2017-01-11, 17:14
Medlem
Tjena,

Jag tänkte höra med er ifall ni vet ifall Skrill någonsin rapporterar pengar som sätts in där. I mitt fall handlar det om att jag kommer få in min lön via Skrill och att jag inte har någon avsikt att skatta för dessa. Jag undrar därför om jag kan använda Skrill som ett bankkonto utan problem och även ta ut pengar med bankkort jag beställer av Skrill. Är det någon som vet?
Citera
2017-01-11, 17:20
Medlem
Skrill kommer inte att på eget initiativ att rapportera till skatteverket men om du använder deras bankkort i svenska bakomater så kan skatteverket komma att kolla upp dig och då är det nog kört.
Citera
2017-01-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Skrill kommer inte att på eget initiativ att rapportera till skatteverket men om du använder deras bankkort i svenska bakomater så kan skatteverket komma att kolla upp dig och då är det nog kört.

Jag tänkte ha Skrillkontot kopplat till en person som jobbar vitt. Det borde inte vara några problem då, eller?
Citera
2017-01-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontplaymid
Jag tänkte ha Skrillkontot kopplat till en person som jobbar vitt. Det borde inte vara några problem då, eller?

Det gör nog ingen större skillnad, förutom att det blir honom dom klämmer åt då.
Citera
2017-01-11, 17:30
Medlem
Citat:
Det gör nog ingen större skillnad, förutom att det blir honom dom klämmer åt då.

Vad vore det bästa i det här fallet då? Att inte ha något Skrillkort och istället göra banköverföringar?

Jag tänker följande scenario. 2000€ som kommer in på Skrill varje månad.

350€ går till mitt Swedbankkonto (varierar summan och datumen lite)

350€ går till mitt Bluestepkonto (varierar summan och datumen lite)

200€ går till mitt utländska bankkonto (varierar summan och datumen lite)

300€ går till min väns Swedbankkonto (Varierar summan och datumen lite)

800€ går till min väns utländska bankkonto (sätts in i två omgångar med ca 15 dagars mellanrum)

Jag nolltaxerar, min vän betalar endast skatt utomlands p.g.a jobb utomlands.
Citera
2017-01-11, 17:34
Medlem
Kan fungera men är absolut inte riskfritt, tvärtom ganska hög risk. För att vara säker måste du få ut dom i kontanter och få dom skickade till dig.
Citera
2017-01-11, 17:40
Medlem
Citat:
Kan fungera men är absolut inte riskfritt, tvärtom ganska hög risk. För att vara säker måste du få ut dom i kontanter och få dom skickade till dig.

Damn. Vet inte hur jag på något sätt skulle kunna få ut de i kontanter.
Citera
2017-01-11, 18:44
Medlem
Kan du inte säga att pengarna är från ett spelbolag? Typ att du har ett uttag från Bet365 som du skickat till Skrill som du sedan skickar till ditt bankkonto. Eller behöver detta också bevisas?
Citera
2017-01-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celciuskingen
Kan du inte säga att pengarna är från ett spelbolag? Typ att du har ett uttag från Bet365 som du skickat till Skrill som du sedan skickar till ditt bankkonto. Eller behöver detta också bevisas?

Om de väl frågar så misstänker jag att jag även måste bevisa det.
Citera
2019-10-13, 10:32
Medlem
Av min erfarenhet har jag inte blivit påkommen och då har jag fått som mest 18 000 från Vitryssland till Swedbank detta var dock 2014

Däremot om det kommer ofta tex 100$ I veckan kommer det frågor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in