• 1
  • 2
2017-01-09, 19:53
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Jag talar inte bara ur egen erfarenhet, jag har sett många andra som påpekat hur cannabis helt enkelt blev mindre njutbart för dom i och med att dom blev äldre. (Speciellt de som brukat psykedeliska) Då snackar vi alltså om att man får lättare att börja nojja, ångest blir vanligare, känner sig enbart efterbliven, och helt enkelt inte njuter lika mycket längre.

Själv har jag märkt att jag inte får ut samma sak av det som när jag var yngre. Då kunde jag röka flera gånger i veckan i perioder av månader, typ. Nuförtiden blir det en handfull gånger per år.
Citera
2017-01-09, 19:55
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Jag talar inte bara ur egen erfarenhet, jag har sett många andra som påpekat hur cannabis helt enkelt blev mindre njutbart för dom i och med att dom blev äldre. (Speciellt de som brukat psykedeliska) Då snackar vi alltså om att man får lättare att börja nojja, ångest blir vanligare, känner sig enbart efterbliven, och helt enkelt inte njuter lika mycket längre.

Själv har jag märkt att jag inte får ut samma sak av det som när jag var yngre. Då kunde jag röka flera gånger i veckan i perioder av månader, typ. Nuförtiden blir det en handfull gånger per år.

Kan det ha med att hjärnan är färdig utvecklad? Ingen aning men visst stämmer det du säger, sjukt kul när man var yngre nu är det ok.

Från att vara med massa vänner och röka utomhus och gå på äventyr till att nu flera år senare ligga på soffan själv och röka en och sätta sig vid datorn. Sjukt tråkigt.
Citera
2017-01-09, 20:04
Medlem
Pinkamenas avatar
När du är ung är det spännande och nytt, när du blir vuxen har du gjort det där några gånger och dessutom har din hjärna vant sig vid det så det kan aldrig bli som första gången du rökte. Jämför med alkohol där ingen fylla nuförtiden är som ungdomsfyllorna en gång var.
Citera
2017-01-09, 20:13
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
När man var liten var problemen inte lika påtagliga. Det är det ena. Ju äldre man blir desto mer bekymmer samlar man på sig.

Sen försvinner ju den där första känslan permanent känns det som. Spelar ingen roll hur långt uppehåll man tar. Det första flummet kommer aldrig tillbaka. Kommer ihåg när jag var riktigt bäng första gången. Marken kändes som att gå på madrasser, allt fick en att börja garva, färger förstärks. Även om jag blir riktigt stenad efter ett uppehåll så uteblir de effekterna.

Samtidigt finns det ju fördelar med det. Visst kanske vissa utvecklar panikångest efter bruk av cb men den här överdrivna nojan tycker jag försvinner. Finns väl ingen inrökt människa som nojar över när de ser en polisbil åka förbi. Något som är vanligt för nybörjare.

EDIT

Själv fick jag min första panikattack på någon rökmix efter första generationen. Efter det kunde jag ibland drabbas av panik efter någon sativa. Hade aldrig upplevt det innan.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-01-09 kl. 20:17.
Citera
2017-01-09, 20:54
Medlem
Citat:

Hur menar du med att man känner sig efterbliven? Tänker du då på att man inbillar sig att man är retarded eller något?

Har annars hört om personer som brukat andra psykedeliska droger, såsom psilocybin eller DMT, att efter dessa upplevelser har de gillat cannabis mindre pga att ruset varit så annorlunda.

Man brukar känna sig till freds med livet efter psilocybin och DMT. Kanske därför ett cannabisrus, vid rökning, ger mindre "effekt". För att man helt enkelt rensat huvudet på negativitet och hittat nya sätt att tänka osv.
Citera
2017-01-12, 01:30
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av familjemannen
Hur menar du med att man känner sig efterbliven? Tänker du då på att man inbillar sig att man är retarded eller något?

Har annars hört om personer som brukat andra psykedeliska droger, såsom psilocybin eller DMT, att efter dessa upplevelser har de gillat cannabis mindre pga att ruset varit så annorlunda.

Man brukar känna sig till freds med livet efter psilocybin och DMT. Kanske därför ett cannabisrus, vid rökning, ger mindre "effekt". För att man helt enkelt rensat huvudet på negativitet och hittat nya sätt att tänka osv.
Svårt att förklara då det är ganska abstrakt, men det jag menar är väl mest att ruset bara upplevs som dumhet. Man greppar inte riktigt tag om saker. Och det är inte på ett skönt sätt, utan ett dissociativt sätt.

Det jag hört talas om med folk som brukat psykedeliska är att cannabis blir ÄNNU trippigare för dom. Mer visuals och regelrätta hallucinationer t.o.m. Det blir liksom starkare. En snubbe jag kände började bara få panikångest varje gång han rökte, svampar var han ännu glad i dock.
Citera
2017-01-12, 03:05
Medlem
uh-huhs avatar
Bättre gräs?Bättre droger?Gräs är oerhört överskattat
Citera
2017-01-12, 16:48
Bannlyst
Tankarna blir mörkare när man blir äldre och det kan göra ruset mycket sämre men precis som med många andra saker handlar det om att kunna lära sig att kanalisera sina tankar.
Citera
2017-01-12, 17:38
Hur gammal är man när man är "äldre"?
Och jo, det kan bli som första gången igen. OM man tar ett långt uppehåll.
Mitt "uppehåll" varade i 25 år, pga. barn. Rökte första gången efter det, på en resa till Amsterdam och blev tokbäng all inklusive med skratt- och matnoja.
Citera
2017-01-12, 18:26
Bannlyst
Beror ju på vad du har för kvalité på röka.
Citera
2017-01-12, 19:13
Medlem
För att dom blir gamla... med rökat.... och får tolerans?
Citera
2017-01-12, 22:21
Medlem
Citat:

Man tröttnar väl. Men känner inte igen mig i att nojan skulle bli värre. Tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in