Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 22:58
  #121
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad yrar du om nu då. Du kan inte stänga draget i en kamin med glöd kvar din jävla stekelhjärna.
Värmen i kaminen har du ju där ändå.

Jag brukar göra det men jag har tilluften utifrån som jag ställer på halvt spjäll.
Citera
2017-01-09, 23:02
  #122
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, det är sant. Men om de exempelvis köpt en sprillans ny Aga och den blivit slarvigt installerad och huset fullt av diverse julpotpurri som luktar så kanske de inte noterat det? Eller om läckan uppstått under natten eller sent på kvällen? Hade de inte spärrat av omkring huset?
Gas med tillsatt doftämne luktar så starkt att du kan inte vistas i rummet innan den blir farlig.
Citat:
Ursprungligen postat av ldportion
Alla gasspisar har såvitt jag vet en bimetallfjäder som stänger ventilen om lågan slocknar så fjädern blir kall (man måste hålla vredet intryckt när man tänder tills fjädern blivit varm)
All mekanik kan gå sönder.
Citera
2017-01-09, 23:04
  #123
Avstängd
Jensenbiffhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ldportion
Alla gasspisar har såvitt jag vet en bimetallfjäder som stänger ventilen om lågan slocknar så fjädern blir kall (man måste hålla vredet intryckt när man tänder tills fjädern blivit varm)
Gasolyckor är tyvärr inte ovanliga, en slang går sönder eller en ventil fastnar eller en självmordsbenägen sticker huvudet i en gasugn. Jag duschade en gång i Tyskland och råkade ut för att en gasdriven vattenvärmare började lukta gas.
Citera
2017-01-09, 23:07
  #124
Medlem
Lifeisnows avatar
Förgiftningsmord? Tex förgiftad mat. En ur familjen har förgiftat alla inkl sig själv? Ekonomiska bekymmer och/eller psykologiska problem som motiv/orsak?
Är det klart att de döda var en familj el släkt med varandra? De kanske var flyktingar som fått ett hus att bo i ?! För inga namn är väl släppta till media?
__________________
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-01-09 kl. 23:17.
Citera
2017-01-09, 23:10
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gas med tillsatt doftämne luktar så starkt att du kan inte vistas i rummet innan den blir farlig.

All mekanik kan gå sönder.

Håller med, finns inget som är idiotsäkert
Citera
2017-01-09, 23:21
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Gasolyckor är tyvärr inte ovanliga, en slang går sönder eller en ventil fastnar eller en självmordsbenägen sticker huvudet i en gasugn. Jag duschade en gång i Tyskland och råkade ut för att en gasdriven vattenvärmare började lukta gas.

Olyckor är rätt ovanliga vad jag vet. Du kan ju inte klassa självmord och gaslukt i en dusch till som några gasolyckor?

Fö vet vi inte om gas ens användes som energikälla till varken uppvärmning eller grillning i bostaden där de döda hittats.
Citera
2017-01-09, 23:27
  #127
Avstängd
Jensenbiffhuss avatar
Nej men vi vet att Danmark konsumerar väldigt mycket gas.
Citera
2017-01-09, 23:58
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ldportion
Alla gasspisar har såvitt jag vet en bimetallfjäder som stänger ventilen om lågan slocknar så fjädern blir kall (man måste hålla vredet intryckt när man tänder tills fjädern blivit varm)

Så fungerar mina gasoldrivna (spis, kylskåp). Hur det ser ut i Danmark har jag ingen aning om.
Citera
2017-01-10, 00:12
  #129
Medlem
bradgardsindianens avatar
Fast om de dött av syrebrist (eller kolmonoxidförgiftning) så syns väl det på kroppen närpå direkt? Lite udda då också att spärra av område runt fastighet och söka med hundpatruller... då låter det som att de söker spår av någon utifrån?

http://www.b.dk/nationalt/seks-perso...-for-randers-0

Likfläckar som uppstår efter ett par timmar är blåtonade men om person dött av kolmonoxidförgiftning så blir de ljusröd eller körsbärsröda:

http://www.metro.se/artikel/rättsläk...när-du-dött-xr
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-10 kl. 00:17.
Citera
2017-01-10, 00:24
  #130
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast om de dött av syrebrist (eller kolmonoxidförgiftning) så syns väl det på kroppen närpå direkt? Lite udda då också att spärra av område runt fastighet och söka med hundpatruller... då låter det som att de söker spår av någon utifrån?

http://www.b.dk/nationalt/seks-perso...-for-randers-0

Likfläckar som uppstår efter ett par timmar är blåtonade men om person dött av kolmonoxidförgiftning så blir de ljusröd eller körsbärsröda:

http://www.metro.se/artikel/rättsläk...när-du-dött-xr

Är ingen som vet i det läget huruvida det är en olycka eller om det finns en okänd GM med i bilden, hur ljusröda de än är s.a.s
Citera
2017-01-10, 00:27
  #131
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är ingen som vet i det läget huruvida det är en olycka eller om det finns en okänd GM med i bilden, hur ljusröda de än är s.a.s

Någon i familjen råkade vrida på gasen innan de gick och lade sig och kastade ut vredet på gräsmattan kanske?
Citera
2017-01-10, 00:33
  #132
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon i familjen råkade vrida på gasen innan de gick och lade sig och kastade ut vredet på gräsmattan kanske?
Konstigare saker har hänt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback