2023-10-11, 02:22
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Något utav det bästa jag vet när det gäller läsk är i sådana backar. Det är inte många butiker kvar som har en röd back med annat än vatten i dag. Införskaffade igår champis, trocadero, cuba cola, fruktsoda, sockerdricka, m.m på back och det är fantastiskt gott. Är starkt emot plast. Det är as dåligt, förstör smaken och kan inte mäta sig med läsk på glasflaska.

Vad tycker ni? Har era butiker kvar de röda backarna med riktigt svensk läsk?

Jag älskar gamla hederliga coca cola i glasflaska. Iskall ska den serveras, fyfan vad gott . Synd att flaskorna är så svåra att hitta idag.

Jag saknar även coca cola i större burkar, är det någon som kommer ihåg dom? Fanns nästan jämt på de lokala pizzeriorna.
Citera
2023-10-11, 02:34
Avslutad
Det beror på att aluminumburkarna är fodrade med plast som påverkar smaken. Helt klart smakar de bättre och håller längre i glas, men miljö nissarna vägrar ge med sig.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-10-11 kl. 02:37.
Citera
2023-10-11, 02:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Coca-Cola i den klassiska flaskan (29 cl?) brukar väl nästan anses som något för en konnässör.

Att en svensk designat flaskan gör inte saken sämre.

Hur ofta jag dricker en dylik? Två gånger om året, kanske.

Öl på flaska är ännu godare.
Citera
2023-10-11, 02:51
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det beror på att aluminumburkarna är fodrade med plast som påverkar smaken. Helt klart smakar de bättre och håller längre i glas, men miljö nissarna vägrar ge med sig.
Insidan av aluminiumburkarna är inte fodrade med plast. Varför skulle dom vara det?

Men jag håller med om att läsk/öl är godare att dricka I flaska.
Citera
2023-10-11, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Insidan av aluminiumburkarna är inte fodrade med plast. Varför skulle dom vara det?

Men jag håller med om att läsk/öl är godare att dricka I flaska.

Alla burkar innehåller en plastfilm, detta påverkar smaken. Film i spoiler.

Citera
2023-10-11, 03:29
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Alla burkar innehåller en plastfilm, detta påverkar smaken. Film i spoiler.

Jag såg youtube-klippet. Men jag förstår inte varför man har en plastfilm på insidan av aluminiumburken?
Citera
2023-10-11, 05:09
Bannlyst

Läskedryck är en gudasänd gåva och sätter en för jävla trevlig guldkant på tillvaron, och precis som du säger, det är för jävla gott i glasflaska!

Har en butik som säljer coca-cola zero i glasflaska, i gammal stil med så tjockt glas att den knappt går att ta sönder, för jävla fint!
Citera
2023-10-11, 07:42
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag såg youtube-klippet. Men jag förstår inte varför man har en plastfilm på insidan av aluminiumburken?

Metaller och syror/baser går inte ihop, kemisk reaktion.
Citera
2023-10-11, 07:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Något utav det bästa jag vet när det gäller läsk är i sådana backar. Det är inte många butiker kvar som har en röd back med annat än vatten i dag. Införskaffade igår champis, trocadero, cuba cola, fruktsoda, sockerdricka, m.m på back och det är fantastiskt gott. Är starkt emot plast. Det är as dåligt, förstör smaken och kan inte mäta sig med läsk på glasflaska.

Vad tycker ni? Har era butiker kvar de röda backarna med riktigt svensk läsk?

Jag kan hålla med dig om att läsk är godare i glasflaska än i både plastflaska eller burk.
Kommer ihåg sin barndom när man då och då åkte till en större butik i annan stad och köpte drickabackar med läsk.
Klart bättre smak.

Nu blir det till 95% att man dricker från burk då det är smidigast.
Citera
2023-10-11, 07:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
läsk e för små barn. dock håller ja med om att öl o sprit o vin e godare på glas flaska än plast. tror de e dels psykologiskt att glaset känns mer premium samt att plasten släpper ifrån sig kemikalier o bi smak :P

Finns gott om vuxna som dricker läsk. Det har inget med ålder att göra.
Citera
2023-10-11, 07:52
Medlem
Deveshs avatar
I Asien finns cola fortfarande i glasflaskor, tyvärr bara sockervarianten.
Citera
2023-10-11, 08:24
Medlem
Coca cola, fanta, sprite, pepsi mm på glasflaska är underbart.

Men ja coca cola och pepsi max är nr1
Ärligt smaka tex pepsi max på flaska d ee så att man får stånd när man dricker så jävla sjukt gott. Iskall ska den va med!

Har en kiosk som kränger alla smaker av läsk i glasflarra troligen importerade från nåt land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in