ta en startplats, 7a i la liga, det är riktigt hög nivå.
De spelar 4-3-3, har dålig koll på Isak, kan han enbart spela CF då eller kan han lira kant?
Beror väl lite på hur de vill använda sina kantspelare också så klart.
Sociedads fronttrio är inga dussinlirare,
Januzaj, José och Oyarzabal har alla presterat bra men han har nog större chans till speltid där än BVB.
Citera
2017-11-29, 13:24
Medlem
Isak känns småkörd redan nu.Finner inga tecken i skrivande stund att han är mäktig en Henke Larsson eller Torbjörn Nilsson..spelare som kunde komma tillbaka efter en skakig utlandssejour.
Isak stack för tidigt.Han hade varit en betydligt bättre fotbollsspelare om han fortsatt spela i Allsvenskan tills han fyllt 20..åtminstone.
Citera
2017-11-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Isak känns småkörd redan nu.Finner inga tecken i skrivande stund att han är mäktig en Henke Larsson eller Torbjörn Nilsson..spelare som kunde komma tillbaka efter en skakig utlandssejour.
Isak stack för tidigt.Han hade varit en betydligt bättre fotbollsspelare om han fortsatt spela i Allsvenskan tills han fyllt 20..åtminstone.
Inga tecken? Han har briljerat när han fick chansen i cuppen, vart för bra för deras ungdomslandslag enligt dem så han har vart given backup till auba och på bänken när hans knä inte kärvade och det är dessutom lag som Sociedad som vill låna honom? Tecken finns det så de räcker.

Vad gäller utlåning, om BVB lånar ut honom tror jag de gör det till någon som garanterar speltid annars tjänar dom inte ett skit på det själva. Så hoppas detta blir fallet.
Citera
2017-11-29, 17:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Kommer inte bli så lätt att ta en startplats, 7a i la liga, det är riktigt hög nivå.
De spelar 4-3-3, har dålig koll på Isak, kan han enbart spela CF då eller kan han lira kant?
Januzaj, José och Oyarzabal har alla presterat bra men han har nog större chans till speltid där än BVB.

De tre du nämner har gjort 14 av de 27 mål som laget gjort i LaLiga. Dessutom finns Juanmi och Carlos Vela i truppen.
Det blir svårt att ta en plats i XI men det är inte omöjligt.
Citera
2017-11-29, 17:24
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Inga tecken? Han har briljerat när han fick chansen i cuppen, vart för bra för deras ungdomslandslag enligt dem så han har vart given backup till auba och på bänken när hans knä inte kärvade och det är dessutom lag som Sociedad som vill låna honom? Tecken finns det så de räcker.

Vad gäller utlåning, om BVB lånar ut honom tror jag de gör det till någon som garanterar speltid annars tjänar dom inte ett skit på det själva. Så hoppas detta blir fallet.
Visst måste det vara så. Enligt samma rykten som rapporterat om att Isak ska lånas ut, så är den uttalade orsaken just att ge honom speltid.

Jag läste någonstans (också rykten) att om BVB lyckas bli av med Auba i vinter kommer de försöka köpa in två ersättare till främre raden. Det låter knappast som något som skulle stärka Isaks chanser, om han nu skulle stanna.
Citera
2017-11-29, 20:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Om han lånas ut tror jag inte att vi kommer att få se Isak i Dortmund igen, tyvärr. Men jag var väldigt skeptisk från början, Isak var extremt ung och hade inte motiverat sin plats i en storklubb som Dortmund annat än på talangstadiet. Men det vore inte första gången storklubbar har orealistiska förhoppningar om unga stjärnskott som inte lyckas ta en plats. För det är väl ingen som tror att Martin Ödegaard kommer att spela för Real Madrid en dag?

Edit: korrigerade stavningen på norrbaggen
Senast redigerad av ingetbranick 2017-11-29 kl. 21:17.
Citera
2017-11-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Visst måste det vara så. Enligt samma rykten som rapporterat om att Isak ska lånas ut, så är den uttalade orsaken just att ge honom speltid.

