Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Jag förstår inte hur detta kan vara en nyhet. Det är allmänt känt sedan säkert 10 år att kamrat.nu är pedofilernas sista enkla sätt att lyckas hitta barn att prata med.
Jag och några kompisar bruka jäklas med män där genom fejkade barnprofiler runt 2006-2007. Det var bara att göra en tillräckligt ung profil och ha en presentationsbild så kunde man bara håva in dem.
Medhåll. Riktigt sliskig sajt. Mina nu vuxna barn brukade hänga där - och jag med i viss utsträckning för att hålla koll. Glad att jag inte har någon dotter, däremot var mina grabbar väldigt på och medvetna om rovdjuren som härjade där.
Ungarna som så att säga hängde ihop på sajten klarade sig fint eftersom de var medvetna om riskerna och hjälptes åt med anmälningar osv, men jag kan tänka mig att det fanns/finns en hel del ensamma barn där som på något vis försökte skaffa sig kompisar.
Men som sagt, håller med. Det tog inte många sekunder efter att man skapat ett konto där det framgick att man var tjej tills det började ramla in snaskiga meddelanden. Borde stängts för länge sedan. Finns massor av sätt - mer eller mindre säkra - att åtminstone i viss mån verifiera att det är barn som är användare. Föräldrar måste vara betydligt mer aktiva.