Citat:
Hade det varit ovanligt att bland invandringskritiker och Sverige-vänner vara skeptiska till just den trion, hade du kunnat ha ett argument för att intervjun skulle vara fejk, men nu är det en väldigt vanlig hållning.Det som får mig att tro att intervjun är fejk till viss del är följande. Journalisten har radikala åsikter om det mesta, men däremot fördömer han Kent Ekeroth, Björn Söder och Avpixlat. Det råkar vara exakt den position som Jens Ganman har.
Jag har svårt att tänka mig att en person som nått så långt i tänkandet kring svensk media, invandring och media så förbehållslöst skulle fördöma dem, han borde i så fall åtminstone nämna några av de oärliga och illvillga drev som varit mot Söder och Ekeroth.
Jag har svårt att tänka mig att en person som nått så långt i tänkandet kring svensk media, invandring och media så förbehållslöst skulle fördöma dem, han borde i så fall åtminstone nämna några av de oärliga och illvillga drev som varit mot Söder och Ekeroth.
För egen del placerar jag just dessa tre på prispallen när det gäller sänken för SD och bromsklossar för många att gå över till att stödja partiet, åtminstone sedan Kasselstrand och gamla SDU försvann ur bilden helt.
Söder kan vara en skicklig organisatör i bakgrunden, men som ansikte utåt skrämmer han bort väljare som ingen annan. Avpixlat kunde bidra med något för ett par fem år sedan, men har aldrig lyft sig ur tramsandet och den raljanta tonen till seriös journalistik, och med de lösa kanonerna Sjunnesson och Dagerlind som förgrundsfigurer kan de aldrig nå upp till Fria Tiders nivå ens.
Ekeroth är en tillgång som kunnig och engagerad politiker, men hans framtoning får en blodhund att framstå som ett charmtroll och någon brudmagnet – för partiet alltså – blir han aldrig, snarare tvärtom.
Så nej, att "journalisten" har samma inställning som Ganman om de tre säger ingenting om huruvida de skulle vara samma person eller till hälften icke existerande.