2017-01-09, 19:14
Tja jag hade tänkt köpa ett nytt grafikkort.
Och jag undrar om detta behöver 6pin connector.

Kan även tillägga att jag har ett r7 240 just nu.

https://www.komplett.se/product/9089...&gclsrc=aw.ds#
Citera
2017-01-09, 20:01
Medlem
Varför frågar du inte komplett?
Svaret är nej.
Citera
2017-01-10, 12:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Varför frågar du inte komplett?
Svaret är nej.

Det framgår inte direkt av deras hemsida. Det enda som antyder det är maxförbrukningen 75 watt vilket är vad grafiksloten klarar som max. Alla grafikkort som drar mer än 75 watt behöver extra strömanslutning.

Det står också fel i hemsidan att det krävs 400 watts nätaggregat, men i stort alla märkesdatorer som har en pci express x16 slot klarar att leverera 75 watt till den om datorn följer de tekniska specifikationerna och inte är ett hemmabygge. Så även om det bara är ett 230 watts nätagg så är den specifierad för att kunna mata 75 watt till pci-e porten.
Citera
2017-01-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det framgår inte direkt av deras hemsida. Det enda som antyder det är maxförbrukningen 75 watt vilket är vad grafiksloten klarar som max. Alla grafikkort som drar mer än 75 watt behöver extra strömanslutning.

Det står också fel i hemsidan att det krävs 400 watts nätaggregat, men i stort alla märkesdatorer som har en pci express x16 slot klarar att leverera 75 watt till den om datorn följer de tekniska specifikationerna och inte är ett hemmabygge. Så även om det bara är ett 230 watts nätagg så är den specifierad för att kunna mata 75 watt till pci-e porten.

Det du påstår stämmer. Men att läsa på sidan är inte att ställa en fråga. Min poäng var att det ofta är klokt att vända sig med produktspecifika frågor till säljaren av aktuell produkt. Förslagsvis, kanske ett mail eller telefonsamtal. Ett tips inför framtiden.

Jag har dock tagit reda på svaret åt TS och svaret är som jag skriver ovan; Nej, det kräver inte extern 6-pins strömkontakt.
Senast redigerad av Bloe 2017-01-10 kl. 14:56.
Citera
2017-01-10, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Nu är det såhär att jag har ett 280W PSU, jag tänkte köpa ett nytt. Men behövs inte det då? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in