Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-22, 12:02
  #25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
ne
Då har förmodligen bara gift sig, inte ändrat namn på något mer ansträngt sätt.

(Lettiska efternamn på ogifta kvinnor slutar på -te (vanligen -aite, -iute eller -yte), medan lettiska gifta kvinnonamn utgörs av mannens efternamn med en ändelse som slutar på -ene)
Citera
2021-10-07, 21:24
  #26
Medlem
TortyrMickes avatar
"Svenska Fall" om mordet nu. Tv3.
Citera
2021-10-07, 22:27
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
"Svenska Fall" om mordet nu. Tv3.

Typiskt fall där mannen får livstid och kvinnan knappt får ett straff alls bara för att hon är kvinna och sitter där med sitt falska påklistrade leende.

Förövigt, hur kunde man spåra den där gamla knapptelefonen till polischefen? Kan man göra det trots att polischefen hade sitt SIM-kort i mobilen och Helenas SIM-kort var slängt, eller missförstod jag något?
Citera
2021-10-07, 23:28
  #28
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Typiskt fall där mannen får livstid och kvinnan knappt får ett straff alls bara för att hon är kvinna och sitter där med sitt falska påklistrade leende.

Förövigt, hur kunde man spåra den där gamla knapptelefonen till polischefen? Kan man göra det trots att polischefen hade sitt SIM-kort i mobilen och Helenas SIM-kort var slängt, eller missförstod jag något?

Ja, som vanligt kunde man förutspå hur straffen skulle fördelas redan innan detta sades i sändningen. Det är alltid likadant. En man och en kvinna kan göra precis samma saker i narkotikaaffärer och liknande, mannen får 9 år och kvinnan någon månad. Det är helt sjukt. Dessutom i ett samhälle där det påstås att kvinnor är negativt förfördelade. I vilken värld då?

Hon var uppenbart med i alla delar och 2,5 år i fängelse var oerhört klent. Hon skrattade såklart hela vägen hem. Hur är hennes liv idag kan man ju undra? Sitter han fortfarande i fängelse i Sverige eller är han överförd till Litauen och släppt?
__________________
Senast redigerad av Krimkoll 2021-10-07 kl. 23:30.
Citera
2021-10-08, 16:14
  #29
Medlem
Citat:
Psykologen Helena Bering, berövades brutalt livet den 18 augusti och efterlämnade en stor sorg i hjärtat hos många människor. Hon tvingades lämna sin man Göran, professor vid KTH, de fem barnen, sina tre systrar och sina föräldrar men också en stor grupp kolleger, vänner och patienter.

Sedan början av nittiotalet kombinerade hon sitt arbete som skolpsykolog i bland annat Vaxholm med psykoterapeutisk behandling av intagna vid Österåkersanstalten. Sin sista kväll i livet ägnade hon åt dessa frågor i ett teve-program.

Hon hade de sista åren en privat psykoterapimottagning vid sidan av sitt arbete som skolpsykolog vid psykologenheten vid Stockholms utbildningsförvaltning.
Jag minns att jag kom helt i extas när det visade sig att offret var en kärringjävel som ägnade hela livet åt att gulla och dalta med kriminella svin. Fyfan vad skönt när hon fick smaka på sin egen medicin. KARMA KÄRRINGJÄVEL 👍🙂
__________________
Senast redigerad av 80talaren 2021-10-08 kl. 16:16.
Citera
2023-08-13, 12:51
  #30
Medlem
b00b00s avatar
Finns det nya bilder på denna donna?
Citera
2023-11-20, 06:44
  #31
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Jag minns att jag kom helt i extas när det visade sig att offret var en kärringjävel som ägnade hela livet åt att gulla och dalta med kriminella svin. Fyfan vad skönt när hon fick smaka på sin egen medicin. KARMA KÄRRINGJÄVEL 👍🙂

Helt enig!
Citera
2023-12-03, 11:01
  #32
Medlem
Är det någon som har koll och kanske kontakter i Litauen som vet om Vidmantas Varkalis är frisläppt?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback