• 1
  • 2
2017-01-12, 15:37
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Jag undrar om man kan gå under kroppsplanet i bänkpress för bättre stretch av bröstmusklerna fast man använder stång och inte hantlar?
Citera
2017-01-12, 15:43
Medlem
Finns hundratals videos på youtube om detta. Där förklarar de också hur man går tillväga för att få bäst ut av bänkpressen. In och kolla där istället, här lär du få blandade svar ändå.
Citera
2017-01-12, 15:52
Medlem
RagingHippies avatar
Fast nu vet han säkert att det finns videos på Youtube och beskrivningar på Google.

Men han valde att fråga här.
Citera
2017-01-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Fast nu vet han säkert att det finns videos på Youtube och beskrivningar på Google.

Men han valde att fråga här.

Fair enough ja, men why?
Senast redigerad av Oldschool-jag 2017-01-12 kl. 15:59.
Citera
2017-01-12, 17:54
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hej!

Jag undrar om man kan gå under kroppsplanet i bänkpress för bättre stretch av bröstmusklerna fast man använder stång och inte hantlar?
Hur ska du få ner stången under kroppsnivå i bänkpress? Det borde vara fysiskt omöjligt. Framförallt tror jag att man frestar på axlarna onödigt mycket med en sån rörelse.
Citera
2017-01-12, 19:06
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Hej!

Har du en specialstång, t.ex. en buffalo bar, går det men det är nog få gym som har dessa. Mycket enklare att köra med hantlar.
Citera
2017-01-12, 19:54
Medlem
RaketDoriss avatar
Spana in Josef Eriksson. Tillhör Sveriges elit i bänkpress och har bra tips.
Citera
2017-01-12, 20:20
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Har du en specialstång, t.ex. en buffalo bar, går det men det är nog få gym som har dessa. Mycket enklare att köra med hantlar.

Ja, just det, en buffalo bar, problemet är väl att den inte är så mycket kupad och skulle den vara mycket kupad skulle det väl finnas en tendens att det kupade vill vända sig mot golvet ist. för mot taket?
Citera
2017-01-12, 20:24
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hur ska du få ner stången under kroppsnivå i bänkpress? Det borde vara fysiskt omöjligt. Framförallt tror jag att man frestar på axlarna onödigt mycket med en sån rörelse.

Alltså inte under hela kroppen, men lite längre ner än man kommer när raka stången tar emot bröstkorgen.
Citera
2017-01-12, 20:29
Medlem
Lasta på utav hvete, då kommer i alla fall en bit av stången längre ner än brösthöjd
Citera
2017-01-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ja, just det, en buffalo bar, problemet är väl att den inte är så mycket kupad och skulle den vara mycket kupad skulle det väl finnas en tendens att det kupade vill vända sig mot golvet ist. för mot taket?

Om det nu kan ha varit en Buffalo-bar jag gillade att köra press bakom med på ett tidigt gym så rör det sig väl om ca en halv decimeter. Borde räcka väl för att få extra stretch i bänken..

Rättelse: Stången jag körde med var mera kupad än bilden jag hittade på en Buffalo-bar. Den hade små motvikter i ändarna som du fick justera med en insexa för att få kupan att inte vända sig.
Senast redigerad av Tarzan70 2017-01-12 kl. 20:43. Anledning: Tillägg
Citera
2017-01-15, 11:30
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Om det nu kan ha varit en Buffalo-bar jag gillade att köra press bakom med på ett tidigt gym så rör det sig väl om ca en halv decimeter. Borde räcka väl för att få extra stretch i bänken..

Rättelse: Stången jag körde med var mera kupad än bilden jag hittade på en Buffalo-bar. Den hade små motvikter i ändarna som du fick justera med en insexa för att få kupan att inte vända sig.

Det här skulle jag gärna höra mer om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in