Citat:
Ursprungligen postat av
Varmluftsugn
Jag bytte från en Sparbank till Länsförsäkringar, mycket nöjd. Enda avgiften är för bankkortet (Visa), 275 kr/år. Klart billigare än vad jag hade innan. Har man både lönekonto och t ex sin hemförsäkring hos dem blir man "Silverkund", och får 10% rabatt på försäkringen. (Ännu större rabatt får man om man även har långsiktigt sparande hos dem, men det har jag valt att ha hos Avanza.) De delar även ut återbäring av vinst eftersom de är kundägda, vilket kan bli någon hundralapp per år (fast det är nog bara om man har försäkring hos dem, inte om man endast kör banken). Rabatten + återbäringen täcker kortavgiften och lite till för mig, inte fel.
De har alla tjänster man behöver, en riktigt bra app (MYCKET bättre än Sparbanken/Swedbank), osv.
Jag och min fru gjorde nästan exakt samma i höstas. Vi har samlat nästan alla våra försäkringar där nu och sparar strax över 10.000 per år på det. Vi gick med med på att ha ett litet sparande för att bli guldkunder, blev perfekt konto för barnsparande, där vi fortsäter i att spara i samma fonder som vi nyttjade via avanza. Så vi har därmed två stycken visa kort utan avgift. Jag är super nöjd på LF Bank. Mycket enkelt att hantera på hemsida och app.