2024-04-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Så du är alltså en av dom. För varför skulle du ens dra upp en sådan sak?
Är det för att dra fokus ifrån dig, så du kan tala om något annat än behöva stå för dina åsikter eller ens besvara mothugg?
Jag tror det är det sista...

Vem jag är eller vilket förhållande till fotboll jag har tänker jag inte svara på. Men anledningen till att jag "drog upp" det om att det finns kunnigt folk på Flashback var ju att du inledde med att generalisera skribenterna här som okunniga. Jag bemötte ju dig.

Angående Isak så har jag redan beskrivit varför jag är tveksam till hur bra han egentligen är, där jag framförallt pekade på hans usla statistik i mycket annat än just målskyttet. Vill man tolka det positivt så gav jag förslag på vad han kan utveckla. Du höll inte med och alla behöver ju inte tycka samma, så finns ingen anledning att prata mer om det där. Dessutom har jag annan fotboll att följa, och lägger inte mer tid på Isak just nu.
Citera
2024-04-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Vem jag är eller vilket förhållande till fotboll jag har tänker jag inte svara på. Men anledningen till att jag "drog upp" det om att det finns kunnigt folk på Flashback var ju att du inledde med att generalisera skribenterna här som okunniga. Jag bemötte ju dig.

Angående Isak så har jag redan beskrivit varför jag är tveksam till hur bra han egentligen är, där jag framförallt pekade på hans usla statistik i mycket annat än just målskyttet. Vill man tolka det positivt så gav jag förslag på vad han kan utveckla. Du höll inte med och alla behöver ju inte tycka samma, så finns ingen anledning att prata mer om det där. Dessutom har jag annan fotboll att följa, och lägger inte mer tid på Isak just nu.

Vilken statistik då? Ifall du kollade på Newcastle i huvudtaget hade du vetat varför dom har en sämre säsong och Newcastle har presterat bra mycket bättre när Isak varit frisk än skadad.
Citera
2024-04-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vilken statistik då? Ifall du kollade på Newcastle i huvudtaget hade du vetat varför dom har en sämre säsong och Newcastle har presterat bra mycket bättre när Isak varit frisk än skadad.

Skrev några exempel 2024-03-12, samt uppmärksammade att Isak aldrig/sällan gör viktiga mål sent i matcherna. Hans mål kommer nästan alltid tidigt. Tyder på lite för dålig kondis eller att han känner sig nöjd efter att ha nätat och fortsätter inte arbeta hårt, vilket kan påverka det defensiva arbetet och i slutändan drabbar det laget. Men har inte gått ner jättedjupt och det är ingen diskussion jag vill fördjupa mig i mer nu.

Vill man göra en väldigt enkel check så kan man ju kika på rating på whoscored. Är inte facit, men man bör väl ändå notera att Gordon där har bättre score än Isak, samt att Isak "bara" har varit MOTM vid två tillfällen: https://www.whoscored.com/Teams/23/S...land-Newcastle

(Han är på plats 13 på en lista över alla FW i PL som spelat minst 6 matcher. Absolut inte dåligt, men heller inte "toppkänning" och är en bit efter t ex Richarlison, Cunha, Watkins, Wood etc - Isak kanske är bättre än dessa, men faktan skall inte helt ignoreras. Tillägg: Fast iofs ser jag nu att han är nr 5 när det gäller spelare med minst 15 matcher, och det är ju väldigt högt.)
Senast redigerad av Burkgurka 2024-04-20 kl. 21:43.
Citera
2024-04-20, 21:54
Medlem
Citat:
Skrev några exempel 2024-03-12, samt uppmärksammade att Isak aldrig/sällan gör viktiga mål sent i matcherna. Hans mål kommer nästan alltid tidigt. Tyder på lite för dålig kondis eller att han känner sig nöjd efter att ha nätat och fortsätter inte arbeta hårt, vilket kan påverka det defensiva arbetet och i slutändan drabbar det laget. Men har inte gått ner jättedjupt och det är ingen diskussion jag vill fördjupa mig i mer nu.

Vill man göra en väldigt enkel check så kan man ju kika på rating på whoscored. Är inte facit, men man bör väl ändå notera att Gordon där har bättre score än Isak, samt att Isak "bara" har varit MOTM vid två tillfällen: https://www.whoscored.com/Teams/23/S...land-Newcastle

(Han är på plats 13 på en lista över alla FW i PL som spelat minst 6 matcher. Absolut inte dåligt, men heller inte "toppkänning" och är en bit efter t ex Richarlison, Cunha, Watkins, Wood etc - Isak kanske är bättre än dessa, men faktan skall inte helt ignoreras. Tillägg: Fast iofs ser jag nu att han är nr 5 när det gäller spelare med minst 15 matcher, och det är ju väldigt högt.)

Newcastle har halva sin trupp skadad och har haft det mer eller mindre hela säsongen. Sista typ 6-7 matcherna är väl dom som Isak spelat relativt hel. Annars har han varit skadad eller halvskadad eller helt slutkörd. Det är så illa att vissa matcher har Newcastle haft 3 målvakter på bänken då det inte finns några fler spelare i truppen som är skadefria.

