Citat:
Ursprungligen postat av
ArgBlattePostar
Jag talar inte bara ur egen erfarenhet, jag har sett många andra som påpekat hur cannabis helt enkelt blev mindre njutbart för dom i och med att dom blev äldre. (Speciellt de som brukat psykedeliska) Då snackar vi alltså om att man får lättare att börja nojja, ångest blir vanligare, känner sig enbart efterbliven, och helt enkelt inte njuter lika mycket längre.
Själv har jag märkt att jag inte får ut samma sak av det som när jag var yngre. Då kunde jag röka flera gånger i veckan i perioder av månader, typ. Nuförtiden blir det en handfull gånger per år.
Hur menar du med att man känner sig efterbliven? Tänker du då på att man inbillar sig att man är retarded eller något?
Har annars hört om personer som brukat andra psykedeliska droger, såsom psilocybin eller DMT, att efter dessa upplevelser har de gillat cannabis mindre pga att ruset varit så annorlunda.
Man brukar känna sig till freds med livet efter psilocybin och DMT. Kanske därför ett cannabisrus, vid rökning, ger mindre "effekt". För att man helt enkelt rensat huvudet på negativitet och hittat nya sätt att tänka osv.