Jag läste någonstans (också rykten) att om BVB lyckas bli av med Auba i vinter kommer de försöka köpa in två ersättare till främre raden. Det låter knappast som något som skulle stärka Isaks chanser, om han nu skulle stanna.

Jaa jag tror Dortmund är väldigt noga med detta. BVB är ju väldigt mån om talanger och har inte många strikers osv. Speltid lär va en garanti i utlåning oavsett vem han går till, OM han går till någon. SOciedad har någon anfallare i form som ryktas lämna i januari med, minns inte vem men, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om han lånas ut tror jag inte att vi kommer att få se Isak i Dortmund igen, tyvärr. Men jag var väldigt skeptisk från början, Isak var extremt ung och hade inte motiverat sin plats i en storklubb som Dortmund annat än på talangstadiet. Men det vore inte första gången storklubbar har orealistiska förhoppningar om unga stjärnskott som inte lyckas ta en plats. För det är väl ingen som tror att Martin Övergård kommer att spela för Real Madrid en dag?
Ödegaard är ruggigt bra och ung än. Ser grym ut i heerenveen denna säsongen.

Men Isak är ett framtidsalternativ, inte någon dortmund värvade för att ersätta Auba direkt nu. Ser man även på deras liknande värvningar med Sancho och andra. Tror att om han lånas ut så är det för BVBs egen vinning, d.v.s ge han mer speltid utan att behöva krångla i sin egna trupp just nu och endå ha sin talang utvecklas osv.
Citera
2017-11-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Januzaj och Oyarzabal är ganska olik Isak. Oya är väl en slags framspelare/speldirigent och Januzaj är som bekant ursprunligen en kvickfotad teknisk ytter i första hand.

Men 433 är inte helt optimalt, då det är just den centrala forwardsrollen som Isak bör sikta på och då är dte bara en plats att slåss om.

Dock tror jag inte att Dortmund lånar ut Isak utan att baka in ett avtal som reglerar minsta antal matcher han måste spela.
Citera
2017-11-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Januzaj och Oyarzabal är ganska olik Isak. Oya är väl en slags framspelare/speldirigent och Januzaj är som bekant ursprunligen en kvickfotad teknisk ytter i första hand.

Men 433 är inte helt optimalt, då det är just den centrala forwardsrollen som Isak bör sikta på och då är dte bara en plats att slåss om.

Dock tror jag inte att Dortmund lånar ut Isak utan att baka in ett avtal som reglerar minsta antal matcher han måste spela.
Precis. Jag tror inte BVB lånar ut han om de inte gynnar enormt på det via speltid.
Citera
2017-12-01, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Precis. Jag tror inte BVB lånar ut han om de inte gynnar enormt på det via speltid.

jag tror aldrig de lånar ut isak, han e klar arvtagare till auba. har gjort succe i cupen och inhop i bundesliga som varit över förväntan
Citera
2017-12-01, 16:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
jag tror aldrig de lånar ut isak, han e klar arvtagare till auba. har gjort succe i cupen och inhop i bundesliga som varit över förväntan

Men snälla, vet du vem Aubameyang är? Om han försvinner efter nyår, som alla tror, så kommer han inte att ersättas av en oprövad artonåring. Dortmund är en storklubb med stora förväntningar på sig, och självklart kommer man att gå ut på transfermarknaden och försöka hitta en eller helst två ersättare av högsta klass till Auba. Om du med "arvtagare" tänker tre-fyra år framåt i tiden må det vara hänt, även om jag inte tror att Isak någonsin kommer i närheten av världsstjärnan Aubameyangs klass och snarare får söka sig till mindre klubbar för att få speltid.
Citera
2017-12-01, 19:25
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Inget konstigt att man blir utlånad om man går till storklubb i den åldern. Vill minns att t o m den före detta blivande världsstjärnan Freddy Adu blev utlånad till en mängd klubbar under sina tidiga år som proffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in