Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-01-12, 14:28
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
En fråga är ju varför han ska göra bot och bättring när han själv säger att han inte har gjort nåt fel?

Utbränningshistorien är en efterkonstruktion i vanlig Sosseanda
Citera
2017-01-13, 04:17
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Troligtvis bägge.
Dock tycker jag att en taxitur på åttatusen är en piss i nilen.

Lätt för dig att säga som åker färdtjänst till dagcenter varje dag
Citera
2017-01-13, 16:22
  #51
Medlem
Mooons avatar
Verkligen! Tyvärr lär han finnas i partitoppen om tio år. Förakt för människor och pengar är ingen bra början på en karriär inom politiken - eller så är det just det ...


Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Vilken jävla lirare!

Han tar taxi eftersom han påstår att det inte går tåg.
Det visar sig att det visst går ett tåg han hade hunnit med.

Han måste hem den aktuella kvällen då han har ett möte dagen efter.
Det visar sig sedan att han inte är med på det där mötet som var sååå viktigt.

Han ska nu bekosta sin taxiresa eftersom det känns rätt för honom.
Detta uttalande kommer så klart när taxiresan har snappats upp i media.

Han får skylla sig själv till 100%. Skulle han på mötet (som han aldrig gick på) kunde han ha tagit kvällståget Mora-Stockholm. Hade han aldrig för avsikt att åka på mötet, då kunde han ha övernattat i Sälen... eller ändå tagit kvällståget hem.

Nu ljögs det ihop en historia om att det inte gick några tåg, viktigt möte skulle hinnas med och endast taxi funkade. Sedan rasade hela skiten...
Citera
2017-01-18, 14:27
  #52
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Arbetsförmedlingen tycker att det är ok; för ett par år sedan (efter att ha varit arbetslös några år) skickades jag till en grannkommuns arbetscenter för "utvärdering av arbetsförmåga" under ett par månader, under första veckan gick mitt SL-kort ut så jag ringde AF för att få ett bidrag för att fylla på kortet (790 kr). Fick beskedet: Nej, det kan vi inte ordna, du kan få åka taxi istället. Jag blev hämtad varje morron och eftermiddag av samma taxibolag som kör riksdagsmännen (och deras familjer, mm) till en kostnad av drygt 15 000/mån.

Det här förvånar mig inte, det är helt absurt hur det går till i det här landet. Tjänstemannansvar är en ganska fin idé, annars blir allt som i Sverige. Vansinne.
Citera
2017-01-18, 15:00
  #53
Medlem
Jag vet inte hur han tänkte men den buss han hade kunnat ta var FULLBOKAD sen länge
så bussbolagets reaktion var felaktig. Det fanns ingen plats och dom ville inte sätta in en
extra dom snålisarna. Hur det var med tåget vet jag inte. Fanns det plats kvar?
Ni som vet allt kan säkert svara.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback