• 1
  • 2
2017-01-11, 22:24
Medlem
Någon som sitter på mer info?

Citat:
Personer som begått sexövergrepp mot barn har flera gånger kommit i kontakt med offren på webbsajten Kamrat.com. Nu uppger sajtens ägare, Spirilo, att sajten kan komma att stängas.

Spirilo köpte sajten i oktober från grundaren Tobias Lind. Efter att ha blivit varse problemen har företaget beslutat att sälja.

Citat:
Tobias Lind tar avstånd från övergrepp som skett efter kontakter på sajten, men menar att krav på bekräftad e-postadress inte är en effektiv kontroll.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24233120.ab

Ingen som kan hacka skiten?
Citera
2017-01-11, 22:26
Medlem
UngeHerrProms avatar
Trollade pedofiler en gång på kamrat, var bara att skriva att man var 13 årig tjej och 100+ pedofiler skrev inom 2 timmar
Citera
2017-01-11, 22:28
Medlem
UngeHerrProms avatar
Skiten förtjänas att stängas, 99% pedofiler
Citera
2017-01-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Skiten förtjänas att stängas, 99% pedofiler

Borde vara bankiid på den typ av siter
Citera
2017-01-11, 22:30
Bannlyst
är kamrat någon sajt efter lunarstorm?
Citera
2017-01-11, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Borde vara bankiid på den typ av siter
ja för det har ju barn
Citera
2017-01-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SniderBoz
är kamrat någon sajt efter lunarstorm?

Typ

Citat:
Kamrat är webbplatsen för alla som vill stifta nya bekantskaper
eller hålla kontakten med gamla vänner. Här är du välkommen
oavsett kön, ålder eller bakgrund och här finns kamrater för alla!
Citera
2017-01-11, 23:37
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag förstår inte hur detta kan vara en nyhet. Det är allmänt känt sedan säkert 10 år att kamrat.nu är pedofilernas sista enkla sätt att lyckas hitta barn att prata med.

Jag och några kompisar bruka jäklas med män där genom fejkade barnprofiler runt 2006-2007. Det var bara att göra en tillräckligt ung profil och ha en presentationsbild så kunde man bara håva in dem.
Citera
2017-01-11, 23:46
Medlem
För oss andra på den sidan som inte är pedofiler, så är nog "trollen" dem absolut enklaste att känna igen, men många är väl desperata och skriver till allt som har en tjej bild i profilen
Citera
2017-01-11, 23:49
Medlem
Kamrat var hyfsat populärt när jag var liten, typ år 2002-2003. Förvånar mig faktiskt att sajten lever kvar. Fanns i och för sig folk i övre tonåren på den tiden på Kamrat minns jag, men i stort alla övergav Kamrat för Msn/Bilddagboken.
Citera
2017-01-11, 23:49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniderBoz
ja för det har ju barn
Nej men föräldrar har, och jag skulle nog som förälder vilja veta om mitt barn pratar med pedofiler eller inte.

Jag fattar ändå inte varför Kamrat.com ska stänga för att vissa av medlemmarna är idioter. Borde Facebook stänga för att vissa är pedofiler som raggar på barn där?
Citera
2017-01-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag förstår inte hur detta kan vara en nyhet. Det är allmänt känt sedan säkert 10 år att kamrat.nu är pedofilernas sista enkla sätt att lyckas hitta barn att prata med.

Jag och några kompisar bruka jäklas med män där genom fejkade barnprofiler runt 2006-2007. Det var bara att göra en tillräckligt ung profil och ha en presentationsbild så kunde man bara håva in dem.

Medhåll. Riktigt sliskig sajt. Mina nu vuxna barn brukade hänga där - och jag med i viss utsträckning för att hålla koll. Glad att jag inte har någon dotter, däremot var mina grabbar väldigt på och medvetna om rovdjuren som härjade där.

Ungarna som så att säga hängde ihop på sajten klarade sig fint eftersom de var medvetna om riskerna och hjälptes åt med anmälningar osv, men jag kan tänka mig att det fanns/finns en hel del ensamma barn där som på något vis försökte skaffa sig kompisar.

Men som sagt, håller med. Det tog inte många sekunder efter att man skapat ett konto där det framgick att man var tjej tills det började ramla in snaskiga meddelanden. Borde stängts för länge sedan. Finns massor av sätt - mer eller mindre säkra - att åtminstone i viss mån verifiera att det är barn som är användare. Föräldrar måste vara betydligt mer aktiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in