2018-01-11, 22:52
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Isak är ett fiasko. Jag tycker som alla andra, han sabbade sin framtid genom att gå till Dortmund efter en så kort tid i allsvenskan. Tyvärr pengarna som förstör som vanligt... jag trodde väldigt mycket på honom tidigare. Men han kommer bli som Guidetti imom nåågra år, sitter på bänken i någon bottenklubb. Trist men tyvärr.
Killen är knappt myndig och du avfärdar honom redan som fiasko?
Visst, med facit i hand så skulle han nog ha stannat ett år till i allsvenskan men han har många år kvar innan man ens kan börja kalla honom för ett fiasko.
Citera
2018-01-12, 06:30
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Killen är knappt myndig och du avfärdar honom redan som fiasko?
Visst, med facit i hand så skulle han nog ha stannat ett år till i allsvenskan men han har många år kvar innan man ens kan börja kalla honom för ett fiasko.
Riktigt osoft att jämföra med Guidetti som är ett riktgt träben. Finns en anledning till att Dortmund lånar ut honom till tyska högstaligan och inte 3.liga eller liknande.

Eller alternativt säljer honom,de tror på honlm. Senast i veckan fick han beröm i tyska tidningar.
Citera
2018-01-12, 21:01
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Isak är ett fiasko. Jag tycker som alla andra, han sabbade sin framtid genom att gå till Dortmund efter en så kort tid i allsvenskan. Tyvärr pengarna som förstör som vanligt... jag trodde väldigt mycket på honom tidigare. Men han kommer bli som Guidetti imom nåågra år, sitter på bänken i någon bottenklubb. Trist men tyvärr.
Dåliga rådgivare och folk omkring som förstör inte pengar. Hade han haft smarta folk runt omkring sig så hade de sagt gör 2-3 säsonger i AIK och bevisa dig först så kommer du både bli rik och framgångsrik.

Jag tror AIK samtidigt var sugna på en försäljning ty de fick jävligt mycket för honom. Sälj medan järnet är varmt. Tänk om han hade stannat och gjort en kass säsong. Inte hade de fått de 60-70 mille de fick om isåfall.
Citera
2018-01-12, 22:06
Medlem
Citat:
Tycker du att tyska unga talanger bör gå till allsvenskan för att utvecklas eller tror du att spelare kan bli bra genom att "bara" utvecklas i länder som tyskland, england, spanien, italien?
Citera
2018-01-13, 01:32
Medlem
Eldarn.s avatar
Isak gjorde helt rätt som lämnade för Dortmund efter en bra debutsäsong. Visst, han har inte fått speltid i A-laget men bara själva närvaron av superproffs som bland annat Aubameyang, Reus och Sokratis i träning flera timmar i veckan i kombination med att Dortmund verkligen tror på sina talanger är facit för det. Isak är garanterat en mycket bättre fotbollsspelare nu än vad han var för ett år sedan, vilket gör det ganska självklart att han är på en högre nivå än Allsvenskan eftersom att mitten-/bottenlag i Bundesliga och La Liga vill låna honom.

Grabben kommer gå långt, inte Zlatanlångt kanske, men tillräckligt för att bära Sveriges offensiv och heder i fotbollsvärlden under kommande femton åren.
Citera
2018-01-13, 01:44
Medlem
Korders avatar
Det var väl tämligen väntat att Isak inte skulle göra några omedelbara avtryck i Dortmund, eller? Att han är lovande betyder ju väldigt lite för hans spel i dagsläget, menar jag. Killen var enormt bra i Sverige för att vara 17 år, men rent allmänt kvarstår ju faktumet att han inte ens var bästa anfallare i Allsvenskan - eller ens särskilt nära - när han lämnade. Då är man heller inte bra nog att få speltid i Dortmund.

Bra att han lånas ut, och förhoppningsvis kan han få speltiden som behövs för fortsatt utveckling då.
Citera
2018-01-13, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Isak gjorde helt rätt som lämnade för Dortmund efter en bra debutsäsong. Visst, han har inte fått speltid i A-laget men bara själva närvaron av superproffs som bland annat Aubameyang, Reus och Sokratis i träning flera timmar i veckan i kombination med att Dortmund verkligen tror på sina talanger är facit för det. Isak är garanterat en mycket bättre fotbollsspelare nu än vad han var för ett år sedan, vilket gör det ganska självklart att han är på en högre nivå än Allsvenskan eftersom att mitten-/bottenlag i Bundesliga och La Liga vill låna honom.

Grabben kommer gå långt, inte Zlatanlångt kanske, men tillräckligt för att bära Sveriges offensiv och heder i fotbollsvärlden under kommande femton åren.

Hoppas verkligen du har rätt! Hoppas verkligen det blir en utlåning nu i Januari.
Citera
2018-01-13, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Nej kommer inte ens vara närheten av Zlatans karriär. Men jag hoppas att han blir ordinarie i något hyfsat lag och vinner lite . Även i landslaget.
Citera
2018-01-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Dåliga rådgivare och folk omkring som förstör inte pengar. Hade han haft smarta folk runt omkring sig så hade de sagt gör 2-3 säsonger i AIK och bevisa dig först så kommer du både bli rik och framgångsrik.

Jag tror AIK samtidigt var sugna på en försäljning ty de fick jävligt mycket för honom. Sälj medan järnet är varmt. Tänk om han hade stannat och gjort en kass säsong. Inte hade de fått de 60-70 mille de fick om isåfall.

Ja det är sant förvisso. Men trodde faktiskt Isak skulle få mer speltid när jag hörde att han blev klar för Dortmund. Jag hoppas verkligen jag har fel om att han blir en guidetti. För Jag hade så höga förväntningar på honom efter hans tid i aik. Visst han är bara 18 år. Trro att en utlåning till Mainz skulle sitta fint
Citera
2018-01-14, 17:27
Medlem
Joelfrogs avatar
Isak startar mot Wolfsburg

https://www.flashscore.com/match/rVd9IftT/#lineups;1
Senast redigerad av Joelfrog 2018-01-14 kl. 17:30.
Citera
2018-01-14, 17:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog

Mycket härligt
Citera
2018-01-14, 17:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog

Fantastiskt kul att se.
Tror laget kommer må bra att slippa sin fixstjärna likt Sverige efter Slatans sorti. Aubameyang borde dom skeppa till Kina så snabbt som möjligt.

Nu ser vi till att ta en ordinarie plats och kommer med till VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in