Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 15:47
  #1
Medlem
Tja!

Okunnig ställer okunnig fråga.

Ponera att jag lägger en timemachine kopia på vår jobbserver.
Innebär det att IT ansvarig och alla som har tillgång till denna specifika servern kommer ha möjlighet att få tillgång till min kopia och kunna installera den på sina datorer. Om det är så, kommer dessa personer som gör det då få tillgång till mina filer/dokument etc som finns sparade på just den timemachine-kopian?

Önskar allt gott.
Citera
2017-01-10, 17:47
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanskedekadent
m det är så, kommer dessa personer som gör det då få tillgång till mina filer/dokument etc som finns sparade på just den timemachine-kopian?

Önskar allt gott.

Det korta svaret: ja, de kan bereda sig tillgång till din lagrade datamängd.
Citera
2017-01-10, 22:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskedekadent
Tja!

Okunnig ställer okunnig fråga.

Ponera att jag lägger en timemachine kopia på vår jobbserver.
Innebär det att IT ansvarig och alla som har tillgång till denna specifika servern kommer ha möjlighet att få tillgång till min kopia och kunna installera den på sina datorer. Om det är så, kommer dessa personer som gör det då få tillgång till mina filer/dokument etc som finns sparade på just den timemachine-kopian?

Önskar allt gott.

Det längre svaret är att det beror på HUR du gör det. Time Machine (TM) kan krypera, det är bara att slå på det i TM-inställningarna där du väljer vilken disk du ska använda. Det krångliga momentet är att förbereda för att kunna köra TM mot en nätverksresurs, men det finns massa guider hur man gör, t.e.x denna: http://code.stephenmorley.org/articl...network-drive/, så det är bara att backupa på!
__________________
Senast redigerad av pasco 2017-01-10 kl. 22:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback