Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Fast det är ju inte med nödvändighet så att det rör sig om ett "kriminellt nätverk" bara för att de "pratade utländskt språk". Att lägga så stora resurser på att sätta dit sexköpare känns lite felprioriterat med tanke på de "utmaningar" som polisen står inför i övrigt. Men det är väl en profilfråga som man kan plocka lite pk-poäng på, med applåder från "feministerna". Och att den gripne mannen är "toppchef" spelar väl ingen roll för andra än rubriksättarna.
Jag tror inte att dylika insatser stör vare sig eventuella kriminella nätverk eller oberoende prostituerade ett endaste dugg, eftersom det inte är olagligt att sälja sex. De gick säkert vidare med nästa kund rätt omgående, fast på ett annat hotell (jag utgår ifrån att de blev utslängda från det första hotellet).
Hatar att vara en moralpredikare, och jag har egentligen inget i mot varken torskar eller prostituerade, men sex trafficking är en jätteindustri. Den estimerade vinsten, globalt, för de som bedriver denna verksamheten(organiserade ligor) är ca 250 miljarder, per år.
Min poäng, den som köper sex bör vara vaksam så att det inte är något fuffens, att det inte är tjejer som tvingas in i verksamheten som de köper tjänsten av.