Så han har varit skadad också, men kommit tillbaka med halvkänningar men tvingats spela 2x 90 i veckan och blivit skadad igen osv. Han har aldrig tillåtits tid att bli frisk.
Citera
2024-04-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Newcastle har halva sin trupp skadad och har haft det mer eller mindre hela säsongen. Sista typ 6-7 matcherna är väl dom som Isak spelat relativt hel. Annars har han varit skadad eller halvskadad eller helt slutkörd. Det är så illa att vissa matcher har Newcastle haft 3 målvakter på bänken då det inte finns några fler spelare i truppen som är skadefria.

Så han har varit skadad också, men kommit tillbaka med halvkänningar men tvingats spela 2x 90 i veckan och blivit skadad igen osv. Han har aldrig tillåtits tid att bli frisk.

Ok. Bra input. Kan förklara en del.
Citera
2024-04-21, 23:11
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:

Jag generalisera dom som tror sig veta, men kan inte utveckla sina åsikter med konkret fakta och kunskap. Du tog upp något, istället för att stå för dina egna tankar, som är rätt irrelevant. Och vad gör det dig eller andra att jag generaliserar ? Jag skiter högaktningsfullt om någon generaliserar mig, men är man svag i sin åsikt förstår jag att det blir jobbigt.
Jag kan tala för mina åsikter, utan att blanda in annat.
Och att du ens orkar ge dig in i något som du inte ens är intresserad av är ju bara en gåta.
Det är befängt att påstå att han inte är en stjärna. Eller handlar det om att man vill liksom vara lite speciellt i sin åsikt?
Det är inte bara jag som anser att han är en stjärna, men du har inte många som står bakom dig i dina åsikter.
Citera
2024-04-22, 18:40
Medlem
Isak fick en jäkligt bra "utbildning "fotbollsmäsigt i Dortmund, var verkligen inte fel val honom ,speciellt som 16år
Det gjorde honom redo för nästa resa,Spanien
Tycker Isak har varit en av de smartaste yngre som flyttat utomlands .

Samma med öddegarrd, den utbildning han fick i real/deras b/c lag va jäkligt viktigt och visa sig väldigt bra för han tog ej lång tid i sociedad att visa vad han går för.

När man är så ung är det jäkligt viktigt Sugar åt sig kunskap och lära sig,ingen av Isak el öddegarrd gick till klubbarna för förvänta sig spela o a laget, utn för lära sig/utveckla sig .

Både Isak och öddegarrd idag är top notch i PL

Att säga dom valde fel lag när man ser resultatet idag,då e man riktigt dun i huvudet.
Sen hade de säkert kunna välja andrA klubbar och utvecklats samma bäg
Citera
2024-04-22, 19:31
Medlem
[quote=Generalandersson|88056466]
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Först o främst så menar jag att de båda borde ha stannat i Allsvenskan/Tippeligan ett litet tag till, innan de drog till Holland, Frankrike ev Österrike eller Schweiz.

Anser du att Isak`s flytt till Dortmund (eller Ødegaard till Madrid) blev en succe?

EDIT: Quota inlägget rätt nästa gång, "Dr.Hasch".
Med dagens resultat vart dom är i karriären vart det en bra utbildning de fick,ingen av dessa stack till dessa klubbar och trodde sig bli stora stjärnor.
De gick för utvecklingen
Vad hade de mer att göra i allsvenskan och tippeligan ,de hade redan visat sig för bra för sin ålder där,de behövde utvecklas
Senast redigerad av drhasch81 2024-04-22 kl. 19:37.
Citera
2024-04-23, 12:57
Medlem
Isak i Arsenal hade varit ballt men de har knappast råd och Newcastle har ingen anledning att sälja till det reapris som skulle krävas för att en flytt ska bli av. Tyvärr.
Citera
2024-04-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Isak i Arsenal hade varit ballt men de har knappast råd och Newcastle har ingen anledning att sälja till det reapris som skulle krävas för att en flytt ska bli av. Tyvärr.

Tror det är bäst för alla parter ifall Isak stannar i Newcastle. Kommer säkert krävas minst ett bud på cirka 120 miljoner pund för att Newcastle ens ska överväga det, och det finns inga garantier att Isak blir succé i ett nytt klubb lag. Han är inte tillräckligt komplett även om han typ är bäst i världen på det han är bra på.
Citera
2024-04-27, 20:50
Medlem
Kalikamars avatar
19 mål. Alltså svenskt målrekord i premier league och bara ett mål efter skytteligaledaren Erling Håland.

Är det fortfarande någon som tycker att han är en flopp?
Citera
2024-04-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
19 mål. Alltså svenskt målrekord i premier league och bara ett mål efter skytteligaledaren Erling Håland.

Är det fortfarande någon som tycker att han är en flopp?

De har spelat lika många matcher skall sägas, samt att City är mycket bättre lag och kommer till betydligt fler målchanser, som Hååland kan smaska in. Otroligt imponerande av Isak. Det blir intressant kommande två-tre åren att se hur landslaget förvaltar Gyökeres och Isak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in