2017-01-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Sett Alexander Isak spela sporadiskt (AIK är inte min klubb) sen han var 13/14 år och han har alltid givit intrycket av att vara ganska anspråkslös och blyg. Snarast motsatsen av vad Zlatan verkade vara som ung enligt TV-program.

Det jag är otroligt imponerad av är att han så lätt anpassar sig på en högre nivå än tidigare, oavsett P15, U17, U19, gnagets A-lag eller landslag så gör killen samma saker som alltid där framme. (Jobba smart bakåt finns en del att lära i däremot.) Att han klarar detta även i ett storlag ute i Europa låter jag vara osagt, men förmågan finns.

Att dra från stan vid 17 för att söka lyckan någon annanstans tror jag inte på, gå klar gymnasiet för fan först!
Jag tycker han imponerade i spelet utan boll, och kikar man på hans allsvenska mål hitintills så är de olika.
http://www.expressen.se/tv/sport/fot...llsvenska-mal/
Jag har svårt att bestämma mig vad jag tror på att gå till en "sämre" liga och vara "bäst i klassen" eller bättre liga och vara medelmåttig där. Alla "stora" klubbar har nog tillräckligt bra planer och akademier för att Alex ska utvecklas mycket de närmaste två-tre åren. Sedan när han är 19-20, kanske det är ett viktigare klubbval. Självklart kommer hans utveckling gå i vågor.
Citera
2017-01-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Odegaard har precis fyllt 18. Visste inte att han gatt till Herenveen. Blir kul att folja honom dar.

18 ja, helt rätt! Tjockfingrade mig till 9an

Håller med. Heerenveen framåt är faktiskt riktigt roliga så det ska bli kul att kika dem när Eredivise kommer igång igen!
Citera
2017-01-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Bättre än Rashford, hur kan du ens ställa den frågan? Rashford går in och dominerar match efter match i en av världens tuffaste liga. Medan Isak har gjort några mål i en av europas sämsta ligor.

Ödegaard var ju också en jättetalang nu spelar han i tredjeligan i Spanien.

Rashford kommer bli top10 i världen inom några år så stor talang har han.

Rashford dominerar knappast Premier League, dock så är han en klart för tillfället bättre spelare än vad Isak är, Men Isak är också 23 månader yngre än Rashford också så Isak kan vara bättre om 2 år när han är i samma ålder.
Citera
2017-01-12, 23:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Sveriges yngste a-landslagsman på över 100 år.
Målskytt för landslaget mot slovenien
Lika viktigt för mig är hans etnicitet.
Jag har ochså tveksamheter ang. hans karriär
Han är svart och svarta spelare tenderar att inte lyckas lika långt i karriären pga dess dåliga bollsinne
Spelare som Ronaldo och Messi däremot!
ja ni förstår min poäng

Edit: hans bollkontroll är magisk. Påminner som en ung Roberto Baggio. Men jag kan ändå inte ge honom mitt stöd fullt ut då han är afrikan och inte svensk.
mvh

Så bollsinnet sitter i hudfärgen, alltså? Intressant teori. Pelé hade hyfsat bollsinne, och ser väldigt mörk ut på bilderna. Jag tror att det finns fler exempel. Fast om Isaks bollkontroll är "magisk" så kanske inte teorin håller ändå. För övrigt, om nu ursprung är så viktigt för dig så är det ju rätt illa att blanda ihop Slovakien och Slovenien
Citera
2017-01-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
När svackan kommer (och den kommer komma) så fruktar jag att stackars Isak går ner sig helt. Ett luftslott som spricker. En 16/17 åring klarar inte en så extrem hype. Än så länge är han kvar i allsvenskan i alla fall, det är bra för hans utveckling. Dåligt är klubben han står under kontrakt med. Har AIK någonsin förädlat en talang? Har de en enda export som lyckats utomlands? De borde sälja honom till Malmö eller Köpenhamn, för grabbens eget bästa.
Någonsin förädlat en talang? Ja. På 2000-talet? Kanske inte. Exporter i allmänhet har man väl däremot en del.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så bollsinnet sitter i hudfärgen, alltså? Intressant teori. Pelé hade hyfsat bollsinne, och ser väldigt mörk ut på bilderna. Jag tror att det finns fler exempel. Fast om Isaks bollkontroll är "magisk" så kanske inte teorin håller ändå. För övrigt, om nu ursprung är så viktigt för dig så är det ju rätt illa att blanda ihop Slovakien och Slovenien
Det finns få svarta toppspelare nuförtiden, alltså bland de bästa i världen-kvalitet. De har svårt att lyckas i dagens fotboll. Detta har uppkommit de senaste tio åren. Många gör någon bra säsong i ung ålder och höjs till skyarna men går sedan ner sig. Balotelli är väl ett hyfsat exempel. Pogba är en av de få bra som finns, även om det fortfarande är ovisst gällande honom. Förmodligen är detta anledningen till att Brasilien inte är den överlägset bästa fotbollsnationen längre. Lag med många svarta spelare tenderar att lyckas särskilt dåligt, t ex som Milan för ett par år sedan.
Senast redigerad av Delvest 2017-01-13 kl. 00:45.
Citera
2017-01-13, 09:48
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
När svackan kommer (och den kommer komma) så fruktar jag att stackars Isak går ner sig helt. Ett luftslott som spricker. En 16/17 åring klarar inte en så extrem hype. Än så länge är han kvar i allsvenskan i alla fall, det är bra för hans utveckling. Dåligt är klubben han står under kontrakt med. Har AIK någonsin förädlat en talang? Har de en enda export som lyckats utomlands? De borde sälja honom till Malmö eller Köpenhamn, för grabbens eget bästa.

Har han visat några tendenser på hybris som skulle tala för detta? Jag tex älskar Guidetti, men i och med att han snackar så mycket i media och runtomkring sig blir hans toppar och dalar helt brutala, motgångarna amplifieras x10 och medgångarna x10. Bättre att göra som Isak då att vara fåordig och låta spelet tala. en annan spelare som gör detta är Carlos Strandberg. Lite av en löskanon men som i dagsläget menar på att han inte har bevisat något för att börja snacka. Tror starkt på dessa två spelare.
Citera
2017-01-13, 10:59
Medlem
Frejssons avatar
Det lilla jag sett av Isak så känns han redan så "färdig" som anfallare.
Inte så valpig som andra talanger är i samma ålder.

Har funnits många små snabba 17-18 åringar som sprungit förbi trötta mittbackar i allsvenskan och gjort mål men sen aldrig blivit nåt. Isak känns så mogen i allt han gör. Trots att jag hatar aik så kommer jag följa Isaks karriär och hoppas han kommer leverera i världstoppen.
Citera
2017-01-13, 11:09
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det fetade är jag sjukt trött på att se. "Ödegaard VAR en talang" .. grabben är 19 och är väldigt bra för sin ålder fortfarande. Han har gjort det väldigt bra i 3e ligan i spanien och nu spelar han i Heerenveen framöver, med Sam larsson & Zeneli bl.a.

Att folk pratar om Ödegaard som ett redan misslyckande är löjligt. Han är inte ett exempel på misslyckanden.

Han är i ett misslyckande med tanke på förväntningar samt lön han fick i Madrid.
Inte ens i närheten av a-truppen.
Messi i samma ålder tog en ordinarie plats bredvid Eto och Ronaldinho.
Rooney redan såld till United för 40å millar.
Osäker om CR7 såldes till UTD när han var 18 eller 19 och tog en ordinarie plats direkt.
Citera
2017-01-13, 12:38
Medlem
Ifall Isak går till fel lag så in han sabba hela jävla karriären
Citera
2017-01-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Han är i ett misslyckande med tanke på förväntningar samt lön han fick i Madrid.
Inte ens i närheten av a-truppen.
Messi i samma ålder tog en ordinarie plats bredvid Eto och Ronaldinho.
Rooney redan såld till United för 40å millar.
Osäker om CR7 såldes till UTD när han var 18 eller 19 och tog en ordinarie plats direkt.

ÖD är ett stor misslyckande, får dock skylla sig själv (eller folket runt omkring honom), valde helt fel lag för att fortsätt sin utveckling i.
Citera
2017-01-13, 16:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
ÖD är ett stor misslyckande, får dock skylla sig själv (eller folket runt omkring honom), valde helt fel lag för att fortsätt sin utveckling i.

Sluta snacka skit. Det var ingen som trodde att han skulle ta en plats i Reals A-lag inom överskådlig tid när han kom (annat än ni tomtar här på fb). Han har utvecklats bra i Real, hans problem verkar vara fysiken, d.v.s. han ser ut som en räka. Kan han bara göra någonting åt sin räkighet så kommer det nog bra.
Citera
2017-01-14, 21:42
Medlem
BarryHeros avatar
Enligt Aftonbladet sa rapporterar den spanska tidningen Marca att Alexander Isak ar klar for Real Madrid och har skrivit pa ett femarskontrakt:

Citat:
Alexander Isak har ryktats till Real Madrid. Nu ska affären vara klar. Enligt Marca har AIK-talangen skrivit på för fem år.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...or-real-madrid

For de som kan spanska:
http://www.marca.com/futbol/real-mad...2648b4681.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in